MuscleMeat

Tendinitis: hoe lang duurt dit gewoonlijk

Bezoekers in dit topic

Rik76

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
7 okt 2014
Berichten
4.598
Waardering
3.013
Ik heb de laatste tijd zwaar last van tendinitis aan de de ellebogen en knieën. (beetje overdreven tijdens de volume-trainingen :()
Ik heb geprobeerd om verder te trainen en de een beetje de getroffen zones te ontzien. Maar dit leverde niet echt verbetering op.
Nu ben ik al een weekje aan het rusten en heb ontstekingsremmers genomen gedurende 10 dagen.
Ik ben van plan nog een weekje rust te nemen.
Probleem is: Ik merk nog totaal geen verbetering.

Hoe lang duurt het normaal gezien totdat je wat verbetering in de situatie merkt?
En wat doe je in de tussentijd? Gewoon verder trainen of echt rusten?

Ik had gemerkt dat squatten met knee sleeves gewoon pijnloos ging. Maar de dag nadien voelden mijn knieën telkens vreselijk aan! Daar ben ik dus maar wijselijk mee gestopt.
 
Peesblessures zijn de langst durende blessures die nog wel kunnen herstellen

Ik heb al sinds juli 2016 last van tendinitis in mijn patella's (knie)

Tijd om een fysio bezoekje te maken.

Zit down for the ride bro, it's gonna be a long one.
 
Sinds juli 2016!?!?:eek:

FUCK!!:janken:

En kan je nog enige vorm van squats doen dan?
Voor mij is de bedoeling om het volume danig te laten zakken maar de intensiteit zou wel omhoog moeten. (ben van plan begin volgend jaar een PL wedstrijd te doen)
 
Sinds juli 2016!?!?:eek:

FUCK!!:janken:

En kan je nog enige vorm van squats doen dan?
Voor mij is de bedoeling om het volume danig te laten zakken maar de intensiteit zou wel omhoog moeten. (ben van plan begin volgend jaar een PL wedstrijd te doen)


nee heb mijn powerlifting op de achtergrond moeten zetten omdat ik niet meer pijnloos kon/kan squatten.

begon bij mij met pijn na het squatten en pijn met squatten zonder knee sleves, naar beetje pijn met sleves naar veel pijn met sleves en volledig moeten stoppen met squatten.
 
Met sleeves voel ik niks of nauwelijks iets.
Misschien ben ik dan wel net op tijd gestopt om de genezing nog een beetje binnen een afzienbare termijn te behouden.

Hoe ben je aan die patella tendinitis gekomen? Techniek? Volume? Gewoon zwakke pezen?

Trouwens, mijn linker elleboog doet meer pijn dan mijn knieën, hoewel ik meer constante pijn in de knieën heb. Alleen is die pijn niet zo intens.
Ik kan wel benchen, maar mijn grip bij het DLen is links erg zwak.
Rows en chin-ups lukken ook niet pijnloos. Dips gaat wel.
Dus press = redelijk OK
Pull = pijn.

Iemand daar ervaring mee?
 
Ik heb het aan mijn knieën gehad, 2 maanden geen benen gedaan en alleen wat stretching en oefeningen hiervoor gedaan, toen was het weg.

Heb het nu aan mijn elleboog rechts (binnenkant) en zit daar nu +/- 4-5 mnd mee, wordt nu wel beter.
 
Joint support, collaregen en fysio oefeningetjes hebben mij enorm geholpen met mijn ontstoken knieën, hier heb ik toch wel een paar jaar last van gehad en tegenwoordig blijven ze gevoelig (vooral bij push presses, door push presses had ik het ook opgelopen), maar het zit niet meer in de weg.
Ik gebruik nu wel altijd knee sleeves en bij strongman daaronder ook nog patella bandjes.
 
Al jaren last van me ellebogen.

Gewoon soms ff aanpassen.
 
Fuck zeg, nu is me dit jaar al helemaal naar de kloten door enkele ingrepen die ik moet ondergaan, heb ik dit ook nog aan de hand. :(
2017 is niet echt top op trainingsgebied moet ik zeggen ...

Ik moet dus zeker op enkele maanden herstel rekenen.

Hoe train je benen als je patella tendinitis hebt?

Bij DL heb ik daar geen last van. Daar zit het meer in de elleboog.
 
Fuck zeg, nu is me dit jaar al helemaal naar de kloten door enkele ingrepen die ik moet ondergaan, heb ik dit ook nog aan de hand. :(
2017 is niet echt top op trainingsgebied moet ik zeggen ...

Ik moet dus zeker op enkele maanden herstel rekenen.

Hoe train je benen als je patella tendinitis hebt?

