MuscleMeat

Teeuwen POWNED Halal-tuthola's (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ha fijn, weer een discussie. :)

Iedereen moet geloven wat hij/zij wil, leven en laten leven; als iemand kracht put uit een geloof -> good for him! Gelovigen moeten alleen niet overdrijven (tot in het extremistische/fundamentalistische), het geloof niet proberen op te dringen aan niet-gelovigen en elkaar niet controleren op 'slechte' dingen (wat moslims dus vaak wel doen, de sociale controle is enorm, vreselijk lijkt me dat).

Oh ja, en inderdaad: mensen moeten zich niet zo snel aangesproken en beledigd voelen. Neem het leven wat minder serieus. Ik weet niet meer wie het hier ergens postte, maar moslims nemen zichzelf en het leven veel te serieus.

Het is de plicht van een moslim om een andere moslim op zijn zonde te wijzen
als hij die begaat, dat heeft niet zoveel met sociale controle te maken
Bij christenen gebeurt dat juist heel vaak als je kijkt naar de jezus gordel
 
geloven moet iedereen idd maar voor zichzelf weten maar ik wil nog geen letter opgedrongen krijgen.
 
Propoganda tegen gelovigen?
Geloof ten val brengen?

:D

Als jij denkt dat één enkele cabaretier een geloof ten onder kan brengen, ben je naïef bezig. Ook al wil je doen voorkomen in eerdere posts van jezelf, dat Hans alleen een schreeuwert is en maar wat roept, voel je je toch kennelijk in een hoekje gedrukt. Moeilijk he, de waarheid onder ogen zien?

Als mensen zoals Teeuwen niet mag zeggen wat die vind, zijn vrijheid van meningsuiting afneemt, kan je gelijk onze democratische stelsel de prullenbak inflikkeren en een dictatuur starten. Ja man, dan ziet alles er een stuk beter uit. Dat bewijst de geschiedenis zich wel. :thumbs:

Moslims zeggen toch ook dat homocoïtusualiteit een zonde is? Dat is geen belediging? Waarom steeds dat hypocriete gelul?

De wereld zou een stuk mooier zijn, zonder enige vorm van religie.

Leer beter te lezen, begrijpend lezen en kijken waar die post voor bedoeld is
Dan mag je weer reageren
 
Het is de plicht van een moslim om een andere moslim op zijn zonde te wijzen
als hij die begaat, dat heeft niet zoveel met sociale controle te maken
Bij christenen gebeurt dat juist heel vaak als je kijkt naar de jezus gordel

Waarom zou je op straat een wildvreemde erop wijzen dat hij/zij bijvoorbeeld rookt, of geen hoofddoek draagt, uitgaat of met een jongen omgaat?
Vind ik echt belachelijk, je kent diegene toch helemaal niet? Wat kan jou het schelen wat hij/zij doet met zijn leven?
 
Waarom zou je op straat een wildvreemde erop wijzen dat hij/zij bijvoorbeeld rookt, of geen hoofddoek draagt, uitgaat of met een jongen omgaat?
Vind ik echt belachelijk, je kent diegene toch helemaal niet? Wat kan jou het schelen wat hij/zij doet met zijn leven?

Omdat diegene een zonde begaat, en het je plicht is als moslim om diegene erop te wijzen.
Tenzij ze natuurlijk verklaart een kuffr(heidene) te zijn
 
Geeft wel aan hoe erg onze samenleving verziekt is door dit soort mensen. Deze meiden horen zeker ook weer bij dat 'hele kleine groepje'? Zijn camera's soms voorzien van een filter waardoor ze alleen dit soort moslims kunnen waarnemen, waar je hem ook richt? Vroeger zou er meewarig naar dit soort mensen worden gekeken als primitieve middeleeuwers. Nu vertegenwoordigen ze een aanzienlijk deel van de Nederlandse bevolking en moet je ze 'respecteren'. En als je een grapje maakt of hun sprookjesboeken in twijfel trekt 'beledig' je ze en moet je excuses aanbieden.
 
