AndroidHealthClinic

Tere voetjes

Geronimo

Cool Novice
Waardering
0
Hallo weer allemaal :)...

hmmz dit is natuurlijk het mindere forum om te posten... omdat je hier altijd met problemen komt :p.... maar ik hoop dat er ook een oplossing voor is....

Ik zal het proberen simpel te houden: Ik heb na sporten: gym, bbal training vaak last van mn (ik denk) achilles pees... ik weet niet pcies hoe dat ding heet vandaar de foto:

[Abeelding niet meer beschikbaar]

daar duz... ik heb er dus meestal last van na sporten en dan gaat lopen ook een beetje lastig... als ik dan zit dan voel ik wel dat het een soort van "moe" is... De volgende dag is het meestal wel weer over... maar wat ik nog raarder vind is als het pijn doet... en ik ga weer ff wat doen dan na een poosje gaat het ook weer weg :s

Kan ik hier wat aan doen? oefeningen, stretchen... plz help want het is echt niet leuk als ik na ff lekker gymmen amper kan lopen ;x

alvast bedankt voor de moeite :), greets Jeroen.

• Topic Starter Topic Starter
haha zijn geen kustjes :P... is een gezichtje dat een beetje sip kijkt :p... dit is moe: ;x en dit is d00d: :x hehehe

hoop voor je dat The Oak of BOS reageren. dat zijn de chte kenners op dit gebied maar is zoals ik zie idd de achillesspees.

wat ik een keer gezien heb bij Fysio (moest reportage maken voor school en heb paar uur meegelopen met fysio) was dat een client ook problemen ondervond van zn achillespees en dat hij de calve raise deed en dan echt met nadruk op de achillespees, maar nogmaals, The Oak of Bos weten hier meer over

succes iig

thanx... nou hopen dat ze me ff willen helpen :)

sorry maar het is niet goed te zien wat jij bedoelt op die foto. Was je voet anders eerst ff en fotografeer em dan zodat ik het wat beter kan beoordelen.
Als je was zou ik ff veel opwarmen en rekken en kijken of dat helpt. Zo ja, mooi. Zo niet, dan ff langs de fysio.
maar oke, w88 ff op oak of bos.
ltr

dat is juist het probleem... ik heb echt geen id hoe ik em zou moeten rekken/strekken... wel helpt het als ik er een tijdje in klijp/masseer. Dat is btw geen foto van mn eigen voeg :P... maar ik zal er wel ff eentje maken...

Ik heb vroeger bij de fysio gelopen voor shin splits ofzoiets ;)
Mijn achillespees was te kort (doordat je bij sport meestal op de bal van je voet loopt komt er dan veel spanning op te staan) waardoor de pees begon te trekken
aan mijn scheenbeen. Hierdoor kreeg ik onsteking aan mijn spieren.

Nu lag mijn pijn hoger dan bij jouw, maar je kan allicht proberen je pees
op te rekken. Dit kan je doen door bijvoorbeeld op het randje van een traptrede
te gaan staan en dan naar beneden te buigen. Ik moest dit altijd een paar keer
per dag doen en de pijn is daarna vanzelf verdwenen. :D

[Abeelding niet meer beschikbaar]

moet ik dan door mn knieen buigen of gewoon mn gewicht er op laten rusten en mn spieren langzaam ontspannen zodat ik naar beneden zak?

iig vast bedankt :D

Geronimo zei:
moet ik dan door mn knieen buigen of gewoon mn gewicht er op laten rusten en mn spieren langzaam ontspannen zodat ik naar beneden zak?

iig vast bedankt :D

Versterken van de kuitspieren met de ‘kuitenwip’. Ga met de tenen op een verhoging of op een traptrede staan en beweeg herhaald op
een neer. Deze training dient twee keer per dag gedurende vijf minuten, zeven dagen per week gedurende twaalf weken te worden
volgehouden. Deze oefening dient zowel met gestrekte knie als met licht gebogen knie uitgevoerd te worden. Ook bij pijn doorgaan
met de oefening; pas als de pijn zeer hevig wordt moet je stoppen. De oefening kan verzwaard worden door een gevulde rugzak te
dragen (figuur 4, z.o.z.).

Meer info op deze site

ey gozer super bedankt !.... ik ga het meteen proberen :D

over 12 weekies post ik wel of het geholpen heeft ;)

Terug
Naar boven