Bij DL heb ik daar geen last van. Daar zit het meer in de elleboog.

deadlift als het geen pijn doet en heel licht kaatsu tempo 2-0-5 leg extensions.
depending aan hoe ver je tendinitis is is quadricep trainen heel erg moeilijk.
verder kan je voor je glutes en hamstrings nog wel stiff legged deadlift en hip trust doen ect.
 
OK, thanks.
Hip trust heb ik al eens getest. Dat ging idd nog.
SLDL heb ik ook een tijdje gedaan. Ik zal daar wat techniek op moeten oefenen of ik zit nog met een onderrug blessure ook.:D
Leg extensions ... dat gaat 'm niet worden. Als ik ergens instant kniepijn van krijg is het wel die oefening.

DL vind ik super ... alleen die elleboog wil niet mee doen. Misschien eens met straps proberen. Dat komt de grip niet ten goede maar beter dat dan niet DLen.
 
Leg extensions ... dat gaat 'm niet worden. Als ik ergens instant kniepijn van krijg is het wel die oefening.

Leg extensions kun je doen als je het überlicht doet met asociaal veel reps.
 
Die benen laten rusten tot het genezen is, gewoon normaal rondlopen en je benen niet meer overbelasten, ik zou geen oefeningen doen voor de moment.
 
Dat is dan om de pezen te versterken?

Ik durf niet meteen te beweren dat het de pezen zal versterken maar ik heb het een korte tijd gedaan en heb er wel baat bij gehad.
 
Bij elke blessure die ik had heb ik altijd proberen "rustig" verder te trainen, dit werkt gewoon niet. Rusten is het enigste wat effectief helpt, en moment dat het terug beter aanvoelt rustig opbouwen.
 
Die benen laten rusten tot het genezen is, gewoon normaal rondlopen en je benen niet meer overbelasten, ik zou geen oefeningen doen voor de moment.
Er zijn isolatie-oefeningen waarbij je de knie niet plooit. Die variaties lijken me toch niet gevaarlijk.
Een klein beetje activatie van de spieren lijkt me toch nuttig, ook al zal squatten niet echt lukken de komende tijd.
Ik durf niet meteen te beweren dat het de pezen zal versterken maar ik heb het een korte tijd gedaan en heb er wel baat bij gehad.
Wel, er wordt toch vaak verteld dat je zwakke pezen best sterker worden gemaakt door lichte gewichten met veel reps te tillen.

Langs de andere kant wordt tendinitis ook vaak veroorzaakt door een bepaalde beweging te vaak te doen.

Lastig om dat met elkaar te rijmen.
 
Heeft de fysio diagnose gesteld?

Voor knieen zijn dit gouden oefeningen (thank me later): Knee Strengthening Exercises: strength training for healthy knees

Voor ellebogen: zoek google jamie dreyer
En dan zn youtube channel, staat er vol mee en hij weet er veel van.

Wat ik lees tendinites: geen ontstekingsremmers gebuiken of injecties. Werkt averechts. Beter omega 3!

Foamrollen, bv spieren rondom elleboog met een bal of theracane. Voor knieen quadriceps, heupen, glutes, calves, hammies.

Stechen van spieren eromheen. Bv knieen, hip flexor strech.

Frictie massage van de pees.

Belangrijkste: Langzame opbouw en veel excentrisch trainen.

Voor knieen bv: clams, tke, side lying hip raise, bridges & one leg deadlift met stok. Werk aan je hip hinge.

Ellebogen, curls/hammers curls, excentrisch. Oefeningen voor onderarmen, hand en wrist.
Pak bijvoorbeeld een stok of touw aan beide kanten met handen vast, maak gas bewegingen, alsof je op een scooter zit.

Succes.
 
De huisarts heeft de diagnose gesteld.
Injecties ga ik zeker niet laten zetten. Daar hoor ik meer slechte dingen over dan goede. En ik denk ook niet dat het al zo ernstig is dat mijn huisarts ze zou voorstellen.

Ik zal je link een keertje bekijken en eens zien of ik wat nuttige info kan vinden op die Jamie Dreyer zijn YT kanaal.

Alvast bedankt voor de tips. :)
 
Bikkel94 : Als ik het goed begrijp zou je aanraden om de pezen te blijven gebruiken/belasten? Weliswaar met lichte gewichten. En veel reps doen?
't Is dat de oefeningen die je voorstelt nu net de oorzaak zijn van de miserie of toch zware irritatie veroorzaken als ik ze doe. Vooral de dingen die je voorstelt voor de ellebogen doen gruwelijk pijn als ik ze met enig gewicht doe.
Ik kan me wel voorstellen dat complete rust ook niet optimaal is. Dan verharden de pezen misschien als gevolg van de ontstekingen.
 
Back
Naar boven