AndroidHealthClinic

Terug naar 1800 uit 'levensbeschouwelijk' (religieus) oogpunt: MAZELEN (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

builderB

Colossal Veteran
15 jaar lid
Lid geworden
11 apr 2005
Berichten
13.868
Waardering
99
bron: http://www.nursing.nl/home/id109-66903/mazelen_vastgesteld_bij_inwoners_den_haag.html

Mazelen vastgesteld bij inwoners Den Haag 16 JUL 2008


In Den Haag zijn bij een kleine groep kinderen en een volwassene mazelen vastgesteld. In juni maakten verscheidene huisartsen melding van de besmettelijke vlekjesziekte.


Volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) komt de ziekte momenteel alleen in Den Haag voor.

Geen uitbraak
Een woordvoerster van de GGD bevestigde dinsdag een bericht over het virus in het AD. Volgens de zegsvrouw zijn 24 kinderen besmet met de mazelen. 'Het gaat vooral om kinderen die uit een niet-gevaccineerde groep komen.' De GGD spreekt niet over een uitbraak omdat het een kleine groep betreft.

Herhalingsprik
De Haagse PvdA-fractie wil graag dat alle kinderen in Den Haag worden gevaccineerd. Van de Haagse kinderen van 9 of 10 jaar blijkt 13 procent geen herhalingsprik te krijgen, vaak uit levensbeschouwelijke overtuiging. Kinderen worden tegen mazelen ingeënt als ze 14 maanden zijn en behoren als ze 9 jaar zijn een herhalingsprik te krijgen.
PvdA-raadslid Saskia Mulder wil dan ook dat de kinderen, net als vroeger, op school worden gevaccineerd. 'Door op school te prikken, kan men meer kinderen bereiken en voldoet men aan de leerplicht', aldus Mulder.

Mazelen
Mazelen komen niet vaak voor in Nederland. Kenmerken van de ziekte zijn koorts, verkoudheid, hoesten en vlekken op het gezicht, in de nek en de hals. Het virus kan complicaties opleveren zoals oor- of longontstekingen. Een zeer zeldzame, ernstige complicatie is hersenontsteking. Mazelen is niet te behandelen, meestal wordt de patiënt zonder medicijnen beter.

Bron: ANP
Auteur: Redactie Nursing

Ohw yeah; 1800 all over again. Of zijn het voorstanders van harde natuurlijke selectie, om ons een evolutionaire voorsprong te geven? Neh...

Het gaat hier ook weer gewoon om een stuk religieuze stupiditeit met de potentie om levens op te eisen. Stupidity reigns supreme.

En dit is geen op zichzelf staand iets:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/7259338.stm

[Link niet meer beschikbaar]

God wants the children to suffer.

http://geschiedenis.vpro.nl/programmas/2899536/afleveringen/37154846/

Natuurlijk moet dergelijke onzin gevoed worden met schijnbaar nietreligieuze onzin zoals het idee dat bepaalde vaccinaties autisme zouden veroorzaken (mede met dank aan nitwit Jenny McCarthy), maar religie als dekmantel voor zulke walgelijkheden: Blech.
 
ja weet je hoe dat komt.
Die mensen zijn blijven steken in hun geloof.
Dat is al eeuwen aan de gang,..en nog steeds.
Maar de kerk heeft geen macht meer dus verliezen ze terein.
Proberen dat nog wanhopig allerlei manieren te herstellen maar dat lukt never nooit meer.
Als je oude denk patronen niet los laat dan kan er nooit iets nieuws voor in de plaats komen.

Mensen die reguliere geneeskunde afwijzen en alternatieve geneeskunde omarmen zijn dom bezig.
Zijn ook 1 richting denkers.
Ze zullen er nooit opkomen om het allebei positief te zien.
Zulke mensen lopen met oogkleppen op en een bord voor hun kop en ze denken dat ze het nog weten ook....heel gevaarlijk!
Dat blijkt wel.
 
ja weet je hoe dat komt.
Die mensen zijn blijven steken in hun geloof.
Dat is al eeuwen aan de gang,..en nog steeds.
Maar de kerk heeft geen macht meer dus verliezen ze terein.
Proberen dat nog wanhopig allerlei manieren te herstellen maar dat lukt never nooit meer.
Als je oude denk patronen niet los laat dan kan er nooit iets nieuws voor in de plaats komen.

