MuscleMeat

Terugkerende ontsteking in hand

Bezoekers in dit topic

Newton

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
465
Waardering
50
Lengte
1m79
Massa
73kg
Hallo,
Ik zit met een probleem. Een tijd geleden kreeg ik een ontsteking in mijn hand door het bouwen van meubels.
Met ontstekingremmers en rust werd dit beter.
Eerst een week rust. Dan begon ik weer te trainen en voelde ik de ontsteking terug komen.
Daarna heb ik 2 weken rust genomen en niet getraind en toen werd de ontsteking in mijn hand weer beter.
Ik ben nu een week opnieuw aan het trainen. Dit ging goed tot nu toe maar nu voel ik weer de ontstekingspijn in mijn hand terugkomen.

De oefeningen zijn bewust echt maar beperkt.
Squat met 18 kg dumbbell, rows met 30 kg barbell, deadlift met 40 kg. benchpress met 2 dumbbells van 12 kg (daarbij voel ik het snelste pijn).
Ik ben blijkbaar erg blessure gevoelig.

Maar wat kan ik nu best doen? Opnieuw 2 weken rusten?
Op deze manier wordt het wel heel erg moeilijk om een schema te volgen.

Wat kunnen jullie me aanraden?
 
Een ontsteking is vaak een reactie op een onderliggend probleem.

Ben je al bij de huisarts geweest?
 
Ja. De oorzaak ligt bij het bouwen van een tafel. Daarvoor moest ik heel wat zelfborende schroeven vastmaken met een manuele schroevendraaier.
Ik ben nu waarschijnlijk weer genoodzaakt om te rusten maar dat is enorm frustrerend omdat ik graag een schema wil volgen en dit lukt maar niet als een ontsteking terugkomt.
Ik zou natuurlijk de bench press kunnen weglaten omdat dit de pijn het meeste uitlokt. Ik weet het niet goed.
 
Ik wil niet bijdehand doen, maar het bouwen van een tafel is natuurlijk niet het probleem. Klopt het dat het gaat om overbelasting?

Krijg je de pijn door te knijpen?

Ik neem aan dat je ook een advies van je huisarts en/of fysio hebt gekregen. Dat zou ik anders vragen en bij terugkerende klachten naar hun terug gaan... We kunnen hier mee denken, maar geen diagnoses stellen ;)
 
Pijn door eenvoudige dingen zoals een moeilijk slot vastmaken of een blikje openen. Ik ga terug naar de dokter.
Ik denk dat het vooral mijn frustraties en paniekreactie zijn die me dit topic hebben dooen starten.
 
Verstandig:thumbs:

Als het gaat om ontstekingen van de pezen dan zouden hele lichte oefeningen met veel herhalingen kunnen helpen, zolang de pijn niet te erg is. Bijvoorbeeld knijpen in een balletje of stuk schuim als je dat hebt, of van die elastiekjes om je vingers en dan uit elkaar bewegen. Dit verbetert de doorbloeding.
 
Dankjewel voor de nuttige info.
 
Back
Naar boven