XXL Nutrition

Techniek Deadlift goed? (filmpje)

Bezoekers in dit topic

Robocop89

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 nov 2008
Berichten
1.347
Waardering
80
Lengte
1m86
Massa
104kg
Vroeg me af of mijn techniek op de deadlift goed is.
Lang getwijfeld of ik wel filmpje zou posten gezien mijn hoge vp maar ach **** it.
Liever wat kritiek op VP en ondertussen weten of techniek al dan niet goed is.

http://www.youtube.com/watch?v=v41pwGxgCyI
 
Je moet je rug proberen beter hol te houden
 
Niet rukken aan de stang en meer tightness opbouwen.
 
Je moet je rug proberen beter hol te houden

waarom? zijn rug is gewoon mooi recht..thorocaal heel klein beetje alleen niet.. techniek vind ik redelijk goed..ik zou meer doorzakken, goed adem happen als je laag zit en dan uitademen..en zoals al gezegd is meer spanning opbouwen
 
Oke als ik het goed begrijp moet ik de oefening nog iets gecontroleerder uitvoeren en nog iets dieper gaan.
 
waarom? zijn rug is gewoon mooi recht..thorocaal heel klein beetje alleen niet.. techniek vind ik redelijk goed..ik zou meer doorzakken, goed adem happen als je laag zit en dan uitademen..en zoals al gezegd is meer spanning opbouwen

Jij moet dringend beter kijken.

Zijn rug is duidelijk bol en je ziet bij de 2/3e rep dat hij bijna op zijn onderrug trekt.

Advies aan TS: lager dat gewicht, focus op je techniek.
Zorg ervoor dat je hele lichaam tegelijkertijd naar boven gaat en niet eerst je kont. Hetzelfde voor naar beneden gaan.
 
Ik weet niet waar jij een bolling ziet? Denk dat dat vet is (no offense).
 
Jij moet dringend beter kijken.

Zijn rug is duidelijk bol en je ziet bij de 2/3e rep dat hij bijna op zijn onderrug trekt.

Advies aan TS: lager dat gewicht, focus op je techniek.
Zorg ervoor dat je hele lichaam tegelijkertijd naar boven gaat en niet eerst je kont. Hetzelfde voor naar beneden gaan

je advies klopt..maar zn rug trekt niet duidelijk bol maar lijkt volgens mij door wat je net opmerkte dus.
 
onderrug recht houden, voor de rest wel redelijk
 
Deed iedereen in de gym het maar zo redelijk!

Verder wat al gezegd is vooral door Eddine, mij viel vooral dat rukken op. Heel langzaam de dode massa in beweging zetten.
 
wat ik zie is dat de onderrug holler moet nog.

verder is je rug wel recht, maar onderrug moet meer hol.

Hoe zeggen ze dat toch altijd? Buik naar voren en kont naar achter dan is je onderrug mooi hol
 
je wilt ook teveel omhoog tillen, beeld je in dat je het gewicht meer naar achter trekt. Je zal merken dat je geleidelijker omhoog komt. En natuurlijk wat de andere zeggen die rug kan iets holler
 
wat ik zie is dat de onderrug holler moet nog.

verder is je rug wel recht, maar onderrug moet meer hol.

Hoe zeggen ze dat toch altijd? Buik naar voren en kont naar achter dan is je onderrug mooi hol


Of alsof je buiten moet schijten :P, zo heb ik het me aangeleerd

Edit: nvm, dat is bij squatten.
 
Laatst bewerkt:
Wie deadlift er zwaar met een holle rug? Juist ja, niemand.
 
zoals eddine zegt rug goed opspanning hoeft niet overdreven hol.
Iets meer spanning zou ts een betere lift geven en verliest ie hem niet bijna naar voren toe.
en dan gaan kont en schouders gelijk omhoog en als ie boven knie komt hipdrive erin.
 
Goed genoeg lijkt me hoor
 
Thanks.
Dus vooral focussen op het gewicht goed onder controle te houden en de barbell niet rukken maar rustig mee naar "achteren" trekken in de beweging.

Over de onderrug kan ik begrijpen dat deze op het randje is en bij voorkeur nog iets holler moet.
 
Laatst bewerkt:
wat ik zie is dat de onderrug holler moet nog.

verder is je rug wel recht, maar onderrug moet meer hol.

Hoe zeggen ze dat toch altijd? Buik naar voren en kont naar achter dan is je onderrug mooi hol

en "big chest".
 
Ik weet niet waar jij een bolling ziet? Denk dat dat vet is (no offense).

0:10, 0:15-0:16 zie je een lichte bolling, vooral veroorzaakt doordat hij met zijn kont eerst vertrekt.

De onderrug zou inderdaad ietsje holler moeten maar te hol is dan ook weer niet goed. Zorg er gewoon zodanig voor dat de rug zich in zijn natuurlijke/fysiologische houding (google search de wervelkolom even) bevindt bij het liften.
 
Back
Naar boven