Fitness Seller

Ten einde raad met vetverlies! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

SgCongiuntivo

Novice
Lid geworden
2 mei 2012
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
78kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal,[/FONT]
[/FONT]
Sinds ongeveer driekwart jaar ben ik bezig met serieus gespierder worden. Hoewel ik best moeilijk spieren opbouw (lang en smal), gaat dat best aardig naar mijn zin.[/FONT]
[/FONT]
Er is alleen één probleem: ik raak maar geen vet kwijt. Momenteel heb ik een vetpercentage van rond de 14%, en het vet concentreert zich voornamelijk (jawel) op de buik en bij de love handles. Mensen die mijn buik niet kennen, vinden me zelfs aan de magere kant. . .[/FONT]
[/FONT]
Het vreemde is: naar mijn idee doe ik alles precies ‘volgens de regels’: ik train 3 tot 4 keer per week 1 uur (dag 1 biceps/rug; dag 2 benen; dag 3 borst/triceps) waarbij ik altijd zo train dat ik de volgende dag wel een beetje spierpijn heb. Op de trainingsdagen 10-15 minuutjes cardio erbij en op de andere dagen fiets ik intensief een half uur in de vetverbrandingszone op de hometrainer.[/FONT]
[/FONT]
Qua voeding: ik heb geen heel vast voedingsschema, maar met behulp van de Eetmeter en mijn keukenweegschaaltje zorg ik nauwkeurig dat ik iedere dag ongeveer 35% eiw, 40% kh en 25% vet binnen krijg, mooi verdeeld over de dag. Ik snoep niet, drink niet, hou me ver van suikers, snacks, chocola, sauzen, en gebruik Whey Isolate bij het opstaan en trainen, caseïne voor het slapen gaan, eet veel kip, tonijn, tartaar, havermout, vezelrijke groente.[/FONT]
Ik kan wel een 'gemiddeld' voedingsschema posten, mocht dat handig zijn voor de hulp.
[/FONT]
[/FONT]
Mijn energiebehoefte is ongeveer 2800 kcal heb ik uitgerekend (21jr, 1m88) en de laatste tijd eet ik rond de 2300-2500 kcal per dag. Ik val ook mooi ongeveer een halve kilo per week af. De ideale formule voor vetverlies, zou ik bijna denken.
[/FONT]
[/FONT]
Maar. . . Het vet wordt op het oog niks minder en volgens de vet%-weegschaal bij de sportschool (helaas, ik weet het, niet de beste manier) verlies ik steeds evenveel vetvrije massa als vet. Het lijkt alsof het vet met geen middel te bestrijden is.
[/FONT]
[/FONT]
Jullie voelen hem misschien al wel aankomen: ik ben een beetje ten einde raad: ik ben heel perfectionistisch, ben streng voor mezelf en let overal op, maar het wil maar niet baten: het buikje dat ik al meer dan 10 jaar heb vanwege chipsliefhebberij in mijn jeugd, wil gewoon niet weg.[/FONT]
[/FONT]
Kunnen jullie me misschien helpen met deze info? Alvast heel erg bedankt![/FONT]
 
Je hebt hardnekkig vet (Stubborn bodyfat).. wat je moet doen in volhouden wat je nu doet. Als je stagneert zou ik alleen snijden in je eten, minder koolhydraten en meer eiwitten tot je 100 Kcal per dag minder eet.. dan weer kijken of je verliest. Als je weer stagneert doe je hetzelfde zodat je altijd gewicht blijft verliezen. Probeer je kracht te behouden.. als je dat verliest zou ik wat meer eten en wat meer cardio er in gooien (op lege maar bij voorkeur). Wel wat amino's tijdens de cardio voor spierbehoud.
 
Wat heb je 3/4e jaar gedaan dan qua eten? Heb je ooit gebulkt? Of altijd op onderhoud of eronder?
 
Kijk naar dat achterlijke dieet van je. "Eet veel havermout". No shit dat je geen vet verliest. 40% carbs... Doe dat eens heel snel omlaag naar 5%. Met andere woorden: 35E/5K/60V (Ketose).

Spreek je over een paar weken (als je op 11% staat).
 
En tis mischien een stomme vraag, maar zeker dat er geen fouten in zowel je energiebehoefte zit of in je voedingschema?
 
@ Mathijsimo: dank je wel!

@ Woldere: inderdaad min of meer gebulkt, maar aangezien ik er toen nog bijna niks van wist en een fout heb gemaakt in mijn energiebehoefte, heb ik het bulken iets te enthousiast gedaan (*3600 kcal). Vooruitgang met spieren was er wel, maar het vet kwam er even enthousiast bij. Dat is dom geweest, en vandaar dat ik het nu kwijt wil.

@ FlyingNederland. Met 'veel havermout' bedoelde ik dat ik iedere dag een melk/havermoutshake eet met 80 gram havermout, voor als ik tussen de lessen door niet uitgebreid kan gaan zitten tafelen. Niet dat ik me er de hele dag mee vol gooi. Maar je hebt een punt, bedankt voor de tip. Ik ga me eens verdiepen in de ketose. Al ben ik benieuwd hoe ik bij de 2300kcal kom met zo weinig koolhydraten. Is het niet ook nadelig om straks rond de 150gr vet per dag te eten?

@ metalfreack: mijn energiebehoefte heb ik met de Harris-en-Benedict-formule uitgerekend. En aangezien ik per week een halve kilo afval door iedere dag 2300kcal te eten in plaats van 2800 (3500kcal per week minder), zou het moeten kloppen.

En ja, qua voeding ben ik inderdaad niet zeker, vandaar mijn verschijning hier op het forum. Ik zal eens een gemiddeld-genomen schema maken en posten.
 
Zojuist het voedingsschema gemaakt aan de hand van het gemiddelde van wat ik in de week eet. Het is aardig representatief. (Water heb ik niet meegerekend.) De waardes zijn soms wel afgerond.

In de bijlage is een PDF-bestand te vinden. Benieuwd wat jullie ervan vinden.
 

Bijlagen

  • voedingsschemaPDF.pdf
    149,8 KB · Weergaven: 167
met jou lengte en gewicht.... 14% ik zou zeggen, richt je op volgende zomer, en rammel er even 10 kilo beef bij.
Als jij nog gaat afvallen, ik lees hier zelfs keto als advies... blijft niets van je over man. Dan ben je gewoon een mager ventje.
Train hard, eet goed en groei eerst. Echt hoor, dit is zonde man.
 
Kijk naar dat achterlijke dieet van je. "Eet veel havermout". No shit dat je geen vet verliest. 40% carbs... Doe dat eens heel snel omlaag naar 5%. Met andere woorden: 35E/5K/60V (Ketose).

Spreek je over een paar weken (als je op 11% staat).

Is ook een optie. Voor mij werkt het beter als ik wat hoger in de KH zit, anders verlies ik te veel spiermassa. Ik begin zit ik op onderhoud en gooi er 100 Kcal per week uit om je lichaam niet te laten wennen. In het begin verander ik mijn eten en op het laatst gooi ik er wat cardio in. Ik cut nooit langer dan 2 maanden, vaak 4 tot 6 weken. Als je altijd rond de 10% zit hoef je nooit zo diep te gaan :-) gewoon meerdere keren per jaar even terug cutten en dan weer bulken.

Keto dieet is voor de verandering ook wel lachuh... alleen moet je wel even wat research doen, anders ben je verkeerd bezig en dat zou zonde zijn van je tijd en spiermassa :)
 
Back
Naar boven