XXL Nutrition

Tenissers en anabolen

Bezoekers in dit topic

Originally posted by soulreaver
Urinetest is mee te frauderen, bloed is lastiger, of je moet een hele lompe transfusie ondergaan hehe :D

anywayz, de echte profs gebruiken gewoon nog niet te detecteren spullen.. zijn er genoeg.

Hoewel geavanceerde laboratoria een oplossing zullen analyseren met een bijna alles onthullende combinatie van Gas Chromatogrofie, Foutier Transform Infra Rood detectie en Massa spectrometrie (GC-FTIR-MS). Bezitten weinig ziekenhuizen over dergelijke apartuur. Daarnaast is de kennis die voor de analyse benodigd is bijna onbetaalbaar.

De meeste bloedproeven worden nog steeds met neerslag en kleurreacties uitgevoerd door meestal zwaar onderbetaalde lager opgeleide laboranten.

Hier nu stel ik voor iemand die de avond voor de bloedproef een stof heeft ingenomen genaamd HexaMethyleentetramine. Een onschuldige stof die goed wordt opgenomen door het lichaam en zelfs ongeweizigd het lichaam verlaat.

Maar let op, komt hexamethyleentetramine in een zure omgeving terecht dan ontleedt het acuut in amoniak en formaline. De combinatie van deze twee zal veel kleur en neerslags reactie flink de war in schoppen.

Zo zijn er nog wel meer stoffen te verzinnen, en ik ga er van uit dat er van dit soort technieken rijkelijk gebruik wordt gemaakt. Al zou het alleen maar zijn om tijd te rekken en zo om bloedwaardes naar normale waarden te laten dalen.
 
Tuurlijk, de tests op zich daar wordt niet mee gefraudeert - maar die zullen (willen) nooit op alle mogelijke spierversterkers ed testen, zodat het voor een sportarts die weet welke tests ze uitvoeren redelijk gemakkelijk is om die AS te geven die ze toch nt gaan vinden...
Maar dit doen ze in alle (top) sporten, niet alleen tennis.
 
Tuurlijk, de tests op zich daar wordt niet mee gefraudeerd - maar die zullen (willen) nooit op alle mogelijke spierversterkers ed testen, zodat het voor een sportarts die weet welke tests ze uitvoeren redelijk gemakkelijk is om die AS te geven die ze toch nt gaan vinden...
Maar dit doen ze in alle (top) sporten, niet alleen tennis.
 
Originally posted by Geoffke
Toen ik onlangs Kim Klijsters op de tv zag,
zat haar kop vol rode harde puisten...
Volgens mij zijn dat anabolenpuisten, ze heeft behoorlijk zware benen.
De zusjes williams, mmm... zijn die schouders naturel?

Tennis hangt samen met blessures, en wat kan as wel niet doen om die blessure sneller te doen genezen...

Volgens mij zit heel de top aan de as.

Wat denken jullie?

Kim Clijsters gebruikt (nog) geen anabolen. Vrouwentennis is een van de laatste gebieden die de anabolen zullen veroveren. Amelie Mauresmo gebruikt zeker, dat zie je gewoon aan haar gezicht en bot structuur alleen al, en waarschijnlijk geen lichte dingestjes ook. De Williams broertjes ben ik ook nagenoeg van overtuigd, al zal het niet zo zwaar zijn als mauresmo (ze zouden er nog steeds mannelijk uitzien zonder de anabolen ook, ze zijn gewoon lelijk). Maar voor de rest ?

De vraag is hoelang zal het duren voor ze allemaal gebruiken ? De nummer een 5 jaar geleden was Martina Hingis, zo mager als een lat en maar een schop hoog. Nu die Williams broertjes gaan domineren zal het niet lang meer duren voor de rest beseft dat ze ook gaan moeten beginnen als ze nog eens nummer een willen worden. En Clijsters zal, als de nummer 3, dat maar al te best beseffen. Het is lastig als je zoveel talent hebt, maar zowel genetisch als pharmaceutisch een stuk achter staat op de twee die voor je zitten.
 
Maar ze is financieel binnen voor de rest van haar leven op een gezonde manier, waarom zou ze dan gaan gebruiken?
Ze heeft op deze manier nog een (ok kleine) kans om clean nr1 van de wereld te worden. Dat is toch het hoogst bereikbare voor een sporter....
 
Als je topsporter wil worden moet je al een winnaarsmentaliteit wil hebben. Als je tot nr3 van de wereld kan schoppen dan leef je voor je spel, en ga je niet blijven genoegen nemen met die plaats als je beter kan.Het hoogst bereikbare is de beste zijn, en dat ook het langste blijven ....
 
Originally posted by Big Cat
Als je topsporter wil worden moet je al een winnaarsmentaliteit wil hebben. Als je tot nr3 van de wereld kan schoppen dan leef je voor je spel, en ga je niet blijven genoegen nemen met die plaats als je beter kan.Het hoogst bereikbare is de beste zijn, en dat ook het langste blijven ....


Ik snap wat je wil zeggen, maar je kan toch ook ambitieus zijn en de winnaarsmentaliteit hebben zonder doping te gebruiken, toch?
 
Originally posted by Olimantado



Ik snap wat je wil zeggen, maar je kan toch ook ambitieus zijn en de winnaarsmentaliteit hebben zonder doping te gebruiken, toch?

Niet echt. Als je wil winnen heb je er alles voor over, dat is die mentaliteit. Zeker als je weet dat je het talent hebt. Het is dus een keuze : gelijke kansen creeren en de beste worden, of clean blijven en altijd de tweede plaats accepteren ...
 
Back
Naar boven