XXL Nutrition

Te weinig eiwitten tijdens cutten?

Bezoekers in dit topic

Ook mensen die meer rusten dan reps maken hebben een veel lagere behoefte aan eiwitten.
Ik ga er vanuit dat bodybuilders ook flink intensief trainen en gas geven en de rust nooit langer duurt dan een set.
Als je in een uur training totaal 15 minuten sets doet en 45 minuten rust. Doe je bar weinig en heb je bar weinig nodig.

tumblr_mdtqah0LcA1qes6m1o1_500.jpg


---------- Toegevoegd om 15:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:31 ----------

Ik heb liever dat je meneer zegt ipv "gast"

Wederzijds respect. Je kan niet verwachten dat mensen je meneer gaan noemen als je respectloos met andermans mening omgaat, ze "je" noemt en dan verwacht dat ze jou meneer noemen.

Gewoon nee.
 
Ook mensen die meer rusten dan reps maken hebben een veel lagere behoefte aan eiwitten.
Ik ga er vanuit dat bodybuilders ook flink intensief trainen en gas geven en de rust nooit langer duurt dan een set.
Als je in een uur training totaal 15 minuten sets doet en 45 minuten rust. Doe je bar weinig en heb je bar weinig nodig.
Ik doe vaak 3 minuten sets en 30sec tot 60sec rust. (schatting van de tijdsduur)

Wil meneer dit misschien even goed uitleggen? Ik denk namelijk dat er hier niemand te vinden is die qua tijd meer sets/reps maakt dan rust pakt. Tenzij je traint met hele lichte gewichten natuurlijk.

En WTF zijn 3 minuten sets? Ben je dan 3 minuten lang aan het pompen ofzo? Is dat bodypump? ???
 
1 gram proteine per 1 lbs gewicht. 87KG=191 lbs.
 
is dit de nieuwe eatandgain
 
Die yeremy gast is een goede brofessor.
 
Hoezo hebben mijn krachtstats er iets mee te maken? Jij weet niet hoe lang ik daarover heb gedaan of wel dan?

Heb je uberhaupt wel gelezen wat ik zei? Echt gast, lees meer, typ minder. Ik zei dat het per persoon verschillend is ja, adon1s zegt dat je minimaal 3,5-4gr/kg eiwit moet nemen. Ik zeg niet dat mijn hoeveelheid eiwitten perfect is voor iedereen en iedereen dit moet doen.

Nee dat zeg ik niet. Je kan ook prima leven op 50gr eiwit per dag, alleen zal je dan niet mee kunnen praten over deze door jullie genoemde bro-science.

Ik zeg dat diegene die dat wel doen en gedurende langere tijd meer spier zullen hebben dan diegene die dat niet doen. Voor de rest moet je nog even teruglezen, ook het voorbeeld waarbij ikzelf 6000kcal's eet en volgens jullie principes met 180gram per dag genoeg zou hebben (waar ik 400gr/dag eet en goed op gain zonder veel vet aanzet). Waarom je meer eiwit eet ipv kh/vet is omdat je dan meer spier aanzet en minder snel vet aanzet (oa anabole eigenschappen amino's en thermische eigenschappen eiwit). Bijv. ergogenics geeft hier inderdaad nogal wat aanwijzingen voor (eiwit is over algemeen veel anaboler en je blijft droger).

We kunnen natuurlijk doen alsof het vanzelf gaat, maar ik heb in de afgelopen jaar best flink wat (naturel) gegaind op deze manier. Ik kan dat van de mensen die hier reageren nou niet bepaald zeggen. En dan train ik niet eens op massa. Dat is natuurlijk mijn mening en we vinden hier dat je eigenlijk niet van jezelf mag zeggen dat je beter vooruit bent gegaan dan een ander en wat daar volgens jou de reden van is.

