XXL Nutrition

Terug van weggeweest (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Realist

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
19 jun 2005
Berichten
19.489
Waardering
849
Lengte
1m85
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Na een lange tijd niet getraind te hebben ben ik sinds kort weer begonnen. De spieropbouw en de voeding gaan me goed af, echter mag de vetverbranding ietsjes sneller. Na mn training pakte ik een cardiosessie van 20 minuten. Hier ben ik sinds kort mee gestopt omdat het teveel tijd in beslag nam samen met mijn trainingen en andere dingen. Nu wil ik dit weer graag weer oppakken.

Hoeveel minuten cardio is aan te raden na elke training? Ik zat zelf te denken aan een half uur, of eventueel langer op dagen dat ik maar 1 spiergroep train (benen) of dagen dat ik helemaal geen spieren train.

Alvast bedankt ;)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Je kan ook gewoon wat minder eten.
 
Je zegt spieropbouw gaat goed. Dat betekend dat je boven onderhoud eet.
Wil je echt vet afvallen dan zal je toch onder onderhoud moeten eten of zoveel cardio doen dat je daardoor onder je onderhoud komt.
 
  • Like
Waarderingen: ak
Je zegt spieropbouw gaat goed. Dat betekend dat je boven onderhoud eet.
Wil je echt vet afvallen dan zal je toch onder onderhoud moeten eten of zoveel cardio doen dat je daardoor onder je onderhoud komt.
Dus met alleen minder eten kom ik al een heel eind? Cardio is toch sowieso wel nodig?
 
Cardio is gezond. Ik houd het op 5 x 30 min per week, als ik sneller wil afvallen en toch blijven eten verhoog ik t naar 40 min per sessie.
 
Cardio is gezond. Ik houd het op 5 x 30 min per week, als ik sneller wil afvallen en toch blijven eten verhoog ik t naar 40 min per sessie.
Een half uur na mn training is indd een beetje wat ik voor ogen had, niet te lang niet te kort. Denk dat ik dit even ga aanhouden :)
 
Dus met alleen minder eten kom ik al een heel eind? Cardio is toch sowieso wel nodig?
Tja... cardio is op zich niet nodig maar het houd je gezond en in een cut kan je dan meer eten.
Zoals boven ook omschreven.
 
Tja... cardio is op zich niet nodig maar het houd je gezond en in een cut kan je dan meer eten.
Zoals boven ook omschreven.
Dan hou ik het voor nu even voor minimaal een half uur per dag, denk dat dat wel verschil moet maken, zo gek eet ik niet dus om dat te minderen zie ik niet zitten. Thanks iig :)
 
zo gek eet ik niet
Weet je hoeveel je eet?
Als je, zoals je aangeeft, spieren aankomt dan zit je boven onderhoud.
Wil je echt vet afvallen dan zal je toch onder je onderhoud uit moeten komen.
 
Weet je hoeveel je eet?
Als je, zoals je aangeeft, spieren aankomt dan zit je boven onderhoud.
Wil je echt vet afvallen dan zal je toch onder je onderhoud uit moeten komen.
Ik probeer elke 3 uur wat te eten, ik prop mezelf niet vol. Drink wel proteine shakies.
 
Je zegt spieropbouw gaat goed. Dat betekend dat je boven onderhoud eet.
Wil je echt vet afvallen dan zal je toch onder onderhoud moeten eten of zoveel cardio doen dat je daardoor onder je onderhoud komt.
Dat hoeft niet eens zo te zijn als je lange tijd niet getraind hebt. Dan kun je zelfs wat spiermassa winnen als je in een kcal tekort zit.
 
Dat hoeft niet eens zo te zijn als je lange tijd niet getraind hebt. Dan kun je zelfs wat spiermassa winnen als je in een kcal tekort zit.
Klopt.
Maar TS wil snellere vetverbranding. Dan zal je toch meer cardio moeten doen of minder eten.
 
Klopt.
Maar TS wil snellere vetverbranding. Dan zal je toch meer cardio moeten doen of minder eten.
Dat beweer ik ook nergens, ik haakte in op het stukje:
Je zegt spieropbouw gaat goed. Dat betekend dat je boven onderhoud eet.
Dat gaat in dit geval dus mogelijk niet op omdat TS een lange tijd niks gedaan had. Maar als hij snellere vetverbranding wil moet hij inderdaad minder eten of meer bewegen.
 
Weet je hoeveel je eet?
Als je, zoals je aangeeft, spieren aankomt dan zit je boven onderhoud.
Wil je echt vet afvallen dan zal je toch onder je onderhoud uit moeten komen.
Vet aan je lichaam zijn ook kcal dus je kunt altijd spieren opbouwen ook in een deficit het is alleen niet optimaal
 
Vet aan je lichaam zijn ook kcal dus je kunt altijd spieren opbouwen ook in een deficit het is alleen niet optimaal

marina1975 Ben je het er nu wel mee eens?

In een vorige topic gaf je namelijk duidelijk aan dat er in het geval van cutten altijd spierverlies optreedt.

Je zou er nog op terug komen maar ondanks ik je hier vaker aan heb herinnert is dit niet gebeurd. Het topic is zelfs op mysterieuze wijze verdwenen :eek:
 
Back
Naar boven