AndroidHealthClinic

Te vroeg beginnen met AS (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

falcon

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 dec 2002
Berichten
539
Waardering
1
Wat me de laatste tijd opvalt is dat ik mensen al heel snel over AS hoor praten. En dan heb ik het niet alleen over het board, maar in het algemeen. Dan trainen ze nog maar 2 of hooguit 3 jaar en dan hebben ze al één of meerder kuurtjes achter de rug. Als je dan vraagt waarom, dan is het antwoord meestal: "De rek was er uit, ik kreeg geen resultaat meer van mijn training." Volgens mij is de rek er na 2 of 3 jaar nog ZEKER niet uit en zijn deze mensen gewoon ongeduldig en lopen onnodige risico's daardoor.
Ook spreek ik wel eens mensen die daar serieus over nadenken en als je ze dan vraagt hoe ze trainen of wat hun voedingsschema is, dan kijken ze je aan of ze water zien branden.

Nu ga het me niet om de mening over of AS gebruik goed/slecht is, maar meer om het tijdstip waarop mensen daartoe besluiten.

Wat vinden jullie daarvan?
 
Ben het met je eens, de rek is er bijna nooit uit.. 3xl traint al 20 jaar meen ik, ergens in die richting.. dus na 3 jaar is de rek er echt nog niet uit.. het is ieders keuze uiteraard..
 
Denk ook niet dat de rek eruit is, maar na het eerste jaar trainen gaat het natuurlijk zo vlot niet meer.

En tja als je dan vlug resultaten wil zien grijp je naar de as.

Maar vind dit idd niet verstandig.

Toch beter eerst je trainingschema en eetschema perfectioneren.
Voldoende rust etz ...

Denk ook dat als je deze dingen doet je as ook veel beter gaat inkicken dan anders.

Het is nu eenmaal het snelste middel om op korte periode serieuse spiermassa te kweken.

Greetz
 
Originally posted by Speedy G.


Het is nu eenmaal het snelste middel om op korte periode serieuse spiermassa te kweken.

Greetz

Dat klopt. Maar om die serieuze spiermassa te houden zul je toch moeten weten waar je mee bezig bent, anders ben je het ook zo weer kwijt.
 
Persoonlijk heb ik er geen probleem mee dat iemand al na een paar maanden trainen AAS wil gaan gebruiken. Waar ik wel bezwaar tegen heb is het gebruik van AAS door mensen die geen gedegen studie hebben gemaakt van het onderwerp. Dat opzich vergt al de nodige tijd.
 
Originally posted by Shadum
Persoonlijk heb ik er geen probleem mee dat iemand al na een paar maanden trainen AAS wil gaan gebruiken.

Hier ben ik niet mee eens. Als je nog geen solide basis hebt opgebouwd zul je de resultaten van een kuur waarschijnlijk weer snel verliezen.
 
Originally posted by KaLe


Hier ben ik niet mee eens. Als je nog geen solide basis hebt opgebouwd zul je de resultaten van een kuur waarschijnlijk weer snel verliezen.

En iemand die zich goed geinformeerd heeft weet dat dus ..... daarmee zijn probleem
 
Mee eens Falcon!

Heb hier ook al eens wat over gepost. Zie ook veel foto's van mensen die aan hun zoveelste kuurtje bezig zijn en r dan nog niet echt massive uit zien. No offence of zo maar ik vind dat wel.

Als je beweerd niet meer vooruit te komen natural en je trained niet langer als 10 jaar dan doe je gewoon iets fout naar mijn mening.
 
Originally posted by Rob G
Mee eens Falcon!

Heb hier ook al eens wat over gepost. Zie ook veel foto's van mensen die aan hun zoveelste kuurtje bezig zijn en r dan nog niet echt massive uit zien. No offence of zo maar ik vind dat wel.

Als je beweerd niet meer vooruit te komen natural en je trained niet langer als 10 jaar dan doe je gewoon iets fout naar mijn mening.

Toch heb je ook met genen te maken he!! diver bv. trainde 10 jaar, maar heeft klaarblijkelijk niet de genen om hem het lichaam te geven dat die wil. logisch dat die dan uiteindelijke de overstap maakt.
 
Originally posted by Rob G
Mee eens Falcon!

Heb hier ook al eens wat over gepost. Zie ook veel foto's van mensen die aan hun zoveelste kuurtje bezig zijn en r dan nog niet echt massive uit zien. No offence of zo maar ik vind dat wel.

Als je beweerd niet meer vooruit te komen natural en je trained niet langer als 10 jaar dan doe je gewoon iets fout naar mijn mening.

Dat dacht ik ook al, daarom wilde ik eens weten wie dat nog meer vinden.
Als men AS wil gebruiken moeten ze dat helemaal zelf weten, maar volgens mij moet je dat gewoon zo ver mogelijk uitstellen totdat je zeker weet dat je niet meer groeit en of je dan nog wel groter wilt worden dan je al bent. Want volgens mij kun je al best groot worden zonder AS als je maar gewoon je best doet en je "aan de regels houdt" en geduld hebt.
 
Originally posted by Shadum


En iemand die zich goed geinformeerd heeft weet dat dus ..... daarmee zijn probleem

Alleen hebben sommigen ook daar het geduld niet voor. Ik zeg expres SOMMIGEN omdat er ook een heel stel zijn die WEL goed geïnformeerd zijn maar te eigenwijs om te wachten.
 
Originally posted by falcon


Alleen hebben sommigen ook daar het geduld niet voor. Ik zeg expres SOMMIGEN omdat er ook een heel stel zijn die WEL goed geïnformeerd zijn maar te eigenwijs om te wachten.

