AndroidHealthClinic

Shocking Terug naar de Gym!

Bezoekers in dit topic

Lazkopat61

Novice
Lid geworden
1 okt 2021
Berichten
1
Waardering
2
Lengte
1m79
Hallo allemaal leuk dat jullie kijken naar mijn topic ik za me hier even voorstellen.

Ik ben 25 jaar weeg 107 kg met een vetpercentage van 38 procent.
Niet bepaald de cijfers van een fanatieke sporter i know.

ik ben sinds mijn 18e tot ruim 22e wel egt n Gymfreak geweest woog toendertijd 85 kilo met een Vp van 13%.
Toen ik net begon met sporten was ik n mager jongetje van zo n 65 kilo.
maar heb heel lang vast gezeten in de 85 kilo ik kon maar niet aankomen.

nu heb ik dus zo'n dikke 3 jaar geen stap in de Gym gezet dit heeft verschillende redenen kort samengevat depressie, 2 banen een dag en een nacht, getrouwd jaloerse vrouw kon het niet hebben met al die vrouwen in de sportschool bla bla corona lockdowns enovoort enzovoort.

Maar de barriere van 85 kilo heb ik achter gelaten en weeg nu dus 107 kilo door alle friet en pizzas..

ik ben nu weer n tijdje in de sportschool en ik voel me al meteen n heel stuk beter. ik ben gezonder aan het eten en push mezelf om echt 4 keer per week naar de sportschool te gaan.

ik heb nu nog geen voedingsschema omdat ik dus niet egt n idee heb wat ik nou moet met 107 kilo en n vp van 38 procent. ik ben weer aan het sporten en wil niet ineens alles omgooien omdat ik bang ben weer terug te vallen als ik in een keer alles weer goed wil doen dus ik begin rustig aan

maar nu 107 kg en n vp van 38% damn!
afvallen ? of gewoon trainen en massa kweken en afvallen voor later nu ik eindelijk over de 85 kilo ben.

ik ga dus 4 keer per week naar de sportschool en mn schema is:

maandag: schouders

woensdag: benen en buik

vrijdag: borst en biceps

zondag: rug en triceps

ik ga dus om de dag naar de sportschool.

als ik weer goed in mn vel zit en weer egt het gevoel heb van yes we gaan weer naar de gym dan ga ik me er helamaal voor geven en ga ik mn voeding tip top in orde maken

wat vinden jullie ervan hebben jullie tips hoe ik nou opnieuw zou moeten beginnen.

Mijn dank is groot alvast!
 
Welkom en goed dat je de stap hebt genomen. Gezien je gewicht en vet% zou ik me eerst richten op afvallen. Kracht training en evt daarna wat cardio.
een goed voedingsschema opstellen en het vooral doenbaar maken. 500 kcal onder onderhoud en eten wat je echt lust omdat het een levensstijl moet worden en niet een dieet waar je weer vanaf moet later om weer normaal te leren eten.
Lees hier vast even mee.
Lees post 1 en gebruik eventueel de excel uit post 2. Vraag hulp waar nodig.
Kan hier maar ook via pm.

Qua trainen. Waarom een split? Het is beter om je spiergroepen 2x per week aan te spreken. Anders eens kijken naar een fullbody schema om de dag. Of een upper body loqer body schema.

In ieder geval alvast succes!
 
wat vinden jullie ervan hebben jullie tips hoe ik nou opnieuw zou moeten beginnen.
Door blijven bijten, vooral in het begin twee maanden is het zwaar. Alles voelt kur, gewichten zijn laag, aanhechtingen doen pijn. Blijft gemotiveerd en trek jezelf door deze periode. Daarna gaat alles weer vanzelf :).
 
getrouwd jaloerse vrouw kon het niet hebben met al die vrouwen in de sportschool
Dus je vrouw vind het eerder oké dat je een ongezonde levensstijl aanneemt met alle negatieve gevolgen van dien dan dat je naar de sportschool gaat? Het verhaaltje ik mest hem vet zodat niemand naar hem kijkt en dan moet ik me geen zorgen maken dat hij me bedriegt?:o
 
Upperbody / lowerbody 2x de week doen, zodat je alle spieren 2x pw traint.

Fat secret app downloaden, uitzoeken wat je onderhoud is en 500 kcal eronder zitten.
200 eiwitten, bw x1 in vetten rest koolhydraten

Qua eten zoek je veel volume weinig kcal zoals groente/fruit. Verzadigd eten kiezen etc zoals aardappels ipv rijst, zodat het niet voelt als afzien.

Dagelijks je ochtend gewicht bij houden na een week heb je een gemiddelde en week erop moet dit 0.2/0.5kg minder zijn.

Succes! ✌️
 
Back
Naar boven