XXL Nutrition

Temperaturen te hoog/ Hoge CPU load? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tractortje

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2003
Berichten
13.457
Waardering
840
Lengte
1m86
Massa
66kg
Vetpercentage
19%
Hallo,

Mijn CPU load is enorm hoog. Af en toe loopt hij op tot wel 95/100% en dan valt er uiteraard niet te computuren. Als ik dan bij processen kijk, zorgen de "niet-actieve systeemprocessen" voor 99% van de CPU load.

Ik heb SpeedFan opgestart en daar kwam het volgende uit:

woei.jpg


Wat kan hieraan doen? Volgens mij werkt m'n fan gewoon goed. Ik weet alleen niet of de RPM goed is?

Hopelijk kunnen mensen met verstand hiervan mij helpen!
 
fans misschien schoonmaken? had ik ook met andere pc da heel mn fans vol stof zaten,toen stof eruit gehaald en temperatuur wass toen goed
 
Windows XP SP3 draai ik. Technische specificaties zou ik niet zo 1,2,3 weten. Ik weet alleen dat ik 512 MB RAM, 3Ghz Intel, GeForce 4 TI 4800, AC'97 (onboard) en een dvdr brander.
 
post is een screen van je processen
want volgens mij interpreteer je het verkeerd
 
je hebt gewoon een virusje of een programma dat vast loopt en daardoor al je CPU power verbruikt.
 
Ik heb net mijn fan schoongemaakt. De temperaturen die in de 60 lagen zijn nu met 20 graden gedaald. En de fan draait 550 RPM hoger.

Ben benieuwd of dit gewoon toeval is, of dat het echt gewerkt heeft.

edit: Fan draait nu 4500 RPM..
 
Laatst bewerkt:
CPU is maar 0.7% in gebruik toch ?

Ja, deze was alweer gedaald toen ik dit screenshot nam. Anders had ik dit nooit kunnen doen. Zoals gezegd heb ik er soms ineens last van.
 
Probeer eens dtaskmanager ipv de standaard task manager van microsoft.

En draai hitman pro eens voor de zekerheid.
 
Mijn laptop was laatst ook naar de klote. Weg gebracht en toen bleek er een cm stoflaag voor de processor te hangen waardoor hij niet goed afkoelde.
 
Nou, ik weet nu echt 100% zeker dat het door te hoge temperaturen komt. Ik had net weer een enorm hoge CPU load. Computer drie keer opnieuw opgestart, maar steeds hetzelfde. Daarna Speedfan weer opgestart en zag allemaal vlammetjes bij de temperaturen staan. Alles zat 55+. Hierop heb ik mijn kast opengemaakt en gewoon mijn ventilator tegen de kast aan laten blazen. Alle temperaturen daalden en met hen de CPU load.

Kan het ook iets te maken hebben met de plaatsing van DVD-r, HDD's ?
 
Nou, ik weet nu echt 100% zeker dat het door te hoge temperaturen komt. Ik had net weer een enorm hoge CPU load. Computer drie keer opnieuw opgestart, maar steeds hetzelfde. Daarna Speedfan weer opgestart en zag allemaal vlammetjes bij de temperaturen staan. Alles zat 55+. Hierop heb ik mijn kast opengemaakt en gewoon mijn ventilator tegen de kast aan laten blazen. Alle temperaturen daalden en met hen de CPU load.

Kan het ook iets te maken hebben met de plaatsing van DVD-r, HDD's ?

misschien handig om een externe fan te plaatsen, 1 die vanuit de kast alle hitte naar buiten blaast!

suc6 ermee!
:thumbs:

post anders een foto van zijkant geopende kast..............
;)
 
Is je case-flow wel goed genoeg met dit warme weer?
 
Back
Naar boven