MuscleMeat

Telkens last van schouders tijdens cruise

Bezoekers in dit topic

forzaboy

Cool Novice
Lid geworden
10 sep 2013
Berichten
73
Waardering
6
Lengte
1m87
Massa
102kg
Vetpercentage
15%
Hello kasten,

Ik heb telkens tijdens m'n cruise last van m'n schouders, hoop dat jullie me mss kunnen helpen met 'n oplossing. Wat ik me kan bedenken is dat oestrogeen lager word en door minder anabolica de gewrichten minder soepel worden. Daarintegen hoor ik zelden iemand hierover praten, ook is 't niet dat ik in 'n kuur gigantisch omhoog ga met gewicht fso. En om nou licht te gaan trainen in een cruise is gwn niet bevorderend voor je spiermassa. Dus weten jullie miss waar 't aan kan liggen of hoe ik 't kan verhelpen. Alvast bedankt
 
Tijdens specifieke oefeningen of structureel?
Laag in reps op hoog gewicht benchen kan klachten geven. Kracht neemt sneller toe dan je pezen/gewrichten/aanhechtingen bij kunnen benen. Niet laag in reps en iets meer op de pomp of juist langzaam excentrisch trainen helpt bij mij wel.
 
Laatst bewerkt:
Tijdens specifieke oefeningen of structureel?
Laag ik reps op hoog gewicht benchen kan klachten geven. Kracht neemt sneller toe dan je pezen/gewrichten/aanhechtingen bij kunnen benen. Niet laag in reps en iets meer op de pomp of juist langzaam excentrisch trainen helpt bij mij wel.
Wat je zegt begrijp ik helemaal maar 't is echt structureel. Als ik zeg 12+ herhalingen doe op 'n gewicht waar ik moeite mee heb krijg ik 't zelfde probleem gek genoeg.. En is niet bij enkele oefeningen want zodra ik last heb van me schouders kan ik maar enkele tri en bi oefeningen goed doen en dan houd 't op helaas..
 
Ik heb hier te weinig verstand van, maar er zijn wel veel mensen met schouderklachten hier.
Misschien weet 3XL het.
Anders langs de sportarts/fysio gaan.
 
Wat je zegt begrijp ik helemaal maar 't is echt structureel. Als ik zeg 12+ herhalingen doe op 'n gewicht waar ik moeite mee heb krijg ik 't zelfde probleem gek genoeg.. En is niet bij enkele oefeningen want zodra ik last heb van me schouders kan ik maar enkele tri en bi oefeningen goed doen en dan houd 't op helaas..

Wellicht is er sprake van een structureel probleem met jouw schouders en/of omliggende weefsels en staat dit los van de invloed van kuren. Ik wil je aanraden om eens een afspraak te maken met iemand die de therapie vorm active release toepast. Ik zelf zeer goede ervaringen hiermee. Bij deze therapie heb je geen 20 ritten kaart nodig die je vaak bij reguliere fysiotherapie wel nodig hebt.
 
Thanks allemaal als het dan toch niet steroid gerelateerd is moet ik idd zoiets maar eens gaan bezoeken. Toch blijf ik 't opvallend vinden dat 't telkens na 'n blast op komt zetten.
 
Moet erbij zeggen ben in 't verleden wel 's bij fysio geweest hiervoor wat niet geholpen heeft, door tijd wachten en minder belasten ging 't over. Ook heb ik jaar of 1,5 geleden scan gehad op beide schouders waar niks afwijkend op te zien was dus weet 't ook niet meer. Miss gwn dealen ermee
 
Glucosamine, Chondroïtine en MSM combo heeft mij enorm geholpen met mijn gewrichten.

 
Glucosamine, Chondroïtine en MSM combo heeft mij enorm geholpen met mijn gewrichten.

Deze heb ik ook. En een tip, wacht even tot het 2 voor 1 is, want dat spul is best prijzig (bij het Kruidvat is dat elke maand wel een keertje). Of koop het online.
 
Laatst bewerkt:
Train je niet gewoon veel te zwaar in de cruise waardoor je het gewicht niet 100% goed kan handelen en daardoor een foute beweging doet met pijn tot gevolg?
Je geeft zelf aan dat licht trainen in een cruise niet bevorderend is. Dat klopt maar je moet natuurlijk ook niet forceren :p Je kan vaak in de cruise niet dezelfde gewichten als in je PR op de AAS gebruiken.

Is maar een gok he
 
Train je niet gewoon veel te zwaar in de cruise waardoor je het gewicht niet 100% goed kan handelen en daardoor een foute beweging doet met pijn tot gevolg?
Je geeft zelf aan dat licht trainen in een cruise niet bevorderend is. Dat klopt maar je moet natuurlijk ook niet forceren :p Je kan vaak in de cruise niet dezelfde gewichten als in je PR op de AAS gebruiken.

Is maar een gok he

Snap dat je altijd wat kracht verliest in een cruise maar denk niet dat ik forceer want uitvoering is exact 't zelfde alleen wat minder reps idd. Heb echt 't gevoel dat er aan uitvoering niks veranderd.
 
Back
Naar boven