Dat is wat ik bedoel .... het probleem licht niet bij te vroeg als veel eerder bij onverantwoord (eg zonder goede voor kennis) en ja voorbereiding kost tijd....... slimst is als je die tijd al wel nuttig gebruikt maar dat laat ik aan de mensen zelf over.
 
Originally posted by soulreaver


Toch heb je ook met genen te maken he!! diver bv. trainde 10 jaar, maar heeft klaarblijkelijk niet de genen om hem het lichaam te geven dat die wil. logisch dat die dan uiteindelijke de overstap maakt.

Mee eens, maar hij heeft r dan ook allereerst alles voor gedaan om natural zo ver mogelijk te komen. En weet waar hij mee bezig is. Wat ik zeg van 10 jaar, dat verschild natuurlijk per persoon.

Maar ik denk dat iedereen toch zeker ruim 30 kilo moet kunnen pakken zonder naar de AS te grijpen (natuurlijk zijn r uitzonderingen).
 
Originally posted by Rob G


Mee eens, maar hij heeft r dan ook allereerst alles voor gedaan om natural zo ver mogelijk te komen. En weet waar hij mee bezig is. Wat ik zeg van 10 jaar, dat verschild natuurlijk per persoon.

Maar ik denk dat iedereen toch zeker ruim 30 kilo moet kunnen pakken zonder naar de AS te grijpen (natuurlijk zijn r uitzonderingen).

Al die eenheden zijn natuurlijk relatief. Maar men zal het toch met me eens zijn dat je in ieder geval een aantal ( is >2) jaren ervaring moet hebben voordat je aan zoiets begint.
 
Als je geen trainings kennis en ervaring hebt en niet de zelf discipline hebt om te trainen ..... maar dat is wat ik bedoel met het onderwerp bestuderen. Dan had je al moeten weten dat dat voor vereisten zijn.

Gentisch is het verhaal natuurlijk heel complex. Je hebt mensen die genetisch bepaals een goede lichaamsbouw hebben, maar je hebt ook mensen die genitsch bepaald juist heel goed reageren op AAS.

Het lullige is dan om van iemand die er mager uitziet gewoon maar keihard te zeggen je traint niet goed en AAS hebben bij jouw dus geen nut. Het kan goed zijn dat hij nou juist die gene is die geen genetische aanleg heeft voor lichaamsbouw maar wel de aanleg om op AAS te reageren.

En dan is er nog die groep mensen die om wat voor een reden dan ook een chronisch verlaagd testosteron dan wel chronisch verhoogd cortisol bloedspiegel hebben. Voor deze (vaak niet gediagnostiseerde groep) zijn AAS de aangewezen middelen voor een gezonder lichaam.
 
Originally posted by falcon


Al die eenheden zijn natuurlijk relatief. Maar men zal het toch met me eens zijn dat je in ieder geval een aantal ( is >2) jaren ervaring moet hebben voordat je aan zoiets begint.

ik noem zelf expres geen jaren omdat dat te generaliserend is. 2 jaar zou een goed gemiddelde kunnen zijn maar het blijft altijd een individueel iets wat beter afgemeten kan worden aan de inzet, prestaties en de kennis van de persoon betreffende het onderwerp.

(ik it wel weer op mijn praatstoel vandaag zeg !)
 
Jah ok, maar het is maar om een id te geven he :)
 
ik ben het niet met soulraver eens, hij zegt dat iemand die te vroeg as gebruikt alles weer kwijtraakt. IK ben zelf zo stom geweest om na een maand al een kuur te nemen, stom ja ik weet het, maar daar gaat het nu niet over ik ben van 70kg naar 98kg gegaan in 1jaar en ben 1.80 lang en bf is 14%, ik heb in totaal twee lichte kuren gedaan:1ste oxy 100gram/dag en 2de sus 500mg per week.

Dus soulraver zijn verhaal zal wel kloppen maar het gaat niet voor iedereen op.

Niet dat ik iemand te vroeg as aan wil praten ofzo
 
Ik vermoed dat het verband dat soulraver registreert een indirect verband is ; Mensen die gelijk naar de AAS grijpen zijn meestal niet erg gemotiveerd en trainen dus niet afdoende en onjuist. Het gevolg is dat het lichaam geen enkele aansporing heeft de massa te behouden. Wat het lichaam dan doet is afhankelijk van de genen .... sommige mensen breekt het lichaam het spierweefsel af ten behoeve van vet opslag, bij sommige mensen blijft het spierweefsel behouden tot het eerst volgende dieet.

En dan is er nog het probleem van de tijdelijke testosteron dip die kan optreden na een kuur ....
 
Als men tegen (te) vroeg* kuren is omdat de uiteindelijke winst van die kuur ook naturel te behalen valt, vind ik dat van minder belang dan dat men er op zou wijzen dat (te) vroeg kuren in zou houden dat men eerder geneigd is om(te) snel naar een tweede kuur te grijpen en zo in een vicieuze cirkel kan raken door gebrek aan motivatie.

Iemand die na twee jaar serieus trainen en met de nodige kennis van voeding, trainingstechnieken en natuurlijk ook AS aan een kuur wil beginnen, neemt wellicht een voorschot op z'n groei, maar als hij zich daar terdege van bewust is zie ik niet in waarom het niet zou kunnen. Als de resultaten voor de nodige mentale prikkeling zorgen om door te training en op z'n tijd (!!) weer een aan een kuur te beginnen is daar volgens mij helemaal niks mis mee. Wellicht "zonde" van 't geld, maar goed, een x aantal jaren halfslachtig trainen wat velen doen/hebben gedaan zal in retrospect ook als "zonde" van 't geld beschouwd worden.

* op voorwaarde dat die persoon 21+ is en voor een kuur kiest met acceptable risico's, waardoor gezondheids risico's tot een minimum beperkt blijven.
 
Back
Naar boven