Mensen die reguliere geneeskunde afwijzen en alternatieve geneeskunde omarmen zijn dom bezig.
Zijn ook 1 richting denkers.
Ze zullen er nooit opkomen om het allebei positief te zien.
Zulke mensen lopen met oogkleppen op en een bord voor hun kop en ze denken dat ze het nog weten ook....heel gevaarlijk!
Dat blijkt wel.


Niet altijd, als je ziet hoe ver ze met gen ontwikkeling gaan dan vraag ik het mij allemaal nog wel af.
 
Eeen combinatie van beide, dus zowel reguliere alsmede alternatieve geneeskunde is een 1+1=3 combinatie
 
Ik vind het hardcore! Gewoon je leven in de handen van die meneer daarboven leggen. Niks medische wetenschap, niks geneeskunde, gewoon doodgaan wanneer en hoe hij het wil :thumbs:

Wel een gedachtekronkel trouwens, want aan wie zouden we de ontwikkeling van dergelijke vaccins en alle andere ontwikkelingen binnen de medische wetenschap te danken hebben? (even als een gelovige denken he)

En stop eens met autorijden en ga fietsen!
 
Eeen combinatie van beide, dus zowel reguliere alsmede alternatieve geneeskunde is een 1+1=3 combinatie

Want? Deze stelling hoor ik vaker, maar ik heb geen idee waar deze op is gebaseerd. Een argument voor het tegenovergestelde ken ik wel: als het gaat om de behandeling van bijvoorbeeld kanker is het heel vaak zo dat oncologen niet op de hoogte zijn van andere 'behandelingen' die patiënten ondergaan en die behandelingen kunnen ZEKER een negatieve invloed hebben op de behandelingen die artsen uitvoeren. Het idee van 'alternatieve' geneeskunde vind ik sowieso te belachelijk voor woorden; er wordt niets genezen.

Als ik kijk naar het gemiddelde intellect achter en onderbouwing van alternatieve theorien, zowel in idee als in bewijs (dat in 99% van de gevallen gewoon totaal afwezig is) dan is het huilen met de pet op. Verschrikkelijk gewoon.

Aan de andere kant: wat heeft het alternatieve circuit in hemelsnaam te maken met vaccinaties? Het hele alternatieve circuit bij elkaar heeft in geen velden of wegen iets opgeleverd wat vergelijkbaar is met het effect van de vaccinaties die de reguliere wetenschappelijke geneeskunde heeft opgeleverd. Dus op dit punt heeft de alternatieve munmbo jumbo al helemaal niets te zoeken. In tegendeel; deze doet er veel aan zaken als vaccinatie en de wetenschappelijke geneeskunde in het algemeen in discrediet te brengen met non sequitur argumenten of klinklare leugens. De anti-vax beweging kent overigens niet alleen zijn wortels in religieuze onzin, maar ook seculiere bewegingen zijn daarbinnen belangrijk. Men denke aan een in Amerika bejubelde McCarthy die met haar boek over autisme tgv van kwik en inenting onzin hogen ogen gooit.
 
ud gat ur um det ju ut begript.
 
Het is een fustrerende gedachte dat er anno 2008 nog zo'n mensen rondlopen in de Benelux.
 
Want? Deze stelling hoor ik vaker, maar ik heb geen idee waar deze op is gebaseerd. Een argument voor het tegenovergestelde ken ik wel: als het gaat om de behandeling van bijvoorbeeld kanker is het heel vaak zo dat oncologen niet op de hoogte zijn van andere 'behandelingen' die patiënten ondergaan en die behandelingen kunnen ZEKER een negatieve invloed hebben op de behandelingen die artsen uitvoeren. Het idee van 'alternatieve' geneeskunde vind ik sowieso te belachelijk voor woorden; er wordt niets genezen.

Als ik kijk naar het gemiddelde intellect achter en onderbouwing van alternatieve theorien, zowel in idee als in bewijs (dat in 99% van de gevallen gewoon totaal afwezig is) dan is het huilen met de pet op. Verschrikkelijk gewoon.

