AndroidHealthClinic

Ten einde raad!! Tips iemand.... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rocher

Novice
Lid geworden
8 dec 2012
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m63
Massa
60kg
Heey mensen,

Ik ben 20 jaar en ben 1,63 m lang. Mijn gewicht was voor de zomervakantie 2012 65 kg. In de zomervakantie heb ik flink zitten sporten... maar dan ook echt intensief. Ook had ik mijn eetgewoonte aangepast en dronk dagelijk 1,5 - 2 L water. Dit was ongetwijfeld een succes!!! Eind september woog ik 59kg.Ik heb geen ervaring met fitnessen en weet dus ook niet hoe alle apparaten heten. Excuses hiervoor, ik zal mijn best doen om alles zo goed mogelijk uit te leggen. Mijn training zag er als volg uit: 3 - 4 dagen

30-40 cardio
100 x buikspieren (30 kg)
50 x zij buikspieren (15 kg)
100 x adductor (40 kg)
100 x abductor (40 kg)
100 x legpress (50 kg)
100 x billoefening, leg curl-achtig apparaat (35 kg).
Daarnaast ging ik in het weekend een half uur joggen

Mijn eetschema:
Heel slecht.. had ook heel veel stress toen
ochtend: cornflakes met koud melk
middag: water, fruit
avond: verschillend.. van alles, maar wel kleine porties en nogmaals veel water.

Probleem nu is dat ik niet meer afval. Ik wil heel graag 56 kg wegen, maar die 3 kg's willen er maar niet af. Ook ga ik nu veel minder naar het sportschool. Nu kan ik net 1-2 dagen en soms 3 dagen. Heb een drukke schema wat betreft studie. Ook ben ik niet strak. Hiermee bedoel ik dat ik niet stevig ben. Mijn rondingen zijn ook aardig. Ook ben ik een snoepkont en kan ik niet afblijven van chocola.. Iets wat ik dagelijks eet.....

Ik doe nu dagelijk thuis een paar oefeningen zonder gewichtjes in hoop dat het effect heeft:

50 x lunges
80 x Deep Squats
40 x Straight & Bent Leg Cross Raises
40 x Kick Squats
40 x Single Leg Bridges
40 x leg bridges

Buikspieren:

40 x Bicycle Crunches
40 x Cross Over Knee Raise
40 x Wrist to Knee Crunches
40 x Straight Leg Side Crunches
40 x Mountain Climbers

Zou iemand mij tips kunnen geven hoe ik 56 kg kan bereiken en een strak lichaam kan hebben. En mij kunnen vertellen waarom ik niet meer afval. Als ik nu naar het sportschool ga hou ik nog steeds mijn oude schema aan.

Alvast bedankt!!

Rocher
 
Onderhoud berekenen en daar 250-500 calorieën onder eten. Maak een deftige voedingsschema aan en het zou makkelijk moeten verlopen!
Succes.
 
Goed eten.
Schema maken en vooral genoeg en degelijk voedsel eten
 
Stoppen met dat snoepen en gezonder gaan eten.
Voedingsschema maken o.a.
 
kapot lachen;cornflakes en buikspieren.sorry maar just funny
 
voeding is 1.... het belangrijkste in jouw geval. Zoals de anderen ook al zeiden, maak een goed voedingsschema.
verder je training aanpassen. Meer echt krachttraining
minder setjes/ reps, meer gewicht
Wat je nu doet lijkt mij meer verkapte cardio.
Volg ook daar een schema waarbij je wekelijks opbouwt in gewicht
 
Eet slecht en te weinig
 
stickies gaan lezen
 
Super prestatie: 6kg afgevallen.
Waarom ten einde raad ???. Je weet toch waar het aan ligt, je geeft zelf de oorzaak aan....
Ik zou het hele lichaam trainen, er zijn genoeg schema's hier te vinden. Good luck!
 
