AndroidHealthClinic

Techniek Bench press 100kg x4

Bezoekers in dit topic

butch24

Novice
Lid geworden
1 feb 2020
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
15%
Bij deze een filmpje met mn bench techniek.
Heb regelmatig last van men linkse elleboog... meestal na een benchsessie.
Technish probleem mogelijks of mss overbelasting ... geen idee.

Hoop op opmerkingen of dingen die beter kunnen!
Alvast bedankt!

 
Ik kan geen technische fouten zien.
Hoe vaak bench je per week?
Doe je ook nog andere druk bewegingen?
En regel even een andere spotter want dit gaat sowieso fout.
 
Ik kan geen technische fouten zien.
Hoe vaak bench je per week?
Doe je ook nog andere druk bewegingen?
En regel even een andere spotter want dit gaat sowieso fout.
Bench meestal 2x per week op UB-day maar laatste maand 1 keer per week door mn elleboog...
Military/shoulder press doe ik ook maar daar geen last van de elleboog...

En de spotter ,nja was 1e keer dat hij me spotte
 
Ziet er prima uit, maar vanaf deze hoek is het wel lastig te zien hoe breed je 'm pakt.
Ik weet niet wat je ambities zijn (powerlifting of niet?), maar je zou eens kunnen kijken of je bij dumbbell of machine presses ook last hebt.
 
Ik kan geen technische fouten zien.

En regel even een andere spotter want dit gaat sowieso fout.

Ik eerlijk gezegd ook niet, maar misschien is je greep wat aan de smalle kant (kan dit niet goed zien) waardoor er veel spanning op de ellebogen komt te staan onderin de beweging.

Die spotter gedraagt zich inderdaad nogal 'onderbelast', daar zal aan gewerkt moeten worden voordat je van nog veel meer last krijgt. ;)
 
Barpath is iig zeer goed. Je gebruikt ook leg drive en je bounced de bar niet van je ribbenkast af.

5/5 reeten
 
Ik heb in het verleden ook regelmatig pijn gehad in mijn elleboog en schouders bij het benchpressen.
Ik denk dat je hem te wijd pakt😉.
Als je de stang te breed pakt dan werkt je borst iets minder mee en je schouder iets meer.
Probeer dat nu maar eens uit , gewoon nu zonder stang en gewicht, doe alsof je de stang breed pakt en aan het benchen bent.
En doe dat weer met een wat smallere greep, als het goed is zul je moeten merken dat je bij een brede greep je schouders meer mee laat doen.
Benchpress is compound oefenig, doen je schouders borst triceps allemaal aan mee.
Je kunt de ene spiergroep harder dan de ander laten werken door je greep aan te passen 😉
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in het verleden ook regelmatig pijn gehad in mn elleboog bij het benchpressen.
Ik denk dat je hem te wijd pakt😉.
Als je de stang te breed pakt dan werkt je borst iets minder mee en je schouder iets meer.
Probeer dat nu maar eens uit , gewoon nu zonder stang en gewicht, doe alsof je de stang breed pakt en aan het benchen bent.
En doe dat weer met een wat smallere greep, als het goed is zul je moeten merken dat je bij een brede greep je schouders meer mee laat doen.
Benchpress is compound oefenig, doen je schouders borst triceps allemaal aan mee.
Je kunt de ene spiergroep harder dan de ander laten werken door je greep aan te passen 😉
Hoe is je kuurtje verlopen? :)
 
Je unrackt als het ware achter je en wat hoog waardoor je schouders uit positie gaan. Verder zou het kunnen helpen als je voor je gaat zakken de barbell mbv je lats iets naar voren trekt (klein beetje maar, enkele cm), en qua legdrive mag je knie iets beneden je heup gepositioneerd zijn om het allemaal wat efficiënter te maken.
 
kijk is goed naar de laatse rep waar je elleboog op een iets andere positie zit ten opzichte van bv eerste rep.
het is maar een klein verschil kostte mij een paar keer filmpje kijken om het verschil te zien.
mis is het alleen vanwege dat het de laatste rep is en het rpe 10 was.
Weet natuurlijk niet of dit de pijn veroorzaakt.
 
een late bump ik weet niet of je het nog wilt weten, maar wellicht is dit interessant voor je:
 
Bij deze een filmpje met mn bench techniek.
Heb regelmatig last van men linkse elleboog... meestal na een benchsessie.
Technish probleem mogelijks of mss overbelasting ... geen idee.

Hoop op opmerkingen of dingen die beter kunnen!
Alvast bedankt!


Vanaf je derde herhaling is het alsof een noob je verteld dat je de stang lager op je borst moet laten zakken. Je ziet dus geen strakke rechte lijn, dit betekend dat je een variable belasting krijgt op je gewrichten en spieren.
Natuurlijk zijn er artikelen over een J-curve en denken sommige mensen dat na het lezen van een artikel je dat maar gewoon moet doen. Het is mijn mening dat een J-curve meer bij shirts helpt dan zonder shirts.

Dus die opmerking van je Barpath is onzin, want je ziet duidelijk dat je de eerste twee herhalingen een andere "barpath" hebt dan eerst.

Ik train ook wel eens met noobs die zeggen dat ik de stang lager op de borst moet laten zakken, maar die gasten hebben geen 300kg gebankt.

De opmerking over dat je misschien te smal pakt ben ik het mee eens.

Maak eens een birdeye view filmpje dan kunnen we beter oordelen.

Mijn eerste ingeving zou zijn dat je gewrichten en banden zich langzamer aanpassen aan gewichten dan je spieren wat je kan opvangen door betere periodisering
 
Back
Naar boven