AndroidHealthClinic

Tepel gevoelig (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Crucial

Cool Novice
Lid geworden
29 jan 2016
Berichten
155
Waardering
59
Lengte
1m77
Massa
80kg
Vetpercentage
15%
Ik zit in week 2 van 500mg test e en 150mg parabolan.
Nu voel ik dat mijn tepel wat “verdoofd” aanvoelt. Na het sticky gyno te lezen ben ik er nog altijd niet aan uit.
Arimidex of nolvadex? Ai of serm?

Ik lees dat sommige zeggen dat het normaal is maar dit heb ik dus niet off cycle. En ga echt niet riskeren dat dit erger word.

Thx
 
Indien gyno Nolvadex gebruiken. Gevoeligheid is nog niet echt gyno maar allicht is je a/e ratio wat fucked. Spelen met de dosering kan helpen. Indien je naar een ai wilt grijpen Aromasin, geen Arimidex omwille van de oestrogeen rebound.
 
Oke spelen met de dosering hoe bedoel je?
 
Ik word al kaal daar zit ik niet mee in.
Zou ik nu nolvadex of aromasin laten meelopen?

Edit: na wat in te lezen zou ik test e verlagen naar 250mg/week?
 
Ik word al kaal daar zit ik niet mee in.
Zou ik nu nolvadex of aromasin laten meelopen?

Edit: na wat in te lezen zou ik test e verlagen naar 250mg/week?
Dat zeg je nu. Wacht maar tot die gay alien skull verschijnt, dan piep je wel anders.

Ik zou Armidex nemen. 0.5mg eod.
 
Testosteron is nog aan het opbouwen dus als je nu al een gevoelige tepel krijgt zou ik test verlagen naar 300mg.

Alternatief is om er 10mg aromasin eod in te gooien en kijken of je daarmee het probleem oplost. Dat blijft een beetje gokken zonder bloedwerk.

En sowieso totale dosis test verdelen over twee prikmomenten, als je dat nog niet doet.
 
Ik zou 200 mast e toevoegen dit zal in de meeste gevallen voldoende zijn om je oestrogeen net wat lager te krijgen en gyno te voorkomen. Mocht dit niet voldoende zijn kan je test ook iets naar beneden nog om een betere a:e waarde te krijgen.

Eenmaal aan arimidex of aromasin begonnen te zijn zal je daarna gevoeliger zijn voor gyno. Nolvadex verlaagd je igf-1 weer wat je ook niet wil hebben.
 
Testosteron is nog aan het opbouwen dus als je nu al een gevoelige tepel krijgt zou ik test verlagen naar 300mg.

Alternatief is om er 10mg aromasin eod in te gooien en kijken of je daarmee het probleem oplost. Dat blijft een beetje gokken zonder bloedwerk.

En sowieso totale dosis test verdelen over twee prikmomenten, als je dat nog niet doet.
Ik verdeel het over 2 prikmomenten.
Ik ga zoiezo test verlagen naar 300mg.
Probleem is dat ik nog aromasin moet bestellen. Heb alleen nolvadex liggen.
Ik zou 200 mast e toevoegen dit zal in de meeste gevallen voldoende zijn om je oestrogeen net wat lager te krijgen en gyno te voorkomen. Mocht dit niet voldoende zijn kan je test ook iets naar beneden nog om een betere a:e waarde te krijgen.

Eenmaal aan arimidex of aromasin begonnen te zijn zal je daarna gevoeliger zijn voor gyno. Nolvadex verlaagd je igf-1 weer wat je ook niet wil hebben.
Ik heb mast e liggen ik ga test verlagen naar 300mg en 200mg mast e toevoegen.

Als ik nu al in tweede week gyno problemen krijg zal ik wel gevoelig ervoor zijn. Word het met aromasin of arimidex dan NOG gevoeliger?
 
Oke voor de mensen die hetzelfde probleem ondervinden in de toekomst. Ik heb dus besloten om mast e nog wat te laten liggen voor een volgende kuur.
Ik heb ondertussen aromasin maar ik ga wachten totdat de test e zijn niveau heeft behaald. Die ga ik verlagen naar 300mg als mijn tepels nog altijd gevoelig zijn binnen 2 weken gooi ik er aromasin in 10mg eod.

Mijn vraag is. Wat is de volgende stap bij gyno? Ik las op het amerikaans forum dat het eerst een zanderig “gritty” gevoel geeft en pijnlijk is bij aanraken. Nu pijn heb ik niet het is meer een verdoofd gevoel als ik het aanraak. Kleren verwisselen of iets dergelijks geven geen verdoofd gevoel het is enkel bij het aanraken.

Dus iemand met ervaring wat is de volgende stap bij beginnende gyno? Zanderig gevoel bij knijpen tepel? Pijn? Etc..?
 
Volgende stap is prikkend/zeurend gevoel achter de tepel en de vorming van een schijfje.
 
Ik verdeel het over 2 prikmomenten.
Ik ga zoiezo test verlagen naar 300mg.
Probleem is dat ik nog aromasin moet bestellen. Heb alleen nolvadex liggen.

