XXL Nutrition

Terug naar split? Of toch niet

Bezoekers in dit topic

daxie

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
27 mei 2005
Berichten
1.028
Waardering
19
Hello,

lang geleden dat ik hier eens iets postte. Kwam af en toe wel eens kijken, maar dat was het.

Reden was dat ik een sukkeljaar achter de rug had. Veel andere zaken, en nogal wat fysieke problemen.

Eind vorige zomer probleem met mijn schouder (ac-gewricht) waar ik toch een 3-4 maanden last van gehad heb. Dan probleem met mijn knie (te zware leg extension dan nog?!), waardoor ik lange tijd benen niet deftig kunnen trainen heb. Ondertussen wel kunnen doortrainen maar iets meer dan 2 maand geleden terug hetzelfde probleem met mijn schouder, en sinds begin deze week na nog eens een wat zwaardere leg press opnieuw wat last in mijn knie (maar dat is al weer aan het beteren).

Kortom, van het ene sukkelstraatje in het ander. Samen met dokter en kine en gezond verstand tot de vaststelling gekomen dat huidig levens- en sportritme wat te veel is voor mijn fragiel ecto-lichaam :D

Vorig jaar afwisseling gemaakt tussen een 5x5, doggcrap en een enkel HST en een enkele split...

Ik dien dus een stap terug te zetten qua intensiteit. Gezien de belasting en gevoeligheid van mijn pezen dien ik naar een schema te gaan waar de maximale loadbelasting bij voorkeur wat lager zit, en de algemene peesbelasting lager is.
Kortom geen krachtgerichte low rep-schema's, en ook geen korte-rustsysteem (of hoe moet ik ze noemen) zoals doggcrap.

Vraag is dus wat dan wel? Ik train eigenlijk al geruime tijd (HST, doggcrap, 5x5, starr) op schema's die gericht zijn op load-increase, en ben dus de voeling met schema's die dat niet als basis hebben kwijt.

Ik vraag jullie dus waar ik nu best mee zou verder doen.

Ik zoek dus:

- lage peesbelasting
- geen maximale loads
- 3x/week

Zowiezo moet ik een stap terug nemen qua belasting en me terug concentreren op een perfecte vorm. zal mentaal niet eenvoudig zijn, maar als het moet moet het.

thnx voor de raad!
 
fullbody eerder dan split lijkt me. ik zelf doe split en probeer toch wel vaak voluit te gaan omdat ik alles maar 1x p/w pak
 
Back
Naar boven