MuscleMeat

te veel shakes ??

Bezoekers in dit topic

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
3.264
Waardering
5
Ik had vandaag zitten praten met iemand die bij de sportschool werkt waar ik train....

We hadden het over whey; dat ik aardbeien altijd een wat mindere smaak vond hebben...

Op een gegeven moment kregen we het over hoeveelheid en zo...
Hij vond dat ik veel te veel shakes nam.... 1 was meer genoeg per dag, wanneer je kei- hard sport volgens hem.... want je zat bijna puur eiwitten te vreten zei hij... als je er s'avonds eentje nam was voldoende. Hij dacht dat ik ook wel veel puisten zou hebben op mijn rug, en een hoog libido

Ik zei dat ik zeg 2,5/3 shakes per dag nam....

1 s'morgens na het opstaan ; 1,3 scoop ; ( ongeveer 2,4 leuke eetlepels)
1 voor het trainen ( sinds kort eigelijk) ook 1,3 scoop ongeveer....
1 na het trainen maar das 1 bijna volle scoop zeg 1,8/1,9 eetlepels....

Ik eet een klein half uurtje na mijn laaste shake mijn avond eten

Zeg dat ik totaal per dag op 3,2/3,3 scoops uikom.... zeg een 6 eetlepel per dag....

Is dit teveel ? Ik train 6 x per week ( alles 1 x p. w.) en fiets s'morgens nog een dik 2 uur....

Ben ongeveer 70 kilo's 1.74 m groot ! valt toch reuze mee ??? :D

ik zorg dat ongeveer een 190/200 gram eiwitten per dag binnen krijg met whey + vlees,kwark,kaas,brood,melk,yogert,vis etc....
 
Ik zelf neem maar 1 shake per dag, alleen op trainingsdagen. Zie de meerwaarde er niet van in om er meer te nemen......
 
Vind zelf 1 shake ook wel genoeg, altijd beter om zoveel mogelijk je kcal uit vaste voeding te halen imo.
 
Ik haal zon 220 gram uit gewone voeding, zonder shakes.. dus ik denk dat je wel wat kan minderen en wat meer uit vaste voeding kan halen.
 
hoe meer hoe beter, kost alleen een berg geld.
 
BadMF zei:
hoe meer hoe beter, kost alleen een berg geld.

wat je nu zegt weet ik nog niet zo net, ga maar s rekenen..


maar teveel shakes is niet goed ook voor de darmwerking.

Maar op zich is een shake bij het ontbijt, 1 overdag en 1 na de training helemaal niet zo gek.
 
Ik doe een whey-shake in de ochtend (naast de brinta...hmmm)
En en shake post workout.
De rest van de eiwitten komen uit mijn voeding.
 
Ik vind drie shakes wel fijn 1 in de ochtend 1 in de 1 in de avond.En dan in de ochtend creatine en in de avond creatine.
 
Van mij eentje na de training, anders komt ik te hard bij.

Maar het is wel zo dat de ene er 3 kan nemen en niet veel zal van voelen, en de andere met eentje genoeg hebben.

Tezien hoevlug je vooruit gaat.
 
Als ik weigth gainers 1x per drie maanden een maand gebruik dan kom ik zeker wel 3-5 kilo bij met goede voeding en hoog in de eiwitten en de fijnste vind ik de weight gainer van *** maar die van xxl wil ik ook nog gaan proberen.
 
Dat een shake duurder is dan vast voedsel hoeft niet per se. Dat ligt er maar net aan wat voor voedsel je hebt. Reken maar eens uit hoeveel gram eiwit er bijv. in een ei zit en hoeveel je voor een ei betaalt.

3 shakes vind ik niet overdreven veel. Zelf neem ik er momenteel 2. 1 in de ochtend (in de blender 40gram pro80 + brinta, havermout, fruit, etc.) en 1 direct na de training (whey).
 
Ik denk dat 3 wel kan hoor, ligt er ook aan hoeveel eiwitten je uit je gewone voeding haalt.

Zelf neem ik 2 shakes per dag; 1 in de ochtend en 1 na de training of voor het slapen gaan:D
 
3 shakes moet wel te doen zijn. Ik heb ook bij verschillende profs gezien dat ze 2 a 3 shakes per dag nemen tijdens hun wedstrijddieet.
 
Cagri51 zei:
3 shakes moet wel te doen zijn. Ik heb ook bij verschillende profs gezien dat ze 2 a 3 shakes per dag nemen tijdens hun wedstrijddieet.

Profs, die 130kg pure muscle hebben te onderhouden. Dat is wel een verschil met de gemiddelde 50-100kg kerels hier.

Ikzelf neem ook 1 shake na de training. Soms ook op niet-train dagen gewoon niks - dan neem ik ipv een shake een blik tonijn of gerookte zalm. Een shake is gewoon handig - je moet niet denken dat je van meer eiwitshakes beter zou groeien dan wanneer je dezelfde hoeveelheid eiwitten uit je normale voedsel haalt.
 
Cagri51 zei:
3 shakes moet wel te doen zijn. Ik heb ook bij verschillende profs gezien dat ze 2 a 3 shakes per dag nemen tijdens hun wedstrijddieet.


pro's ja.. maar wat heeft dat hiermee te maken


ikzelf neem sochtends één, en na het trainen één

en op zaterdag verwen ik mezelf en neem ik rond een uur of 12 nog één :P
 
FrederX zei:
pro's ja.. maar wat heeft dat hiermee te maken


ikzelf neem sochtends één, en na het trainen één

en op zaterdag verwen ik mezelf en neem ik rond een uur of 12 nog één :P
Wat ik wilde zeggen is dat het niet kwaad kon. ;)
 
Ik zeg daarom ook liever dat ik er 2,5 neem :D ( omdat mijnste laaste shake maar ongeveer 3/4 scoop is... :D )

Mijn laaste whey shake ( direct na het trainen is maar een niet vol scoopje)dus een 1,8 eetlepel, misschien wel wat minder....
dit om de volgende 2 redenen; =

1; De whey die ik VOOR mijn training ( een 20 minuten ongeveer)
heeft een 'piek-opname'van zeg tot een kwartier NA mijn training ! Dus 1 kwartier ongeveer NA mijn training wordt er een 30/35 gram opgenomen....
Dus om nu xtra veel whey NA mijn training tepakken zie ik het nut niet van in...

2; er komt hooguit een half uur NA mijn training avondeten; is vaak ook al goed eiwitrijk !

Misschien laat ik de shake na mijn training wel zitten ??? :D

s'morgens NA het opstaan wil ik een beetje het cradio op nuchtere maag verhaaltje doen i.v.m. 2 krantenwijkies....

Ik zorg dat ik dan een 200 Kcal binnekrijg dmv; een goede whey shake; 35 gram alleen eiwitten en soms wat stukken fruit.

Nou wanneer ik klaar ben met mijn wijkies is mijn whey ook wel opgenomen...

Bij deze dus mijn toelichting op mijn WHEY iname, benieuwd wat jullie er zo van vinden... :thumbs:
 
prima toch, wat eet je verder dan?
 
Als ik in een bulkfase zit dan drink ik tot 4 shakes in een dag. Ik heb een probleem om veel vast voedsel binnen te krijgen, vandaar...
 
The rebel zei:
Als ik in een bulkfase zit dan drink ik tot 4 shakes in een dag. Ik heb een probleem om veel vast voedsel binnen te krijgen, vandaar...


Same for me in de bulk 4 shakes soms zelfs 5 Maar ook altijd minimaal 4 'vaste maaltijden' van de 8 a 9 eetmomenten per dag.
 
Back
Naar boven