Omdat diegene een zonde begaat, en het je plicht is als moslim om diegene erop te wijzen.
Tenzij ze natuurlijk verklaart een kuffr(heidene) te zijn

Spiertje, waarom is het een 'zonde' als een meisje geen hoofddoek draagt? Er zijn wel meer moslims die geen hoofddoek dragen. Waarom is het een zonde als een meisje met een jongen praat? Waarom is dat 'slecht'? Waarom is het slecht als een meisje rookt, terwijl zoveel moslimmannen dat wel doen?
Waarom is het slecht als een meisje uitgaat? En plezier heeft in het leven?
Wat moeten moslims dan? De hele dag thuis zitten, altijd bedekt over straat lopen en alleen omgaan met mensen van het eigen geslacht? Is toch wel heel saai.
 
die nerd met die baard is spiertje16 ?
 
Spiertje, waarom is het een 'zonde' als een meisje geen hoofddoek draagt? Er zijn wel meer moslims die geen hoofddoek dragen. Waarom is het een zonde als een meisje met een jongen praat? Waarom is dat 'slecht'? Waarom is het slecht als een meisje rookt, terwijl zoveel moslimmannen dat wel doen?.
Waarom is het slecht als een meisje uitgaat? En plezier heeft in het leven?
Wat moeten moslims dan? De hele dag thuis zitten, altijd bedekt over straat lopen en alleen omgaan met mensen van het eigen geslacht? Is toch wel heel saai.

Voor zover ik weet is het niet een zonde om geen hoofddoek te dragen, er is hierover veel discussie, dus ik doe geen uitspraken hierover.
Het is voor zover mij bekend ook geen grote zonde als een meisje met een jongen praat, dat ligt aan de intentie waarmee dit gebeurt
Roken is sowieso slecht voor je, en dat geldt voor beide geslachten, man en vrouw dus niet alleen voor de man
Waarom het slecht is dat een meisje uitgaat? Hahaha jij weet niks van de islam volgens mij.

Uitgaan leidt tot allemaal haram activiteiten en grote zondes en Allah, de Verhevene, heeft degenen die deze zonden begaan gewaarschuwd dat hen een zware straf te wachten staat.
De taak van iedere moslim is, zich onthouden van de verboden en zich houden aan de geboden van Allah (swt). We moeten ook niet vergeten dat we zowel met het goede als met het slechte op de proef worden gesteld.
Door zonden te begaan houden wij ons niet aan de regels van Allah en komen we als het ware in opstand tegen Allah.
Plezier in het leven btw?
Moslims leven niet naar plezier in dit leven, in ieder geval niet op de manier die jij bedoelt.
Voor degene die de waarheid volgen staat hopelijk het oneindige hiernamaals te wachten

''Werk voor dit leven alsof je eeuwig zal leven, en werk voor het leven hierna alsof je morgen zal doodgaan''

Er is geen zonde voor u in datgene waarin gij u onvrijwillig vergist, maar wel in hetgeen uw hart zich heeft voorgenomen. God is Vergevensgezind, Genadevol." (Koran 33:5)


Zo hoop dat ik weer wat licht heb laten schijnen omtrent dit onderwerp :D
Wel onder voorbehoud natuurlijk;)
 
Laatst bewerkt:
Spiertje, waarom laat je mensen die de Koran anders interpreteren niet gewoon met rust? Wat zou jij ervan vinden als jij de hele dag op straat wordt aangesproken dat je kleren niet goed zitten of dat je baard te lang is? We leven hier in Nederland, dat betekent dat je elkaar met rust laat en niet jouw wil oplegt.
 
Spiertje, waarom laat je mensen die de Koran anders interpreteren niet gewoon met rust? Wat zou jij ervan vinden als jij de hele dag op straat wordt aangesproken dat je kleren niet goed zitten of dat je baard te lang is? We leven hier in Nederland, dat betekent dat je elkaar met rust laat en niet jouw wil oplegt.

Ik zeg toch ook niet dat ik dat doe:rolleyes:
Maar ik wijs wel mensen in mijn sirecte en indirecte omgeving die ik ken wel erop als ze zo een zonde begaan, ik beoordeel ze niet door te zeggen jij bent een slecht persoon maar probeer ze alleen aan te zetten dat ze gaan nadenken over hun zonde.
Ik ga mensen die ik niet ken niet aanspreken daarop, ik zeg alleen dat het eigenlijk wel zo zou moeten zijn
 
Iedereen moet geloven wat hij/zij wil, leven en laten leven; als iemand kracht put uit een geloof -> good for him! Gelovigen moeten alleen niet overdrijven (tot in het extremistische/fundamentalistische), het geloof niet proberen op te dringen aan niet-gelovigen en elkaar niet controleren op 'slechte' dingen (wat moslims dus vaak wel doen, de sociale controle is enorm, vreselijk lijkt me dat).
Beetje tegenstrijdig, niet? Je zegt: "leven en laten leven", maar wél volgens jouw richtlijnen.
 