Ik heb mast e liggen ik ga test verlagen naar 300mg en 200mg mast e toevoegen.

Als ik nu al in tweede week gyno problemen krijg zal ik wel gevoelig ervoor zijn. Word het met aromasin of arimidex dan NOG gevoeliger?
Doe eerst maar eens even een bloedtest, dan weet je wat er aan de hand is. Zomaar dingen toevoegen zonder reden is niet zo handig als je de oorzaak niet wert
 
Doe eerst maar eens even een bloedtest, dan weet je wat er aan de hand is. Zomaar dingen toevoegen zonder reden is niet zo handig als je de oorzaak niet wert
Moet je die waardes wel kunnen vergelijken met oude waardes natuurlijk want anders weet je nog niks.
 
Moet je die waardes wel kunnen vergelijken met oude waardes natuurlijk want anders weet je nog niks.
Je kan wel zien of bepaalde waarden bizar out of range zijn. Als je oestrogeen ofzo super hoog is dan weet je dat het handig kan zijn een AI te nemen. Maar stel hij neemt nu een AI met normale oestrogeen dan crasht hij het te hard misschien
 
Je kan wel zien of bepaalde waarden bizar out of range zijn. Als je oestrogeen ofzo super hoog is dan weet je dat het handig kan zijn een AI te nemen. Maar stel hij neemt nu een AI met normale oestrogeen dan crasht hij het te hard misschien
Oke miss een tip wat ik allemaal moet aanvinken LH FSH oestrogeen? Etc..?
En waar moet ik allemaal op letten dan, welke waarden zorgen voor gyno?

Jammer dat ik idd geen bloedwaarden voor de kuur heb laten meten. Mijn vorige 2 (500mg test e, en 500mg test e en 150mg parabolan(zelfde kuur als nu overigens))kuren had ik ook last van gevoelige tepels maar ik had toen maar kort een NUSS-bar en de tepels waren toen al gevoelig door het wroeten van die bar. Dacht dat het daaraan lag dus ook geen waarden laten meten. Nu zijn we 5 jaar verder de bar is eruit en ik had voor de kuur geen gevoelige tepels dus er moet wel wat mis zijn nu.
 
Je kan wel zien of bepaalde waarden bizar out of range zijn. Als je oestrogeen ofzo super hoog is dan weet je dat het handig kan zijn een AI te nemen. Maar stel hij neemt nu een AI met normale oestrogeen dan crasht hij het te hard misschien
Ja ik snap wel wat je bedoelt, maar die ranges zijn gebaseerd op mensen zonder ondersteuning. Je oestrogeenwaarde gaat sowieso boven die range uitkomen als er een suprafysiologische dosis testosteron in je bloed zit. Vandaar dat ik het zelf een beetje moeilijk in te schatten zou vinden wat de gewenste verhouding is tussen Test en Oest.

Als je echt last hebt van gyno dan hoef je eigenlijk niet echt te zoeken naar de oorzaak, want dat is hoogstwaarschijnlijk de hoeveelheid oestrogeen. Het enige nut van een bloedtest zou dan nog zijn om te kijken of je oestrogeen niet helemaal afgeschoten wordt door de dosis AI die je neemt, denk ik. Of zou het een idee zijn om je dosis AI zo af te stellen dat je dezelfde waarde hebt als die je natty hebt?
 
Indien gyno Nolvadex gebruiken. Gevoeligheid is nog niet echt gyno maar allicht is je a/e ratio wat fucked. Spelen met de dosering kan helpen. Indien je naar een ai wilt grijpen Aromasin, geen Arimidex omwille van de oestrogeen rebound.

Die estrogen rebound van anastrazole waar iedereen het altijd over heeft en als argument aanhaalt in het voordeel van aromasin, heb ik nooit wat van gemerkt.
 
Ja ik snap wel wat je bedoelt, maar die ranges zijn gebaseerd op mensen zonder ondersteuning. Je oestrogeenwaarde gaat sowieso boven die range uitkomen als er een suprafysiologische dosis testosteron in je bloed zit. Vandaar dat ik het zelf een beetje moeilijk in te schatten zou vinden wat de gewenste verhouding is tussen Test en Oest.

Als je echt last hebt van gyno dan hoef je eigenlijk niet echt te zoeken naar de oorzaak, want dat is hoogstwaarschijnlijk de hoeveelheid oestrogeen. Het enige nut van een bloedtest zou dan nog zijn om te kijken of je oestrogeen niet helemaal afgeschoten wordt door de dosis AI die je neemt, denk ik. Of zou het een idee zijn om je dosis AI zo af te stellen dat je dezelfde waarde hebt als die je natty hebt?
Ja dat een na laatste is ook vooral het probleem wat ik heb met nu geen bloedtest nemen, je kan je oestrogeen ook platleggen met een AI. Stel hij test nu en de oestrogeen is niet super hoog en hij ramt de gemiddelde dosis AI erin wordt de oestrogeen misschien wel te laag
 
Back
Naar boven