AndroidHealthClinic

Te veel verbranden tijdens cut/te weinig eten.

Bezoekers in dit topic

Pepijnb

Novice
Lid geworden
25 jun 2019
Berichten
11
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
73kg
Vetpercentage
8%
Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit forum.

Ik ben momenteel bezig met mijn eerste echte "cut" ik ben van 10,2 naar 8,1% bodyfat gegaan in de afgelopen 4 weken. Ik merk nu/ heb de angst dag ik te veel spiermassa zal gaan verliezen. Ik weeg momenteel rond de 73kg en ben 1.78cm. Ik eet rond de 2500/2750 kcal per dag. Ik twijfelde of dit wel voldoende was aangezien ik een erg actieve baan heb. Heb daarom mijn fitbit weer eens 2 dagen aangehad om mijn dagelijkse verbranding te meten. Ik kwam hier uit op 3800kcal en 4000kcal die ik dagelijks verbrand. Dit is inclusief krachttraining. Dit is natuurlijk niet heel nauwkeurig gemeten. Mijn angst is nu dat ik niet de mooie shredded look krijg maar eerder wat skinny ga lijken. Als ik nu meer ga eten kan ik het dan nog steeds als cutten zien of kom ik dan juist weer aan omdat ik weer meer ga eten ? Het beste lijkt mij om 500kcal onder onderhoud te zitten. Maar dan zou ik dus rond de 3500kcal moeten eten tijdens mijn cut. Dit lijkt me te veel. Qua training voer ik hetzelfde uit en ik verlies wel wat kracht maar dat is nog best mininaal. Ik vraag me echt af wat ik nu het beste kan doen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen ?!

Alvast bedankt :)
 
heb je ook pics?

je moet aanhouden dat je tussen de 0,2-0,5kg per week verliest, verlies je meer dan is de kans groot dat je veel spiermassa verliest
 
Fock die massa, je verbrand toch niet alles en na een tijdje heb je het zo weer terug.
 
Waarom zou je lager dan 8% willen? Iets verteld me dat je geen 8% bent
 
Waarom zou je lager dan 8% willen? Iets verteld me dat je geen 8% bent

Ben bij 10% begonnen met cutten en laat me om de zoveel tijd meten bij een erkend bedrijf. En zat inderdaad op 8,1% bij mijn laatste meting. Wil vooral voor mijzelf nog kijken hoe shredded ik kan worden naar de zomer toe.
 
Ben bij 10% begonnen met cutten en laat me om de zoveel tijd meten bij een erkend bedrijf. En zat inderdaad op 8,1% bij mijn laatste meting. Wil vooral voor mijzelf nog kijken hoe shredded ik kan worden naar de zomer toe.
Hoe is t gemeten? electronisch? huidplooi?
Ben overigens wel benieuwd naar foto's van 8% ...

Heb je ooit wel eens echt bepaald wat je onderhoud is? Dus xxxx kcal eten waarbij je gewicht gelijk bleef?

Misschien kan je hier nog wat input uithalen.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
 
Hoe is t gemeten? electronisch? huidplooi?
Ben overigens wel benieuwd naar foto's van 8% ...

Heb je ooit wel eens echt bepaald wat je onderhoud is? Dus xxxx kcal eten waarbij je gewicht gelijk bleef?

Misschien kan je hier nog wat input uithalen.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Is gemeten bij health advies Breda. Met een huidplooimeter inderdaad. Op de rug, armen, en buik en daar komt in combinatie met je gewicht dan een percentage uit. Mijn exacte onderhoud is moeilijk te zeggen. Ik denk zelf toch wel tussen de 3000 en 3500kcal. Aankomen tijdens het bulken was ook al lastig en toen at ik dagelijks eerst rond de 3500kcal en dat heb ik moeten verhogen naar minimaal 4000 kcal. Heb momenteel nog niet echt een goede foto. Enkel een van mijn rug van een paar weken geleden en paar afbeeldingen van armen.
 
heb je ook pics?

je moet aanhouden dat je tussen de 0,2-0,5kg per week verliest, verlies je meer dan is de kans groot dat je veel spiermassa verliest

Quick one, zonder pomp, inclusief 3000 kcal en heel veel water.

Screenshot_20190625-213442_Gallery.jpg
 
Net fysiek, zou persoonlijk lean bulk starten anders hou je niet veel meer over
 
Das iig geen 8%....

Zou idd gaan bulken. Blijft niet veel over als je nu gaat cutten...
 
Das iig geen 8%....

Zou idd gaan bulken. Blijft niet veel over als je nu gaat cutten...

Zit toch wel op tussen de 8 en 8,5% maar train nog maar net een jaartje en het vet op mijn buik is het lastigste weg te krijgen.
 
Hoeveel kcal zou je aanbevelen ?
Rond de 3000kcal en per week kijken wat het met je gewicht en vetpercentage doet. Daarna (waarschijnlijk) verhogen. Je zal rond de 150-250kcals boven onderhoud moeten zitten.
 
Rond de 3000kcal en per week kijken wat het met je gewicht en vetpercentage doet. Daarna (waarschijnlijk) verhogen. Je zal rond de 150-250kcals boven onderhoud moeten zitten.

Thanks, ik ga met 3000 beginnen inderdaad.
 
Rond de 3000kcal en per week kijken wat het met je gewicht en vetpercentage doet. Daarna (waarschijnlijk) verhogen. Je zal rond de 150-250kcals boven onderhoud moeten zitten.

Op dagen zoals nu verbrand ik wel gemiddeld 4000kcal per dag. Dan zou ik toch dus eigenlijk dat minimaal moeten eten om te lean bulken ? Of zeg ik nu iets geks ?
 
Op dagen zoals nu verbrand ik wel gemiddeld 4000kcal per dag. Dan zou ik toch dus eigenlijk dat minimaal moeten eten om te lean bulken ? Of zeg ik nu iets geks ?

Ik denk dat je hier een fout maakt ..
 
Ik denk dat je hier een fout maakt ..

Hoe bedoel je, of wat voor fout denk je dat ik maak ? Als ik mijn dagelijkse verbranding meet kom ik toch vaak op minimaal 4000kcal uit. 15000-20000 stappen. En training van 1.5 a 2 uur.
 
Doe niet moeilijk met stappentellen, verbrandinge meten enz. Gewoon een week 3000kcal per dag eten en je gewicht in de gaten houden.
 
Back
Naar boven