AndroidHealthClinic

Terug van weggeweest we gaan er weer vol voor! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MiniiBuilder

Cool Novice
Lid geworden
14 nov 2019
Berichten
83
Waardering
131
Lengte
1m72
Massa
91kg
Vetpercentage
30%
Hallo allemaal :).

Mijn vorige account weet ik helaas de inlog, email niet meer van gebruikersnaam was ''cainoo''.

Stukje over mezelf:
Woonachtig in het Zuiden van Limburg. Toen ik zes jaar was ben ik begonnen met voetballen tot mijn elfde. Hierna ben ik gaan handballen tot mijn zestiende. Ik sport dus al een aantal jaar en ben altijd wel flinker geweest. Van mijn zestiende tot achttiende is mijn dip geweest qua sporten. Gestopt met handballen en geen motivatie e.d. voor een andere sport te doen. Hierdoor ben ik van flink mannetje naar een dik klein mannetje gegaan.

De ervaring qua fitnessen zit er lichtelijk in. Wel nog gewoon beginner ofcourse :D. UB/LB fullbody en split schema's uitgeoefend. En zéér veel informatie qua lezen op internet/forums en uitproberen.

Wat heb ik gedaan aan ''bodybuilding'' 5 jaar geleden? 5 mei 2014 ben ik begonnen met afvallen, sinds 1 juni 2014 ''serieus'' begonnen met fitnessen in de gym en een drastische draai gegeven aan mijn training/voeding. Vaak genoeg heb ik gezegd: ''ik ga afvallen'' maar het kwam er nooit van. Maar nu was het gewoon de tijd om het te doen. Meteen foto's gemaakt op 5 mei want progressie zien is natuurlijk altijd een motivatie!
Dus binnen 7 maanden zo gezegd, zogedaan meer dan 30kg afgevallen. En ik was sinds mijn tiende levensjaar niet meer dik. Zelfs goede spierbouw merkte ik op zonder echt veel te trainen, voornamelijk cardio gedaan.

5 mei 2014 - 88.2kg.

20 december 2014 - 57.9 kg (30.3kg kwijt)

Hierna dus gaan bulken jaartransformatie 5 mei 2014 - 5 mei 2015:

Wat doe ik nu?
Vanaf september 2016 ben ik begonnen aan mijn eindstage op een Chemisch bedrijf. 5 ploegendienst:
2 ochtenddiensten, 2 middagdiensten, 2 nachtdiensten en dan 4 dagen vrij.
Tevens heb ik in deze periode een vriendin (met wie ik nog steeds samen ben gekregen).
Na mijn stage ben ik in juli 2017 bij dit zelfde bedrijf in dienst gegaan, en werk nu nog steeds dus in 5 ploegen (hier boven benoemde dagen werken).
Vanaf hier is het ook ''fout'' gegaan.
Sportschool? Niet meer geweest sinds september 2016.

29 oktober/30oktober 2019:
Oh. Een weegschaal. Die bestaat ook nog. Gaan we eens erop staan? Oke.
91.3kg! Dat is meer dan ik OOIT geweest ben. :eek::treuren:.
We moeten er wat aan doen!

30 oktober 2019:
Op naar de sportschool. InBody scan laten maken bij AnyTime Fitness (Ja I know, de waarden wijken hierop erg af.) Echter is dit voor mijn progressie bij te houden maandelijks wel leuk om de vooruitgang te zien. Ook al doet de spiegel nóg veel beter.
Vanaf de eerste keer beviel het weer. We gaan nu weer 5x per week naar de sportschool +- (7x op de 10 dagen). En ik voel me alweer fitter.

Nu op het moment van schrijven 14 november is er al 3.5kg af.

Voedingsschema op 68kg berekend (2014 ook op 68kg berekend begonnen).

BMR is ongeveer 1650kcal.
X1.55 is dit ongeveer 2550kcal. Dat heb ik nodig per dag om mijn huidige massa te onderhouden. Trek hier 300kcal vanaf om af te vallen.

2250 kcal per dag eten.

68kgx3/kg = 204g eiwitten Ik doe x3 voor maximaal spierbehoud. En het heeft goed voor mij gewerkt (2.5-3x)
68kgx1/kg =68g vetten.
2250-(204×4)-(68×9)= 822kcal resterend voor koolhydraten.

Eten 1e Ochtenddienst + 2e Ochtenddienst

Op middagdiensten koken we altijd op het werk. Echter hier zullen de meeste kcal genuttigd worden. Het voorbeeld op 1e middagdienst is worst case-scenario.
Tevens altijd 1 dag stamppot of pasta en de andere dag iets anders (1x op 5 weken bv. deze burger).