Ik sta er nogal van te kijken waarom een aanzienlijk deel van de mensen die trainen allerlei spulletjes gebruikt terwijl dit soort dingen gewoon niet op orde zijn door ectobro op ectobro science. Ook als je in de AS sectie hier kijkt is het te lachwekkend voor woorden op welk niveau dat volk over het algemeen zit bij start van de eerste kuur. En ze praten elkaar allemaal na, net als in dit topic.
 
Wederzijds respect. Je kan niet verwachten dat mensen je meneer gaan noemen als je respectloos met andermans mening omgaat, ze "je" noemt en dan verwacht dat ze jou meneer noemen.

Gewoon nee.

Verwacht je dan dat ik U en mevrouw zeg tegen een snotkindje dat net komt kijken?
Of is ze een vermomd oud omaatje in een juniorenklasse?

Wederzijds respect inderdaad.
Als kindertjes niet normaal een discussie kunnen of willen voeren en mij gaan aanspreken als "gast" is het klaar.
Dan eis ik van zo'n kind dat ze me met meneer aanspreken.

---------- Toegevoegd om 17:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:24 ----------

Die yeremy gast is een goede brofessor.

Nog zo'n kindje met babbels. Nog nooit iets gepresteerd en wel babbels.
 
Verwacht je dan dat ik U en mevrouw zeg tegen een snotkindje dat net komt kijken?
Of is ze een vermomd oud omaatje in een juniorenklasse?

Wederzijds respect inderdaad.

Komt goed brah, we all gonna make it

Als kindertjes niet normaal een discussie kunnen of willen voeren en mij gaan aanspreken als "gast" is het klaar.
Dan eis ik van zo'n kind dat ze me met meneer aanspreken.

Snel op de teentjes getrapt m8? Je hebt niks te eisen.
 
Wil meneer dit misschien even goed uitleggen? Ik denk namelijk dat er hier niemand te vinden is die qua tijd meer sets/reps maakt dan rust pakt. Tenzij je traint met hele lichte gewichten natuurlijk.

En WTF zijn 3 minuten sets? Ben je dan 3 minuten lang aan het pompen ofzo? Is dat bodypump? ???


Inderdaad Starx, er zijn nauwelijks mensen te vinden hier die meer reps maken dan dat ze rusten.
3 minuten sets maken, supersets, triple en mega sets noem maar op. 3 minuten was slechts een schatting stond er ook bij.
Waarom zou je dat met hele lichte gewichten doen dan? Ik zie daar geen voordeel in.
Net zo goed dat ik er totaal geen voordeel in zie om een setje te maken van 5 reps en dan 5 minuten te gaan zitten niksen om je volgende setje weer erg makkelijk te maken.
Ik rust alleen even bij te grote pomp en bij zuurstofgebrek.

---------- Toegevoegd om 17:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:39 ----------

Komt goed brah, we all gonna make it



Snel op de teentjes getrapt m8? Je hebt niks te eisen.


Ik denk dat ik me lang genoeg rustig heb gehouden.
Nee inderdaad, dat is het probleem van de kindertjes tegenwoordig. Ze denken alles te weten en te kunnen en totaal geen respect voor anderen en mensen met ervaring.
 
Net zo goed dat ik er totaal geen voordeel in zie om een setje te maken van 5 reps en dan 5 minuten te gaan zitten niksen om je volgende setje weer erg makkelijk te maken

Als je met minder rust je 5 reps niet haalt, dan kan je beter gewoon die rust pakken.
 
Als je met minder rust je 5 reps niet haalt, dan kan je beter gewoon die rust pakken.

dan kan je beter thuis blijven en op maximaal 1 gram eiwit gaan zitten.
 
Ik denk dat ik me lang genoeg rustig heb gehouden.
Nee inderdaad, dat is het probleem van de kindertjes tegenwoordig. Ze denken alles te weten en te kunnen

Kut inderdaad, van die conservatievelingen die niks nieuws aan durven te nemen. Fuck wetenschap, het werkt toch?!

en totaal geen respect voor anderen

Zoals het ontkennen van gerenommeerde wetenschappers die jaren onderzoek ergens in hebben zitten?

en mensen met ervaring.