Mensen met denkbeelden zoals Spiertje horen niet in Nederland.....
 
Ik moest lang nadenken over wat er nou eigenlijk stond toen ik de titel zag. Maar toen ineens zag ik het!
 
Nee dat komt gewoon door de krijgshaftige inslag van de islam die je eruit kan halen als het nodig is BuilderB
En dat filmpje hoef ik niet te zien, das gewoon propaganda tegen gelovigen, kijk ze dan zitten allemaal plannen hoe ze het geloof ten val kunnen brengen

Precies, die krijgshaftige inslag is DUS het probleem.

Natuurlijk hoef je dat filmpje niet te zien. Cognitieve dissonantie moet ten zeerste voorkomen worden. Het zou wel eens kunnen wrikken aan de stoelpoten van je geloof. Logica is immers de nagel aan de doodskist van het geloof. Als je moslim wil blijven, kan je beter de logica vaarwel zeggen. Maar dat geldt natuurlijk voor joden en christenen ook. Je reactie over de inhoud van het filmpje geeft wel mooi weer welke paranoïde zaden een religie kan planten. Als mensen zichzelf al censuur gaan opleggen...

Het is de plicht van een moslim om een andere moslim op zijn zonde te wijzen
als hij die begaat, dat heeft niet zoveel met sociale controle te maken
Bij christenen gebeurt dat juist heel vaak als je kijkt naar de jezus gordel

Is het ook de plicht van een moslim om een niet-moslim op zijn zonden te wijzen? Zo nee, waarom staat de moslim gemeenschap dan niet als een blok op om het geweld als 'niet van hen' te beoordelen en er tegen te demonstreren?

Voor zover ik weet is het niet een zonde om geen hoofddoek te dragen, er is hierover veel discussie, dus ik doe geen uitspraken hierover.

lekker makkelijk.
Maar waarom denken zoveel moslims dan dat het wel een zonde is? Wat is korantekst waarop dat wordt gebaseerd? En wordt het dan niet ook eens tijd om met andere ogen naar het 'krijgshaftige' te kijken? Of staat meten met één maat wel als zonde te boek?

Het is voor zover mij bekend ook geen grote zonde als een meisje met een jongen praat, dat ligt aan de intentie waarmee dit gebeurt
Roken is sowieso slecht voor je, en dat geldt voor beide geslachten, man en vrouw dus niet alleen voor de man
Waarom het slecht is dat een meisje uitgaat? Hahaha jij weet niks van de islam volgens mij.
Uitgaan leidt tot allemaal haram activiteiten en grote zondes en Allah, de Verhevene, heeft degenen die deze zonden begaan gewaarschuwd dat hen een zware straf te wachten staat.
De taak van iedere moslim is, zich onthouden van de verboden en zich houden aan de geboden van Allah (swt). We moeten ook niet vergeten dat we zowel met het goede als met het slechte op de proef worden gesteld.
Door zonden te begaan houden wij ons niet aan de regels van Allah en komen we als het ware in opstand tegen Allah.

'een zware straf' whoeoeoeoeoe. lekker mensen bang maken, want anders is er zo weinig reden om te geloven...
Maar zouden ze dan echt 'so you wanna be a popstar' in het hiernamaals laten zien?

Plezier in het leven btw?
Moslims leven niet naar plezier in dit leven, in ieder geval niet op de manier die jij bedoelt.
Voor degene die de waarheid volgen staat hopelijk het oneindige hiernamaals te wachten

Hoe je plezier ook uitlegt, ieder mens zoekt er naar. Als je goed gelooft, heb je een goed gevoel over jezelf en dat is plezierig.

En: 'hopelijk'? Dus die lui die zichzelf voor de verhevene in een toren boren moeten ook nog maar afwachten wat hen te wachten staat? :roflol:

''Werk voor dit leven alsof je eeuwig zal leven, en werk voor het leven hierna alsof je morgen zal doodgaan''

is dat een koranvers?
Als je 'het leven hierna' ziet als de generaties na je eigen leven vind ik het wel een mooie zin.

