Fitness Seller

test aanslag op lichaam?

Bezoekers in dit topic

PartyPiet

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
5 jun 2016
Berichten
294
Waardering
125
Lengte
1m82
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Je leest vaak dat anabolen een aanslag zijn op je lichaam. Nu doe ik zelf een eerste test-e only kuurtje van 375mg/pw. Op zich voel ik me prima en vraag me af wat er zoal een aanslag zou moeten zijn?
Bedoelen ze je tijdelijke onvruchtbaarheid? Kans op gyno? (nolva bij de hand), de verhoogde bloeddruk? (ik eet zo min mogelijk zout en heb proviron in de aanslag tegen eventuele waterretentie) Of misschien dat je jezelf overtraint? (bij pijn/blessures stop ik en pak ik een andere oefening).
Je hebt genoeg mensen die zo'n blast cruise doen op test. Dat zou dus betekenen dat ze langzaam aan hun complete lijf naar de vernieling helpen. Wat is nu waarheid?
 
wat is een aanslag?

ieder lijf reageerd anders, hoelang welke doseringen enz

10 weken 375mg test gaat je lijf echt niet kapot maken


denk eerder aan middelen als orals en tren die zwaar zijn voor de lever nieren enz

hou je gezondheid gewoon in de gaten, zorg dat het goed aanvoelt en die niet al te gek dan valt het allemaal reuze mee.
 
Geniet gewoon van je kuur. Het gevaar zit hem heus niet in een paar kuren, maar het blijft nooit vaak bij een paar. Voor je het weet ben je year rond on. Maar goed.

Succes.
 
Je hebt genoeg mensen die zo'n blast cruise doen op test. Dat zou dus betekenen dat ze langzaam aan hun complete lijf naar de vernieling helpen. Wat is nu waarheid?
Op lange termijn wel. Kans op cardiovasculaire problemen, prostaatproblemen en nog andere problemen wordt veel groter. Diegenen die dat ontkennen, doen hetzelfde als rokers die ontkennen dat roken slecht is voor je gezondheid. Je zou het kunnen samenvatten als: Goed vanbuiten, slecht vanbinnen.
 
Op lange termijn wel. Kans op cardiovasculaire problemen, prostaatproblemen en nog andere problemen wordt veel groter. Diegenen die dat ontkennen, doen hetzelfde als rokers die ontkennen dat roken slecht is voor je gezondheid. Je zou het kunnen samenvatten als: Goed vanbuiten, slecht vanbinnen.

Blasten/Cruisen is minder ongezond voor het lichaam dan het constante kuren/nakuren (de meeste mensen doen niet eens een bloedtest om te kijken of ze weer kunnen beginnen), wat veel hormoonschommelingen in het lichaam teweeg brengt. Gelukkig bestaan er middelen zoals rode macca die de prostaat helpen, slikt iedereen netjes zijn vitaminen en doet aan cardio.

Blasten-cruisen zie ik als een minder ongezonde manier om het fysiek te bouwen, en daarna onderhouden, waar jij je fijn bij voelt. Mits je je aan de richtlijnen houdt, 8 weken blasten en 8 weken cruisen. Als je dan geen gekke middelen zoals tren gebruikt. en netjes je bloed regelmatig laat checken en HCG laat meelopen zie ik geen groter gevaar dan het frequent gebruiken van recreatieve drugs, zoals alcohol.

Uiteraard zal het meer van je lichaam eisen, maar de manier waarop de gemiddelde bodybuilder leeft compenseert dat IMO. Bij mij is nog nooit een te hoog, of te laag cholesterol-gehalte vastgesteld. Ik cruise overigens op 125 en blast op 750-1000 mg. test. Met 500 IU HCG 2 x EW. Tot nu toe ben ik er tevreden mee. Maar middelen zoals tren gooi ik er niet bij, en partydrugs en alcohol laat ik ook beperkt tot 1 tot 3 buitenfeestjes per jaar.
 
