Fitness Seller

Te zuur lichaam?

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Mijn broer vroeg me of ik een literatuurrecherche kon doen naar de zuurtegraad van bloed, lichaamsvloeistoffen e.d.
Hij reageert erg slecht op zure dingen, dus denkt hij dat zijn pH niet in orde is.
Daarop reageerde ik onmiddellijk door te zeggen dat hij dan meer alkalisch moest eten, dwz. meer groenten!

Hij eet echt ongelooflijk weinig groenten. We waren geen van beiden echte groente fans omdat mijn moeder alles snotgaar kookte.
Zelf heb ik bijv. rauwe groenten altijd al wel lekker gevonden en sinds ik roerbak of de magnetron gebruik ook gekookte groenten..

Maar hij, pffff. Ook een aartsluie koker hè, dus meneer eet overwegend witte boterhammen met een zuinig klein plakje jonge (plastic)kaas en roggebrood (zonder boter, want da's te vet hè!) . Ondertussen is hij door inactiviteit (hij had tot voor kort een zwaar beroep, melkveehouder) en ondanks dat hij niet zoveel eet (wel snoept) behoorlijk vet geworden!

Aaarrrggh.. maar goed, dat is zijn voedingsachtergrond. Iemand hier nog achtergrondinformatie die hij/zij kwijt wil? Niet dat hij meer groenten moet eten, want dat zei ik al, maar theoretische info!

Espi

PS: hij heeft al flink lang last van aambeien wat zijn supereenzijdige eetpatroon verklaart, hij heeft zowat alle voedingsmiddelen laten vallen omdat hij daar last van krijgt. Maar naar de dokter gaan, neuh!
 
Laatst bewerkt:
Je lichaam heeft verschillende mechanismen om PH schommelingen op te vangen. In principe als je afwisselend eet heb je nergens last van. Hij moet er wel mee oppassen. Als hij er niks aan doet kan het gevaarlijk worden!

Een artikel over zuren en basen; Topprioriteit van het lichaam: pH regulatie
Hier staan tevens wat middelen om de balans te ondersteunen (naar basischer).
Een meer punt gewijs verhaal hier.
 
Back
Naar boven