Probleem nu is dat ik niet meer afval. Ik wil heel graag 56 kg wegen, maar die 3 kg's willen er maar niet af. Ook ga ik nu veel minder naar het sportschool. Nu kan ik net 1-2 dagen en soms 3 dagen. Heb een drukke schema wat betreft studie. Ook ben ik niet strak. Hiermee bedoel ik dat ik niet stevig ben. Mijn rondingen zijn ook aardig. Ook ben ik een snoepkont en kan ik niet afblijven van chocola.. Iets wat ik dagelijks eet.....

Ik doe nu dagelijk thuis een paar oefeningen zonder gewichtjes in hoop dat het effect heeft:

50 x lunges
80 x Deep Squats
40 x Straight & Bent Leg Cross Raises
40 x Kick Squats
40 x Single Leg Bridges
40 x leg bridges

Buikspieren:

40 x Bicycle Crunches
40 x Cross Over Knee Raise
40 x Wrist to Knee Crunches
40 x Straight Leg Side Crunches
40 x Mountain Climbers

Zou iemand mij tips kunnen geven hoe ik 56 kg kan bereiken en een strak lichaam kan hebben. En mij kunnen vertellen waarom ik niet meer afval. Als ik nu naar het sportschool ga hou ik nog steeds mijn oude schema aan.

Alvast bedankt!!

Rocher

Ik kan je vertellen waarom: Lees je eigen post nog een keer... Daar heb je meerdere antwoorden in verwerkt. Heb je alvast op weg geholpen.. (Zie hierboven).

En verder Stickys lezen, een serieus voedingsschema bouwen (begin met het verwijderen van de cornflakes) en een serieus trainingsschema zoeken.
 
Als je zo weinig eet val je niet af maar raakt je lichaam in ''slaapstand'' waardoor je metabolisme daalt en je lichaam eiwitten ipv vetten gaat verbranden.
Als je nog meer wilt afvallen eet dan zo min mogelijk koolydraten, je lichaam moet hier steeds insuline voor aanmaken of dit af te breken hierdoor veranderd je bloedsuikerspiegel steeds. Je lichaam verbrand altijd als eerst koolydraten wat wordt omgezet naar glycogeen hiervan kan je ongeveer 1.800 Kcal van opslaan, en als dit op is ga je pas vet verbranden. Minder koolydraten eten dus kan je lichaam sneller vetten verbranden(afvallen).
 
Ze is alweer verdwenen hoor.
 
Ik ben er nog hoor AbFab. Sorry voor mijn late reactie.. Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik probeer op mijn voeding te letten en k heb ook idd het snoepen verminderd. Ik kan gewoon niet een hele maaltijd op krijgen en dats is een groot probleem bmij. Ik ben van plan een voedingsschema te laten maken. Ook heb ik verder gelezen dat Squat en Lunges ideale oefeningen zijn voor je achterwerk. Dus ben ook daarmee begonnen. Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Ik ben trouwens tevreden met mijn gewicht nu (nog steeds 59 kg), ik wil het nu alleen veel strakker maken en mn achterwerk wat oppompen :$
 
59 kilo bij die lengte......mijn vrouw weegt 46 bij 1.60m. Dat wil je ook niet (die heeft een prob met haar spijsvertering).

Snoepen stoppen, let jij eens op wat dat doet. Google voor de grap maar eens op dat snoepje wat je pakt, het aantal kcal en de verkeerde vetten, schrik je van.

Succes meid
 
Ik kan gewoon niet een hele maaltijd op krijgen...

dan verdeel je je macro's toch gewoon over meerdere maaltijden... maakt helemaal niet uit hoeveel
al eet je ieder uur een beetje
Als je maar zorgt dat je op het eind van de dag je benodigde cal /eiw/ vet/ KH binnen hebt
 
Haha, goed zo. Je bent er nog.

Ligt aan de grootte van de maaltijd toch?

---------- Post toegevoegd Sun 6 Jan 2013 om 20:59 ----------

Voedingsschema kan je ook prima zelf maken, als je je er even in verdiept.
 
Back
Naar boven