MuscleMeat

tendonitis

Bezoekers in dit topic

axestream

Freaky Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
10 mrt 2003
Berichten
5.504
Waardering
5
Al twee maanden heb ik last van een pees in m'n linker onderarm. Die pees loopt langs m'n ellepijp en met name halverwege m'n arm doet 'ie flink zeer. Niet alleen tijdens het trainen, maar ook daarna en als ik er op druk.

In eerste instantie heb ik het rustig aan gedaan met m'n trainingen en maar 60% of minder van m'n normale gewicht gecurled. Dat haalde niet veel uit. Twee weken absolute rust en 1200mg ibuprofen per dag hebben ook weinig geholpen.

Gisteren ben ik daarom maar even naar de dokter geweest in de hoop dat deze een cortisonen zou willen geven, maar dat zag hij niet zitten. Zijn uitleg, ik doe toch geen wedstrijden, dus zou ik bepaalde oefeningen maar achterwege moeten laten. Juist, op zich niks mis mee als het tijdelijk is, maar dat bedoelde hij niet eens!

Hij heeft me nu doorverwezen naar een medisch sport centrum. Ik heb echter m'n lesje echter wel geleerd. Als ze me daar vragen of ik wedstrijden draai dan zeg ik ja. Als men je klachten serieuzer neemt als je aan wedstrijden deelneemt, dat vertel ik dat toch gewoon?

Morgen maar 's kijken wat ze voor me kunnen betekenen. Niet veel vrees ik. Goed, ze begeleiden veel topsporters, dus ze kunnen wel een aangepast programma samenstellen, maar volgens mij gaat dit gewoon nog wel even duren.

Misschien heeft iemand nog wat tips, ideeën? Luisteren naar andere lotgenoten kan nooit kwaad natuurlijk. ;)
 
Misschien heb je hier wat aan. Ik heb er ook een tijdje last van gehad, mijn posts zijn daar onder Ronny ipv Maestro

[Link niet meer beschikbaar]
 
bestoldschool zei:
Wat is een ellepijp?

Een van de twee botten in je onderarm, zit aan pink zijde. Jij kent waarschijnlijk aleen de wetenschappelijke naam. :)
 
-Ma3stro- zei:
Misschien heb je hier wat aan. Ik heb er ook een tijdje last van gehad, mijn posts zijn daar onder Ronny ipv Maestro

[Link niet meer beschikbaar]

Hmm...Ik weet dat die pezen erg langzaam herstellen, maar hoop dat er alternatieven zijn.
 
misschien kun je een andere huisarts checken voor een second opinion. Zeg je daar stiekem dat je wel wedstrijden draait, krijg je er misschien wel een spuit in.... wellicht het proberen waard?
 
Ik begrijp hem ook wel een beetje. Kijk, die ontstekingsremmers zijn in principe niet de oplossing, maar volgens mij kunnen ze icm rust en een aangepast schema wel het herstel op een goede manier ondersteunen.
 
Ellepijp = Ulnaris
Spaakbeen = Radialis


Insertie brachialis ?
Bicipital Aponeurosis ?
 
Laatst bewerkt:
Bicipital Aponeurosis denk ik. De meeste pijn heb ik dus halverwege m'n onderarm en tegen m'n ulnaris aan. Met name bij bicep curls in de bovenste beweging voel ik het goed.

Met hammer curls heb ik er absoluut geen last van.
 
Mijn idee:
Tendenitis m. extensor carpi ulnaris.....

RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST,RUST

En erbij interferentie, UKG om de pijn te verminderen.

Corticosteroïden tasten je kraakbeen aan en de weke delen om het gewricht.
 
Back
Naar boven