MuscleMeat

Te veel volume?

Bezoekers in dit topic

HUARGH

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 jul 2011
Berichten
2.075
Waardering
750
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
11%
Dag allen,

Jullie thoughts over dit schema, wat ik wil gaan volgen voor mijn eerste kuur test-e?

Day 1 ochtend:
- squat
- deadlift
- hip thrust
- nordic curl
- leg extension
- calf raises
- lunges

Day 1 avond:
- chin-ups
- OHP
- seal row
- benchpress
- lateral raises
- pec deck + reverse pec deck superset
- biceps curl + triceps extension superset

Day 2:
Dragonflags
Hanging leg raises (in circles)
Forearms (wrist ext, curl, grip, ...,)
Neck (neck curl, ext, lateral)

En dan basically dit 6x/week met Sunday off, met wat kleine variaties (bv. bench press swapped met OHP in exercise order, ene dag heavy op squats licht op DLs andere dag juist omgekeerd enz.). Na 4 weken een deload: 4 dagen off, 2 dagen 80% van laatste workout, 1 dag off en dan weer verder.
 
Je wilt een complete lowerbody training doen in de ochtend en vervolgens 's avonds een complete upperbody training?
 
Probeer het eens een weekje zou ik zeggen!
 
Kan me niet echt voorstellen dat dat effectief gaat zijn. Waarom niet een 'normale' verdeling?

dan kom ik aan 2x/week of erg lange workouts als ik de neck/forearm/abs accessory erbij wil hebben en dat ging in het verleden niet zo lekker
 
Dus je wil eigenlijk 6 fb's per week doen met het volume van een normale UB/LB? Hoe denk je zelf dat dat gaat uitpakken?
 
dan kom ik aan 2x/week of erg lange workouts als ik de neck/forearm/abs accessory erbij wil hebben en dat ging in het verleden niet zo lekker
Twee keer per dag een volledige training vind je niet veel tijd in beslag nemen? Je kan met zes trainingen per week best al die accessoires voor nek/onderarmen kwijt.
Maar zoals gezegd; ga het lekker proberen. Ik weet vrijwel zeker dat dit echt veel te veel gaat zijn, en dat je dit niet langer dan twee weken volhoudt. Verder is het totaal niet efficiënt en ga je tijdens je tweede training waarschijnlijk weinig presteren.
 
Dus je wil eigenlijk 6 fb's per week doen met het volume van een normale UB/LB? Hoe denk je zelf dat dat gaat uitpakken?
3 full bodies met neck/abs/forearm accessory work tussenin
 
Dus je wil eigenlijk 6 fb's per week doen met het volume van een normale UB/LB? Hoe denk je zelf dat dat gaat uitpakken?
Zoals ik het lees wil hij het om de dag gaan doen, met daartussen allerlei oefeningen voor nek, buik en onderarmen.
 
Twee keer per dag een volledige training vind je niet veel tijd in beslag nemen? Je kan met zes trainingen per week best al die accessoires voor nek/onderarmen kwijt.
Maar zoals gezegd; ga het lekker proberen. Ik weet vrijwel zeker dat dit echt veel te veel gaat zijn, en dat je dit niet langer dan twee weken volhoudt. Verder is het totaal niet efficiënt en ga je tijdens je tweede training waarschijnlijk weinig presteren.

thanks voor de input, denk zelf ook dat het een beetje veel gaat zijn vandaar de topic
 
Ah, my bad. Inderdaad iets te snel gelezen. Dat zou je kunnen proberen.
 
Als je graag 2x per dag wilt trainen heb je wel wat andere opties. Bijv ub/lb split. Maar dan doe op lb bijvoorbeeld hamstrings in de ochtend en quads in de avond.
 
Hoe weet iemand of dit wel of niet teveel volume is? Er staan alleen wat lijsten met oefeningen, geen sets, reps en intensiteit. Er wordt geen progressiemodel genoemd en de beginstats zijn nergens te bekennen.
 
Back
Naar boven