Eten 2e Middagdienst + 1e Nachtdienst + 2e Nachtdienst

Eten 1e Vrije dag + 2e vrije dag + 3e vrije dag + 4e vrije dag

4e vrije dag en 2e middagdienst word nog aangevuld.

Supplementen:
Omega 3 + Whey Isolation van XXL.


Verder train ik nu 5x per week:
Dag 1 : 20 min cardio + Fullbody
Dag 2: 45 - 60 min cardio.
Dag 3: 45-60 min cardio:
Dag 4: 20 min cardio + Fullbody
Dag 5: 45-60 min cardio.

De reden voor 2x FB is vanwege de zéér erge spierpijn nog op dit moment, ondanks dat ik rustig opbouw.
Wordt nog 3x per week FB over een paar weken.

Doel:
Cutten/afvallen van 91.3kg -> 65kg. Dan kijken of BF% laag genoeg is om te gaan bulken. Anders nog ->60kg en dan gaan bulken.

Tips/tricks/praatje? Reageer maar.
Indien er interesse is voor een log wil ik deze ook graag starten -> geeft ook motivatie.



LetsDoThis!
 
Welkom terug en succes! :thumbs:
 
Dankjewel :).

Ga nu tijdens de +- 30kg afvallen dus voornamelijk richten op compounds met een fullbody schema boven op de cardio.

Echter squads op laag gewicht, omdat ik anders verrek van de spierpijn tijdens het cardio'en (voornamelijk crosstrainer).

Wel gewoon dus squads, benchpress, overheadpress zitten in mijn FB schema.

Gisteren rustdag gehad. Vanavond even een uurtje cardio doen en morgen weer tijd voor FB.
 
Welkom terug en succes!

Misschien kan je voor het gemak deze spreadsheet gebruiken.
 

Bijlagen

  • template.xlsx
    108,3 KB · Weergaven: 86
Thanks Marina voor in ieder geval de template te sturen!

Weet niet of ik hem zal gaan gebruiken. Eet gewoon nu deze 10 dagelijkse routine. Dus hoef niet meer per dag te tracken als ik vast houd aan dit. De vorige keer is me dat ook prima gelukt.
En kan niet invullen voor ma tot en met zondag. Omdat ik altijd andere diensten draai.

Wat een lijst met voedingswaarden zit daar trouwens bij . Ik heb echt alles van de verpakking zelf uitgerekend .
 
En kan niet invullen voor ma tot en met zondag. Omdat ik altijd andere diensten draai.
Je hoeft toch niet voor alle dagen in te vullen. En je kan ook tijden gewoon aanpassen ;)
Wat een lijst met voedingswaarden zit daar trouwens bij . Ik heb echt alles van de verpakking zelf uitgerekend .
Je kan je eigen voedingswaardes erin zetten op een plek van iets wat je niet gebruikt. ;)
 
Okay! Ga als ik tijd heb eens dieper op de file in en gewoon eens invullen.

Net 45 minuten cardio gehad. Nu even een filmpje kijken en dan slapen. Morgen weer 05.00u de wekker voor ochtenddienst.
 
Ik heb zelf ook ploegendienst gelopen een tijd en ging prima meet t schema. Alleen veel schuiven :D
Dat was toen 2-2-2-4 (2 ochtend-2 middag-2 nacht- 1 slaapdag - 3 vrij en herhaal....)
 
Precies hetzelfde dus :D.
Na de laatste nachtdienst slaap ik meestal wel "maar" tot 14.00u.
 
Onze nacht liep tot 6:30... Ik at dan vaak nog om 6:00 op werk en dan thuis bed in en 12:00 gewoon lunchen en de dag weer oppakken. Was best relaxed met 4 dagen vrij.
Was deel van inwerken toen ook.. paar keer een maandje meelopen. Heeft ook wel wat. :D
 
Ja klopt hetzelfde hier.
Ochtenddienst 06.30u - 14.30u
Middagdienst 14.30u - 22.30u
Nachtdienst 22.30u - 06.30u

Na de ochtend weinig energie (merkte ik toenet ook in mijn cardio sessie).
Hekel aan ochtenddiensten want dan gaat de wekker om 05.00u.
Met de middagdienst ga ik de 1e rond 12.00u sporten
En na de 2e nacht in de avond.