Dat klinkt wel goed. Cruise blast op test only lijkt me namelijk ook wel wat. Enkel het nooit meer kunnen drinken staat me dan weer tegen. Beetje afhankelijk van of ik de gains kan behouden en of de kuur bevalt. Stel dat de kuur bevalt maar de gains moeilijk kan behouden dan zou ik het misschien voor een jaartje overwegen. Al lijkt me, zoals jij het zegt tijdens een cruise blast wat partydrugs en alcohol nemen niet helemaal ideaal. Ik had gister bijvoorbeeld alleen wat aan mn e-smoker gelurkt en kreeg direct knallende koppijn (heb ik normaal nooit). Moet er dus niet aan denken om er dan nog wat partydrugs bij te gooien. Ik neem momenteel enkel wat phenibut (soort GHB in poedervorm) + een caffeine pil als ik een leuke tijd wil hebben. Werkt nog bloeddruk verlagend ook :)
 
Wat voel je van die combo als ik vragen mag?
 
Blasten/Cruisen is minder ongezond voor het lichaam dan het constante kuren/nakuren (de meeste mensen doen niet eens een bloedtest om te kijken of ze weer kunnen beginnen), wat veel hormoonschommelingen in het lichaam teweeg brengt. Gelukkig bestaan er middelen zoals rode macca die de prostaat helpen, slikt iedereen netjes zijn vitaminen en doet aan cardio.

Blasten-cruisen zie ik als een minder ongezonde manier om het fysiek te bouwen, en daarna onderhouden, waar jij je fijn bij voelt. Mits je je aan de richtlijnen houdt, 8 weken blasten en 8 weken cruisen. Als je dan geen gekke middelen zoals tren gebruikt. en netjes je bloed regelmatig laat checken en HCG laat meelopen zie ik geen groter gevaar dan het frequent gebruiken van recreatieve drugs, zoals alcohol.

Uiteraard zal het meer van je lichaam eisen, maar de manier waarop de gemiddelde bodybuilder leeft compenseert dat IMO. Bij mij is nog nooit een te hoog, of te laag cholesterol-gehalte vastgesteld. Ik cruise overigens op 125 en blast op 750-1000 mg. test. Met 500 IU HCG 2 x EW. Tot nu toe ben ik er tevreden mee. Maar middelen zoals tren gooi ik er niet bij, en partydrugs en alcohol laat ik ook beperkt tot 1 tot 3 buitenfeestjes per jaar.

Je pakt dus qua AAS alleen dus testosteron?
 
Je leest vaak dat anabolen een aanslag zijn op je lichaam. Nu doe ik zelf een eerste test-e only kuurtje van 375mg/pw. Op zich voel ik me prima en vraag me af wat er zoal een aanslag zou moeten zijn?
Bedoelen ze je tijdelijke onvruchtbaarheid? Kans op gyno? (nolva bij de hand), de verhoogde bloeddruk? (ik eet zo min mogelijk zout en heb proviron in de aanslag tegen eventuele waterretentie) Of misschien dat je jezelf overtraint? (bij pijn/blessures stop ik en pak ik een andere oefening).
Je hebt genoeg mensen die zo'n blast cruise doen op test. Dat zou dus betekenen dat ze langzaam aan hun complete lijf naar de vernieling helpen. Wat is nu waarheid?
Chronisch gebruik van AAS in hoge doseringen is slecht voor je cardiovasculair systeem. Sommige mensen krijgen ook een verhoogde bloeddruk en laten dit onbehandeld, dat is dan ook nog eens slecht voor je nieren op termijn. Verder zijn orale steroiden slecht voor je lever. Een test-only kuurtje lijkt weinig uit te halen verder.
 
Chronisch gebruik van AAS in hoge doseringen is slecht voor je cardiovasculair systeem. Sommige mensen krijgen ook een verhoogde bloeddruk en laten dit onbehandeld, dat is dan ook nog eens slecht voor je nieren op termijn. Verder zijn orale steroiden slecht voor je lever. Een test-only kuurtje lijkt weinig uit te halen verder.

Verhoogde bloeddruk (en evt hoge hartslag) is toch zo'n beetje het enige wat slecht is voor je cardiovasculaire systeem? En hoe kan dit slecht zijn voor je nieren? Ik kan me alleen voorstellen dat door de verhoogde bloeddruk beschadigingen optreden in je bloedvaten en daar vetophopingen kunnen ontstaan. Persoonlijk controleer ik elke week mn bloeddruk. Als deze normaal is zou er toch eigenlijk geen schade kunnen optreden? (In de zin van dat ik dit bij wijze van 20 jaar achter elkaar zou kunnen doen). Orals even buiten beschouwing gelaten. Ik heb het dan enkel over een wekelijkse hoge dosis synthetische testosteron.
 
