MuscleMeat

Terug herbeginnen, advies aub

Bezoekers in dit topic

IronDwarf

Cool Novice
Lid geworden
7 jun 2019
Berichten
42
Waardering
7
Lengte
1m70
Dag iedereen.

Tijdje geleden goed getraind dan sinds corona niet meer 100% getraind en ook gestopt maar wil er weer invliegen
Full body A+B+A / B+A+B stijl

Full Body A
Squats 3x5/6, 1x8/10 (back off set)
Bench press 3x5/6, 1x8/10
Pendlay rows 4x8/10
Seated leg curls 3x8/12
DB lateral raises 3x8/12 + EZ Bar Bicep Curls 3x8/10
Leg press calf raises 3x10/15 + Knee raises 2x10/15

Full Body B
Deadlift 1x5, RDL 3x8/10
Leg press 4x8/10
High incline press 3x5/6, 1x8/10
Lat pulldown 4x8/10
Reverse pec deck 3x8/12 + EzBar Skullcrushers 3x8/10
Trap bar traps 3x10/15 + Decline crunches 2x10/15

+ oefeningen zijn supersets. Ook einde van FB A 2 tot 3 setjes negative pull ups doen en op B negative chest dips want wil deze leren, kan deze desnoods ook op rustdagen doen ipv trainingsdagen

Nu mijn vraag is met welk gewicht begin ik best, zo laag mogelijk of keer een dag van elk trainen en per set voelen wat goed voelt om daar op verder te bouwen?
Het is dan ook 2.5kg voor bovenlichaam progressie en 5kg voor benen toch x sessie voor progressive overload/linear progressie?

Alvast dank voor jullie tijd
 
Laag in gewicht beginnen om de uitvoeringen onder controle te krijgen inderdaad. Gewoon elke keer als je je reprange hebt volgende keer gewicht verhogen met 2,5kg/5kg zoals je zelf zegt.
Die zware gewichten komen dan wel. Succes!
 
Dag iedereen.

Tijdje geleden goed getraind dan sinds corona niet meer 100% getraind en ook gestopt maar wil er weer invliegen
Full body A+B+A / B+A+B stijl

Full Body A
Squats 3x5/6, 1x8/10 (back off set)
Bench press 3x5/6, 1x8/10
Pendlay rows 4x8/10
Seated leg curls 3x8/12
DB lateral raises 3x8/12 + EZ Bar Bicep Curls 3x8/10
Leg press calf raises 3x10/15 + Knee raises 2x10/15

Full Body B
Deadlift 1x5, RDL 3x8/10
Leg press 4x8/10
High incline press 3x5/6, 1x8/10
Lat pulldown 4x8/10
Reverse pec deck 3x8/12 + EzBar Skullcrushers 3x8/10
Trap bar traps 3x10/15 + Decline crunches 2x10/15

+ oefeningen zijn supersets. Ook einde van FB A 2 tot 3 setjes negative pull ups doen en op B negative chest dips want wil deze leren, kan deze desnoods ook op rustdagen doen ipv trainingsdagen

Nu mijn vraag is met welk gewicht begin ik best, zo laag mogelijk of keer een dag van elk trainen en per set voelen wat goed voelt om daar op verder te bouwen?
Het is dan ook 2.5kg voor bovenlichaam progressie en 5kg voor benen toch x sessie voor progressive overload/linear progressie?

Alvast dank voor jullie tijd
Bij B zie ik RDL na zware deadlifts. Wordt dat niet wat te veel, of doe je RDL vrij licht?
 
Bij B zie ik RDL na zware deadlifts. Wordt dat niet wat te veel, of doe je RDL vrij licht?
Zou de bedoeling zijn om vrij licht te gaan, focussen op eccentrische deel van de oefening en meer hams natuurlijk, beetje lijk back of sets maar ipv dls met rdls dan. Kan ook enkel rdls doen evt
 
Misschien mis ik het, maar je hebt vrij weinig voor schouders?

Verder zou ik inderdaad met jouw ervaring gewoon wat gewichtjes proberen, wat lekker gaat mee beginnen en zo op die manier ophogen.
 
Misschien mis ik het, maar je hebt vrij weinig voor schouders?

Verder zou ik inderdaad met jouw ervaring gewoon wat gewichtjes proberen, wat lekker gaat mee beginnen en zo op die manier ophogen.
High incline is front delt, lateral raises voor side delt, reverse peck deck voor rear delt, enja bench press heeft ook wat front delt dusja denk gewoon voor een full body?
 
begin licht met een bekend 5x5 schema. je kunt er zelf evt. curls etc omheen doen.
 
High incline is front delt, lateral raises voor side delt, reverse peck deck voor rear delt, enja bench press heeft ook wat front delt dusja denk gewoon voor een full body?

Zou zeggen gooi er een overhead press of iets in. Je oefeningen neemt schouders wel mee, maar is niet allemaal écht schouder oefening (afgezien van raises).

Maar je moet dat zelf weten natuurlijk, als het voor je schouders goed gaat, lekker zo doen!
 
Beginnen met beperkt aantal oefeningen, minder sets en heel lage RPE, opbouwen over periode van weken zoniet maanden, zie artikel in link.
 
Beginnen met beperkt aantal oefeningen, minder sets en heel lage RPE, opbouwen over periode van weken zoniet maanden, zie artikel in link.
Dus eig beginnen idd met de basics en dan opbouwen, en bv 2 sets en opbouwen naar 3 of 4? Ga het artikel meermaals lezen merci!
 
Dus eig beginnen idd met de basics en dan opbouwen, en bv 2 sets en opbouwen naar 3 of 4? Ga het artikel meermaals lezen merci!
Eigenlijk alles langzaam opbouwen, ook de intensiteit.

Beginnen met een basic schema 2 of 3 dagen per week met een beperkt aantal compound oefeningen op 1 werkset van 8 reps met lage intensiteit. In een periode van meerdere maanden gaan de reps naar beneden, de intensiteit omhoog, de sets omhoog. Aangezien het is gebaseerd op RPE kan ik me voorstellen dat zelfs bij een gelijkblijvende RPE het gewicht zal stijgen.

Het artikel gaat volgens mij wel specifiek over trainen op kracht.
 
Zou ik dan de high incline press (of ook gekend als AD Press) doen of OHP best voor schouder compound?
 
Back
Naar boven