Aan de andere kant: wat heeft het alternatieve circuit in hemelsnaam te maken met vaccinaties? Het hele alternatieve circuit bij elkaar heeft in geen velden of wegen iets opgeleverd wat vergelijkbaar is met het effect van de vaccinaties die de reguliere wetenschappelijke geneeskunde heeft opgeleverd. Dus op dit punt heeft de alternatieve munmbo jumbo al helemaal niets te zoeken. In tegendeel; deze doet er veel aan zaken als vaccinatie en de wetenschappelijke geneeskunde in het algemeen in discrediet te brengen met non sequitur argumenten of klinklare leugens. De anti-vax beweging kent overigens niet alleen zijn wortels in religieuze onzin, maar ook seculiere bewegingen zijn daarbinnen belangrijk. Men denke aan een in Amerika bejubelde McCarthy die met haar boek over autisme tgv van kwik en inenting onzin hogen ogen gooit.

Ik ruik hier slechte ervaringen met alternatieve geneeskunde.

Het probleem met de hedendaagse geneeskunde is het aanpakken van het gevolg en dus niet de oorzaak. Alternatieve geneeskunde dus niet al die habbiebabbie figuren waar jij het over hebt. Zijn wel degelijk een aanvulling op de reguliere geneeskunde.

Denk alleen al aan voeding, in de westerse medische wereld word hier nauwelijks aandacht aan besteed terwijl dit o zo belangrijk is bij het proces van beter worden na een ziekte ( denk aan kanker of een zware operatie)
Denk maar aan die vreselijke bende die je te vreten krijgt in het ziekenhuis, hoe kun je daar nu in vredesnaam beter van worden.

Ik geef je gelijk dat bovenstaand stukje weinig te maken heeft met vaccinaties ;) Maar het belang van alternatieve geneeswijze ( oosterse geneeskunde bijvoorbeeld ) mag zeker niet ontkend worden. :)
 
ik wil wel hoefsmid worden...
 
Terug naar 1800 voor christus lijkt mij een beter plan hahahha.. Haal de strijdhamers maar weer tevoorschijn voor wat ouderwets schedelsplijten...
Ik zeg die lui zijn gek. Leuk dat het hun keus is maar die kids kiezen er niet voor lijkt me en zijn dus weer eens het slachtoffer. Slecht... heeel slecht!
 
Ik ruik hier slechte ervaringen met alternatieve geneeskunde.

Het probleem met de hedendaagse geneeskunde is het aanpakken van het gevolg en dus niet de oorzaak. Alternatieve geneeskunde dus niet al die habbiebabbie figuren waar jij het over hebt. Zijn wel degelijk een aanvulling op de reguliere geneeskunde.

Denk alleen al aan voeding, in de westerse medische wereld word hier nauwelijks aandacht aan besteed terwijl dit o zo belangrijk is bij het proces van beter worden na een ziekte ( denk aan kanker of een zware operatie)
Denk maar aan die vreselijke bende die je te vreten krijgt in het ziekenhuis, hoe kun je daar nu in vredesnaam beter van worden.

Ik geef je gelijk dat bovenstaand stukje weinig te maken heeft met vaccinaties ;) Maar het belang van alternatieve geneeswijze ( oosterse geneeskunde bijvoorbeeld ) mag zeker niet ontkend worden. :)

Nope geen slechte ervaringen hoor. I just hate the bullcrap. Het raddraaien is monsterlijk.

Het probleem met de hedendaagse geneeskunst is het aanpakken van het gevolg? Wat is dat voor een crap? Sure thing dat er in veel gevallen aan symptoombestrijding gedaan moet worden en dat wegnemen van de oorzaak in (veel) gevallen niet mogelijk is. Soms is dit overigens een kwestie van overmacht; waar bij bijv. ernstig nierfalen een transplantatie uitkomst kan bieden, is dit om verschillende redenen niet altijd mogelijk, tekort aan donoren, pathologiën, etc etc.
(en wat is er naast de habbie habbie figuren te vinden binnen de alternatieve wereld, dat echt wat heeft toe te voegen?)

En op welke manier zijn alternatieve methoden WEL bezig met het aanpakken van de oorzaak? (het probleem van de geneeskunde) Beinvloeding van je Chakra's of medianen? Met een oneindig verdunde oplossing reacties in het lichaam los proberen te krijgen?
M.a.w.: het oorzaak en gevolg probleem dat je hier stelt wordt imo op geen enkele wijze anders benaderd binnen de alternatieve bedoeling, anders dan dat men zwaar huiverig is voor RCT's natuurlijk.

Voeding in ziekenhuizen is inderdaad belabberd. Maar een negatief argument voor de geneeskunde is verre van een positief argument voor de alternatieve bedoeling. Helaas.

Een belang mag zeker niet ontkend worden, maar zolang er geen belang is...
 
Back
Naar boven