Er is geen zonde voor u in datgene waarin gij u onvrijwillig vergist, maar wel in hetgeen uw hart zich heeft voorgenomen. God is Vergevensgezind, Genadevol." (Koran 33:5)

Wat bedoel je met 'uw hart'? Mijn hart heeft zich voorgenomen zo lang mogelijk te blijven kloppen. Daartoe is het uitgerust met een apart setje 'hersenen', alleen heel simpele. Ik mag nl. hopen dat er van uit kan worden gegaan dat we ondertussen weten dat onze emoties en gedachten niet in ons hart of in onze lever zitten, maar in onze hersenen.
Aangezien Allah/God/JHWH alles heeft gemaakt en de heilige geschriften heeft geschreven, zal ie toch echt wel weten waar de gedachten zetelen en dat achtergelaten in de heilige schrift? Of is het toevallig dat deze foutieve informatie wordt opgetekend in een tijd dat het een gangbare overtuiging was?

Lijkt me dat ieder levend wezen dan een klein probleempje heeft.

Overigens snap ik nog steeds niet wat er nu zo genadig is aan een auto ontwerpen en de weg opsturen waarvan je weet dat ie een fataal ongeluk gaat veroorzaken vanwege een constructiefout en dan tegen de chauffeur zeggen: nou ja, zand erover jongen, ik zal er niet kwaad om worden dat je hebt gedaan met de auto waarvan ik allang wist dat ie het ging doen. Je had geen keus, maar toch, zand erover. Als je je best doet.
Lief van mij he?

Ik vraag me af of ze ook een naam hebben voor een dergelijke pathologische gedachtengang. Narcisme is hetgeen in mij opkomt iig.

Zo hoop dat ik weer wat licht heb laten schijnen omtrent dit onderwerp :D
Wel onder voorbehoud natuurlijk;)

mission accomplished.
 
Origineel gepost door flowergrrl
Iedereen moet geloven wat hij/zij wil, leven en laten leven; als iemand kracht put uit een geloof -> good for him! Gelovigen moeten alleen niet overdrijven (tot in het extremistische/fundamentalistische), het geloof niet proberen op te dringen aan niet-gelovigen en elkaar niet controleren op 'slechte' dingen (wat moslims dus vaak wel doen, de sociale controle is enorm, vreselijk lijkt me dat).


Beetje tegenstrijdig, niet? Je zegt: "leven en laten leven", maar wél volgens jouw richtlijnen.

Tegenstrijdug , nee hoor ! wat ze IMO wilt zeggen is dat als je wilt geloven je dat vooral moet doen , maar wel zonder andere mensen daar mee lastig te vallen cq zich op te dringen .
simpel toch :rolleyes:

Oftewel zoals flower ook al aangeeft "leven en laten leven" dwz wij dringen hun geen "ongeloof" op en hun dringen ons geen "geloof" op ;)
 
Eigenlijk word geloof altijd opgedrongen. Sterk gelovige ouders dringen dit namelijk meestal al op aan hun kinderen vanuit de wieg. Hoeveel van jullie werden als kind niet verplicht om naar de kerk te gaan, of te bidden aan tafel? Maar ik zie een atheïst nog niet tegen zijn/haar kinderen zeggen 'God bestaat niet hoor, je mag er niet in geloven' die geven hun kinderen dus meestal wel die vrijheid om te kiezen.
 
Ik zeg toch ook niet dat ik dat doe:rolleyes:
Maar ik wijs wel mensen in mijn sirecte en indirecte omgeving die ik ken wel erop als ze zo een zonde begaan, ik beoordeel ze niet door te zeggen jij bent een slecht persoon maar probeer ze alleen aan te zetten dat ze gaan nadenken over hun zonde.
Ik ga mensen die ik niet ken niet aanspreken daarop, ik zeg alleen dat het eigenlijk wel zo zou moeten zijn
Dus jij bent er voor dat jij op straat door een jood aangesproken wordt, telkens als je iets doet wat niet kosher is?
 
''Werk voor dit leven alsof je eeuwig zal leven, en werk voor het leven hierna alsof je morgen zal doodgaan''

Sommige allochtonen beginnen al te gapen als ze het woord werk uitspreken...

Dat je een die-hard islam aanhanger bent, geen probleem mee. Maar je hebt zoveel stellingen waar het merendeel van de Marokkaanse afkomst in Nederland lak aan heeft. Als we jou een knuppel in de hand zouden duwen, zou je handen tekort komen ;) .
 
Back
Naar boven