Als het niet wetenschappelijk onderbouwd is of zelfs wetenschap tegenspreekt, dan luister ik zelfs niet naar dé Arnold zelf. Dit beroep op autoriteit gaat gewoon niet op, dan ben je irrationeel bezig en ga je af op gevoel, wat misleidend kan zijn.

---------- Toegevoegd om 19:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:45 ----------

dan kan je beter thuis blijven en op maximaal 1 gram eiwit gaan zitten.

Nee.
 
Kut inderdaad, van die conservatievelingen die niks nieuws aan durven te nemen. Fuck wetenschap, het werkt toch?!



Zoals het ontkennen van gerenommeerde wetenschappers die jaren onderzoek ergens in hebben zitten?



Als het niet wetenschappelijk onderbouwd is of zelfs wetenschap tegenspreekt, dan luister ik zelfs niet naar dé Arnold zelf. Dit beroep op autoriteit gaat gewoon niet op, dan ben je irrationeel bezig en ga je af op gevoel, wat misleidend kan zijn.

---------- Toegevoegd om 19:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:45 ----------



Nee.


Je zal dan erg ver komen met je wedstrijdbegeleider als je het podium op moet.
Roep je even als je het podium op gaat. Hou wel van leuke bloopers.
 
Je zal dan erg ver komen met je wedstrijdbegeleider als je het podium op moet.
Roep je even als je het podium op gaat. Hou wel van leuke bloopers.

Dan moet ik je teleurstellen man.
 
Inderdaad Starx, er zijn nauwelijks mensen te vinden hier die meer reps maken dan dat ze rusten.
3 minuten sets maken, supersets, triple en mega sets noem maar op. 3 minuten was slechts een schatting stond er ook bij.
Waarom zou je dat met hele lichte gewichten doen dan? Ik zie daar geen voordeel in.
Net zo goed dat ik er totaal geen voordeel in zie om een setje te maken van 5 reps en dan 5 minuten te gaan zitten niksen om je volgende setje weer erg makkelijk te maken.
Ik rust alleen even bij te grote pomp en bij zuurstofgebrek.

Nou, ik ben wel nieuwsgierig geworden. Kun je een voorbeeld geven van een superset waar je een geschatte 3 minuten mee bezig bent? Inclusief de oefeningen,reps en gewichten (al zijn die toch niet belangrijk) en waarbij je vervolgens kort rust?

Ik maak namelijk wel setjes van 5 reps waarna ik soms wel even langer dan 3 minuten moet rusten, omdat ik anders waarschijnlijk mijn volgende set niet red.
 
Wauw. Een eiwittopic wat over tutoyeren gaat, en een aantal malloten die weigeren om op te geven. Dbb ten top
 
  • Like
Waarderingen: Ot92
Nou, ik ben wel nieuwsgierig geworden. Kun je een voorbeeld geven van een superset waar je een geschatte 3 minuten mee bezig bent? Inclusief de oefeningen,reps en gewichten (al zijn die toch niet belangrijk) en waarbij je vervolgens kort rust?

Ik maak namelijk wel setjes van 5 reps waarna ik soms wel even langer dan 3 minuten moet rusten, omdat ik anders waarschijnlijk mijn volgende set niet red.


Hier een leuke die ik een periode regelmatig deed en ergens vanaf 4e set wat rust tussen sets begon te nemen vanwege wat adem te kort.

100kilo - chestpress + barbell row. Aan 1 stuk doorgaan GVT - 10x10.

Incline dumbell press + Latpull 4 of 5 sets 15 reps met dumbells tot 40kg omdat er niet zwaarder was. en Latpull fullstack 100kg.
 
'cutten boven maintenance'
beetje random alles supersetten

yeremy vertel ons alsjeblieft meer
 
Back
Naar boven