Fitness Seller

Te weinig vet

Bezoekers in dit topic

Kwarkkrawk

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
29 nov 2012
Berichten
957
Waardering
72
Lengte
1m70
Titel zegt het al een beetje, ik haal wat te weinig vet uit mijn voeding, gemiddeld zo'n 15% op mijn voedingsschema (verder 50k 35e).
het probleem is dat ik last van mijn keel krijg bij vrijwel alle noten en ik mijn vetten dus bijna alleen nog maar uit eiwitrijke producten zou kunnen trekken. Aangezien mijn eiwittenpercentage al redelijk hoog ligt weet ik niet of dit verstandig is?

Verder vraag ik me sowieso enigsinds af wat het probleem is met een lage hoeveelheid vet in je voeding. Buiten het feit dat het het hongergevoel zou opwekken
 
Hoeveel gram vetten eet je? Je moet je niet te hard focussen op verhoudingen, en meer op absolute hoeveelheden.

Zorg ervoor dat je minstens (lichaamsgewicht x 1) vetten en (lichaamsgewicht x 1.5-2) eiwitten binnenhebt. De rest vul je gewoon aan met koolhydraten.

Op die manier zal je tijdens je bulk procentueel veel meer eiwitten en vetten binnenkrijgen dan tijdens je cut.

Bv Bulken op 3000 kcal met 62 kg lichaamsgeicht:
minstens 62 gram vetten (=558 kcal)
62*2 gram eiwitten (496 kcal)
de rest koolhydraten: 1946 kcal uit koolhydraten = 487 gram koolhydraten.
 
Te weinig vetten zorgt ervoor dat je minder testosteron produceert
 
Avocado, zalm, eieren, olijfolie, pindakaas (als dat niet jeukt, kan eventueel ook gesmolten of door een shake).

Te weinig vetten kan tot een verstoorde hormoonhuishouding en minder soepele spieren en gewrichten leiden...
 
Olijfolie ftw
 
olijfolie drinken voor het leven dus! :D nee maar zonder dollen, avocado's lijkt me inderdaad wel een goede mogelijkheid. Pindakaas krijg ik hetzelfde probleem van. wordt dus morgen maar is proberen of avocado's binnen te houden zijn
 
olijfolie drinken voor het leven dus! :D nee maar zonder dollen, avocado's lijkt me inderdaad wel een goede mogelijkheid. Pindakaas krijg ik hetzelfde probleem van. wordt dus morgen maar is proberen of avocado's binnen te houden zijn
Hoezo niet een eetlepel olijfolie?
 
Wou net zeggen, doe een lepeltje olijfolie door je pasta of shake of iets dergelijks

---------- Post toegevoegd Fri 4 Jan 2013 om 19:46 ----------

Simpeler en ook nog eens goedkoper dan avocado's
 
Omega 3 capsules, eieren, volle melk, beetje olie tijdens het koken, vet vlees
 
Back
Naar boven