Fitness Seller

Tekort aan eiwitten volgende dag compenseren?

Bezoekers in dit topic

fred22

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 jun 2012
Berichten
2.929
Waardering
2.323
Lengte
1m85
Simpele vraag maar weet het antwoord niet :D

Je lichaam kijkt niet echt naar je dagelijkse intake qua kcals (als je gemiddelde op een week maar klopt) heb ik altijd geleerd.
Maar hoe zit dat met je macro's? Kan ik mijn eiwit intake van gisteren compenseren door meer eiwitten te eten of is dat nutteloos?

Hoor het graag :eating:
 
Stel je moet om een of andere reden een dagje nuchter zijn.... verlies je dan je gains?? ;)
Je eet de dag erna dan toch ook niet het dubbele oid...

Het is toch ook niet zo dat je helemaal geen eiwit eet?
Een keer wat minder of meer zal je echt niet merken.
 
Stel je moet om een of andere reden een dagje nuchter zijn.... verlies je dan je gains?? ;)
Je eet de dag erna dan toch ook niet het dubbele oid...

Het is toch ook niet zo dat je helemaal geen eiwit eet?
Een keer wat minder of meer zal je echt niet merken.
Als je met een negatief stikstofbalans je gains bedoelt, dan ja. Die dag verlies je dan idd je gains, die 3g ofzo
 
Nee gaat echt maar om 10% van de totale macro's. Maar dan weet ik i.i.g. dat ik niet hoef te compenseren maar gewoon de normale macro's kan aanhouden :)
 
Over t algemeen is iedereen hier op t forum zo bang te weinig eiwit te eten dat ze al vaak ruim boven de 2 gr per kg BW zitten.Tterwijl je aan 1,8 gr per kg BW al genoeg hebt.... Dus waarom zo druk maken?
 
10% waar maken sommigen hun toch druk om.
 
Over t algemeen is iedereen hier op t forum zo bang te weinig eiwit te eten dat ze al vaak ruim boven de 2 gr per kg BW zitten.Tterwijl je aan 1,8 gr per kg BW al genoeg hebt.... Dus waarom zo druk maken?
Doordat er angst heerst op dbb wordt de onjuiste verwachting gecreëerd. Maak me niet druk maar vroeg me meer af of 't überhaupt uitmaakt :D
 
Doordat er angst heerst op dbb wordt de onjuiste verwachting gecreëerd. Maak me niet druk maar vroeg me meer af of 't überhaupt uitmaakt :D

Ik denk wel dat als het structureel voorvalt dat het dan zijn invloed zou kunnen hebben.
Zal ook afhankelijk zijn van hoeveel je lichaam aan eiwitten nodig heeft per kg lichaamsgewicht.

Wat dat betreft heeft de wetenschap (waarschijnlijk niemand) zijn onderhoud al exact weten te achterhalen.
 
Simpele vraag maar weet het antwoord niet :D

Je lichaam kijkt niet echt naar je dagelijkse intake qua kcals (als je gemiddelde op een week maar klopt) heb ik altijd geleerd.
Maar hoe zit dat met je macro's? Kan ik mijn eiwit intake van gisteren compenseren door meer eiwitten te eten of is dat nutteloos?

Hoor het graag :eating:


Eens een keertje maakt niet veel uit, als het te vaak in de week gebeurdt dan ga je gewoon achterlopen met je opbouw. Dat is gewoon zonde dan kan je beter stoppen als je dat niet kan opbrengen, mijn visie is: je moet je lichaam zien als een lopende motor die heeft constand bruikbare dingen nodig heeft, als dat er niet is gaat het na een tijdje de kwaliteit van de motor steeds meer achteruit, tenzij je hem goed verzorgd.. Ik wordt letterlijk gek als ik niet genoeg eten in me buurt heb dan ga ik gewoon opzoek of doe de avond van te voren genoeg vis en alles klaarmaken.
 
Je zult 0 verschil merken als je het wel of niet doet. Eerder placebo effect wellicht als je de dag erna wel compenseert. Net als van die mensen die zeggen dat door het drinken van amino’s hun spierpijn de dag erna minder is. Geloof er vooral in als je denkt dat het helpt, maar er zal dus geen verschil zijn.
 
Back
Naar boven