Vrije dagen genoeg tijd en energie :)
 
Bij ons was het
Ochtenddienst 06.30u - 14.00u
Middagdienst 14.00u - 22.30u
Nachtdienst 22.30u - 06.30u

Ochtendienst was expres korter omdat die het zwaarste zou zijn en dagdienst langer omdat die minder zwaar zou zijn. Allemaal gericht op het beste voor je natuurlijke ritme zeggen ze. :p

Ik heb het maar een paar keer een maand gedaan omdat het deel was van inwerken en de fabrieken (en de problemen etc. ) leren kennen. Bovendien zijn de diensten zo verschillend. Overdag ook veel buitenfirma's en snachts was altijd wel apart... zeker als de oven aanging :D
In ieder geval was het toen met sporten best lekker te doen. Daarna gewoon weer over op dagdiensten (40+ uren) en helas dagelijkse files... dan was het toch een stuk lastiger met sporten plannen.. :(

Meer genoeg geblaat.. SUcces! :thumb:
 
Heb ook ff de moeite genomen om jou log door te nemen vanaf het begin, koste me gelukkig geen 15 uur :roflol:

Wat een onwijs knap resultaat heb je weten neer te zetten tussen 2014 en 2015, ben er van overtuigd dat het je weer gaat lukken. Iemand die 15 uur de tijd neemt om mijn log door te lezen heeft veel wilskracht en doorzettingsvermogen. Ik ga je volgen man :thumbs:
 
Heb ook ff de moeite genomen om jou log door te nemen vanaf het begin, koste me gelukkig geen 15 uur :roflol:

Wat een onwijs knap resultaat heb je weten neer te zetten tussen 2014 en 2015, ben er van overtuigd dat het je weer gaat lukken. Iemand die 15 uur de tijd neemt om mijn log door te lezen heeft veel wilskracht en doorzettingsvermogen. Ik ga je volgen man :thumbs:

Thanks kerel! En doorzettingsvermogen MOET wel, 91.3kg echt om te huilen ben weer het dikkerdje van 2013/2014
Het is niet echt een log meer mezelf voorstellen. Echter toen ik jou log heb gelezen:
Je hebt zoveel informatie, motivatie, hulp gekregen uit je log. Misschien wil ik ook wel een starten. Of toch beter als ik pas afgevallen ben?
Of twee logs? Een van afvallen en dan van de cleanbulk?
Hier komt de twijfel om de kleinste dingen al, net zoals jij dat soms hebt .
 
Ik zou van deze draad gewoon je log maken, lekker alles bijhouden als een soort van dagboek zoals ik ook heb gedaan in mijn log. Naast alle adviezen die ik kreeg en krijg is de mentale steun soms meer dan goud waard. Heb zo ontzettend veel een deze club gehad tijdens de zware tijden die ik heb gehad. Op sommige momenten bijna meer dan de mensen die het dichtst bij me staan.

Waarom zou je eerst moeten afvallen? Je bent wie je bent en je bent goed zoals je bent. Voor een log hoef je niet slank of sterk te zijn hoor, juist de progressie van iemand volgen is mooi om te zien en de mentale steun die je door een log kunt ervaren werkt (voor mij in ieder geval) ontzettend goed en vind het fijn om het log bij te houden. Maar de keuze is uiteraard geheel aan jezelf hé datgene doen waar je je goed bij voelt ;)

En twijfels over de kleinste dingen?? Wie, ik??.... hahaha hou op schei uit.... Word soms echt helemaal gek van mezelf :roflol:

Dat ik in zo'n korte tijd van schema ben gewisseld (deze keuze is in 1 of 2 dagen gemaakt) mag de krant in :rocker:
 
De mentale steun is ook goed gebeurd door velen mensen. Zeer zeker toppers!
Denk dat als ik ga loggen dat ik toch in ''Trainingslogs'' een topic ga openen.
Het zal zéér zeker motivatie geven, daar ben ik van overtuigd. Alleen zijn mijn trainingen 3x niks qua gewicht.

Maar het is zoals je het zegt, je hoeft niet sterk, slank of iets anders te zijn om te loggen. Dus misschien ga ik wel gewoon eentje starten.
 
Dat is waar, maar wat jij in korte tijd bereikt heb qua gains op kg's zal me niet lukken

Net terug van het sporten. Fullbody.
Normaal 20 minuten cardio van te voren. En op cardio only dagen altijd 45-60 minuten crosstrainer.
20 minuten niet eens gehaald. Moet echt stoppen met squatten. Me benen zijn helemaal verzuurd .

Dus ik ga meer richten op cardio met het afvallen met lichte training erbij. En bouwen we wel weer kracht op in de cleanbulk aankomend jaar mei ergens!
 
Probeer eens 5 minuten opwarmen voor T trainen. Of gewoon wat setjes licht squatten.
20 min cardio na kt is gewoon niet handig en T levert je niets op.
Cardio na trainen doen.
 
Back
Naar boven