XXL Nutrition

Te weinig groenten/fruit (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Het valt me op als ik zo naar jullie eetgewoonten kijk, dat er zo weinig groenten en fruit in zit.
zelf at ik net 3 gebakken eieren met 50 gram ham en daarbij een halve courgette, een halve tomaat en een halve paprika, 2 teentjes knoflook en een ons champignons..
Heel wat beter dan : 2 gebakken eieren met spek.

's middags eet ik ook ongeveer 50 gram sla met haring, paling, zalm of gekookt ei (1 van de 4) met af en toe geraspte noot.

En 's avonds weer een flinke hoeveelheid groenten: geeft vezels, veel nuttige stoffen (phytochemicaliën) en vult ook..

En ik hield vroeger geeneens van groenten..

Helaas momenteel geen fruit wegens ketogeen dieet...
 
groente is smerig!

ook in mijn voedings patroon zul je weinig groente aantrefffen.
tog is het wel belangrijk. met alleen vitamine pillen kom je er ook niet. de enige groente die nog goed te eten is zijn tomaten.
als je nou makkelijk wat groente door je shake kon gooien zou het probleem snel opgelost zijn :D
 
Voor elke dag 2 stuks fruit en min. 400 gram groente !!!

Voor de (luie) groente haters onder jullie probeer is een Iglo Groentenroerbak schotel lekker met een eitje of 2 erdoor bakken(extra uitje, kruiden ) en je hebt weer 400 gr groente + eiwitten naar binnen !!!

Yummie Yummie
 
Originally posted by man_of_magic
Voor elke dag 2 stuks fruit en min. 400 gram groente !!!

Voor de (luie) groente haters onder jullie probeer is een Iglo Groentenroerbak schotel lekker met een eitje of 2 erdoor bakken(extra uitje, kruiden ) en je hebt weer 400 gr groente + eiwitten naar binnen !!!

Yummie Yummie
MoM.. je wordt nog eens mijn goeroe ;)
Inderdaad.. de roerbakschotel is verrukkulluk!
En echt waar, ik was ook een groentenhater.. je moet groenten niet doodkoken zoals nog steeds vaak wordt gedaan.
zoveel mogelijk rauw eten of roerbakken is het devies..
 
Ik eet meestal een tomaat en een stuk komkommer.
En ik heb gelezen in een advertentie van appelsientje dat 1 glas daarvan gelijk staat als 1 ons fruit.
Ik drink soms 1 liter per dag.
Ik krijg dus genoeg fruit binnen :D:D
 
Ik eet minder groenten dan espi, maar zeker bij mijn avondeten zit altijd een hele zwik (250 a 300 g). En dan nog een stuk fruit en een glas fruitsap, dan kom ik er toch (net) ;) Overigens zitten er in mijn multi ook wat fytochemicalien, maar zal niet zoveel wezen. Ik eet wel vaak brocolli, daar schijnen veel antioxidanten in te zitten (tegen kanker, o.a.) en het is nog makkelijk en lekker ook!
 
Ik snap niet wat mensen tegen groente hebben, ik vind groente lekkerder dan een zak patat.
 
Originally posted by DJNRG83
Ik snap niet wat mensen tegen groente hebben, ik vind groente lekkerder dan een zak patat.

Hmmm, een zak vlaamse friet met een klodder mayo blijft lekker hoor, (ik weet bijna niet meer hoe het proeft :( ).

By the way tijd niet gezien hier welkom terug !
 
Ben meer een vleeseter als een groente eter.. Ik eet wel groente dagelijks, maar om nou te zeggen dat ik een groente freak ben, nee... toch maaris zo'n roerbak unit proberen
 
Hey ja, ik had een tijdje inlogroblemen en kon geen replys of topics zetten :( nu weer wel :thumbup:
 
Ik eet meestal wel 2 stuks fruit per dag (bananen vooral), en 's avonds gewoon een flink bord waar waarschijnlijk wel genoeg groente opliggen
 
Ik koop in de GB (supermarkt in België) meestal van die bakjes klaargemaakte groente schotels, heel gemakkelijk , zeker als je een hekel hebt aan grote maaltijden klaarmaken zoals ik.
En de prijs valt nog mee.
 
mijn ma kookt elke dag een gezonde avond maaltijd en daar zitten genoeg groenten in :D
 
Groente is heerlijk

Elke dag gaat er een bak rauwe groente (sla, komkommer, tomaat, wortels, paprika, ui, paksoi etc) van minimaal 200 gram mee naar m'n werk en 's avonds nog een keer zo veel. Klaarmaken van een bakkie groente kost nog geen 5 minuten, dus dat kan nooit een reden zijn om geen groente te eten.

Ik geloof om de een of andere reden toch dat vitaminepillen een aanvulling zijn op je dagelijkse behoefte en nooit je groente en fruit volledig mag vervangen.

Bij keto alleen wel oppassen welke groente je eet. Wortels en paprika en ui hebben zo'n 5 tot 7% carbs. Groente is erg belangrijk voor je vezels (dus je darmpjes) en bij een redelijk eenzijdig dieet als keto krijg je die anders erg weinig binnen.
 
Eet elke dag minstens 2 banaantjes, en verder wat er maar op de fruitschaal ligt, heerlijk.
Verder elke dag verse groente.:)
 
Back
Naar boven