Fitness Seller

Tepel

Bezoekers in dit topic

AnaboliC

Huge Freak
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
9.602
Waardering
3
Ik heb een hard bolletje achter mijn linker tepel :eek:

wat is dat? Kan toch een vetbolletje zijn ofzo??
 
Bij vrouwen is het aangeraden naar de dokter te gaan in dat geval...aandiuding van borstkanker. Kweet het niet goed...is het hard of zacht, doet het pijn? Ga er ff mee naar de dokter, kdenk dat die je meer zekerheid kan geven.
 
ja het is wel hard, voelt een beetje onprettig aan, maar niet echt pijnlijk...

ik had het een tijdje geleden ook bij mijn rechtertepel, maar die was na een tijdje weer weggegaan...
 
ik heb et net een paar weken geleden gehad... Kneiterhard, superdik en zwaar pijnlijk. Tis na 1 a 2 weken verdwenen. Gek genoeg kreeeg ik et een dag na een zeer zware borsttraining. Mischien dat het daar iets mee te maken heeft?
 
Kan gezwolen /ontstoken klier zijn of gewoon wat last van de leeftijd zoals 3 zegt.
Tijdje wachten, als het niet overgaat eens naar de dokter.
 
Ben 20 jaar

kee bedankt, ik kijk het wel aan, maar ik was wel een beetje geschrokken...
 
Niet dat ecto dit wil horen, maar mannen kunnen ook wel degelijk borstkanker krijgen, zij hebben nl. net zo goed melkklieren. Alleen de kans is wel veel kleiner.

Toch maar ff naar de dokter, die kan je waarschijnlijk snel geruststellen. Ik heb het ook een keer gehad, een bobbeltje links in mijn borst, en dat ging na een week ofzo nog niet weg .. Bleek het een kneuzing te zijn, ik had veel te veel gezopen, was een uur uit mijn herinnering kwijt en ben toen blijkbaar tegen een deurpost gevallen ofzo .. Dat is ook de enige keer dat ik geheugenverlies door alcohol heb gehad, ende laatste keer! :finger:
 
Ik heb ook last gehad van een bobbeltje onder mijn tepel gynacomastie. Zoals wateen.... al zegt kan het idd kanker zijn (deze kans is heel klein, maar natuurlijk nooit uitgesloten). Omdat je zei dat het eerst ook al bij je was maar was verdwenen is het (net zoals bij mij) een goedaardige bobbeltje wat door hormonen (daarom leeftijd van belang, pubers hebben hier soms (tijdelijk) last van) er is gekomen. Soms gaan ze weg en soms niet. Bij mij was ie na 2 jaar nog niet weggegaan dus heb ik deze operatief laten verwijderen. Ik deed dit omdat mijn tepel er soms groter uitzag doordat het bobbeltje wat was gezwollen en ik had er last van wanneer ik erop drukte geen ontzettende pijn, maar een irritant/onprettig gevoel.

Wat ik zou doen als ik jou was (en ik dus vroeger zelf heb gedaan) is eerst naar de dokter gaan om je te laten onderzoeken, hij/zij onderzoekt dan verschillen plaatsen op je lichaam waar ook bobbeltjes kunnen zitten (ik dacht zo ie zo onder de oksel en hij/zij voelt natuurlijk ook ff aan je borst). Vervolgens kan je als je dat wilt het verder laten onderzoeken m.b.v. echo-apparatuur waar ze met meer zekerheid kunnen vaststellen wat voor soort bobbeltje het is. Je kan het dus laten verwijderen, maar dit zal ik alleen maar doen als het echt lang aanhoudt. Na het operatief verwijderen van het weefsel wordt het (voor de zekerheid) nog in een laboratorium onderzocht om vast te stellen wat voor weefsel het precies is.


succes ermee, als je je er gewoon onprettig bijvoelt moet je gewoon ff langs de dokter gaan. Mijn ouders hebben verstand van zulke zaken en zeiden dat het hoogst waarschijnlijk niks was maar zeiden ook dat ik gewoon naar de dokter moest gaan omdat ik me er gewoon niet prettig bij voelde.
 
ok thanx voor de reacties, ik wacht het nog wel ff af
 
Back
Naar boven