Laatst bewerkt:
Wat voel je van die combo als ik vragen mag?
Alsof je een goede lijn pep neemt. Het is daarnaast gewoon legaal en verkrijgbaar bij bijvoorbeeld body&fit. Hou er echter rekening mee dat het bijzonder verslavend is en je het niet mag combineren met alcohol. Op internet kun je een formule/excelsheet vinden waarmee je voor jouw lengte/gewicht je maximale dosis kunt berekenen zonder dat er tolerantie optreedt. In lagere doseringen is het voornamelijk een functionele drug. Het bevordert herstel, zorgt ervoor dat je ontspant en je beter kunt concentreren.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig bestaan er middelen zoals rode macca die de prostaat helpen, slikt iedereen netjes zijn vitaminen en doet aan cardio.
Dat is naieve prietpraat. Alsof rode maca ervoor gaat zorgen dat je minder vlug prostaatkanker gaat krijgen. Misschien dat rode maca je prostaat zou doen slinken tijdens anabolengebruik, ik ben daar niet zo zeker van. Ik heb alleszins nog nooit gehoord dat rode maca je kans op prostaatkanker zou verminderen. Prostaatkanker en vergrote prostaat zijn twee verschillende zaken. En welk voordeel hebben vitamines voor je lichaam wanneer je anabolen gebruikt. En cardio?
 
Alsof je een goede lijn pep neemt. Het is daarnaast gewoon legaal en verkrijgbaar bij bijvoorbeeld body&fit. Hou er echter rekening mee dat het bijzonder verslavend is en je het niet mag combineren met alcohol. Op internet kun je een formule/excelsheet vinden waarmee je voor jouw lengte/gewicht je maximale dosis kunt berekenen zonder dat er tolerantie optreedt. In lagere doseringen is het voornamelijk een functionele drug. Het bevordert herstel, zorgt ervoor dat je ontspant en je beter kunt concentreren.
Over welke combo heb je het? Ik heb het ondertussen al gelezen, dus je hoeft hier niet op te antwoorden.
 
Dat is naieve prietpraat. Alsof rode maca ervoor gaat zorgen dat je minder vlug prostaatkanker gaat krijgen. Misschien dat rode maca je prostaat zou doen slinken tijdens anabolengebruik, ik ben daar niet zo zeker van. Ik heb alleszins nog nooit gehoord dat rode maca je kans op prostaatkanker zou verminderen. Prostaatkanker en vergrote prostaat zijn twee verschillende zaken. En welk voordeel hebben vitamines voor je lichaam wanneer je anabolen gebruikt. En cardio?

Klinkt leuk, heb ook pheni liggen maar merk er vrij weinig van. 1x teveel genomen was anderhalve dag draaierig lol
 
Klinkt leuk, heb ook pheni liggen maar merk er vrij weinig van. 1x teveel genomen was anderhalve dag draaierig lol
Klopt. Dat krijg je inderdaad als het uitwerkt en je teveel hebt gepakt. Heb er tot op heden nog geen oplossing voor gevonden behalve gewoon wat minder pakken. Cobi met caffeine is trouwens 1+1=3 dus zeker leuk om een keer te proberen.
 
Oke thnx man, ga ik is een keer proberen. Wat denk je dat ik moet pakken? Ben 103/104 kilo.
 
Oke thnx man, ga ik is een keer proberen. Wat denk je dat ik moet pakken? Ben 103/104 kilo.
Geen idee. Voor mij is 2 gram de sweet spot maar dat zal voor jou wellicht wat meer zijn.
 
Verhoogde bloeddruk (en evt hoge hartslag) is toch zo'n beetje het enige wat slecht is voor je cardiovasculaire systeem?
Waarom denk je dat? Er wordt consequent een linkerventrikelhypertrofie gevonden in chronische AAS-gebruikers met een verminderde diastolische functie. Er wordt aangenomen dat dit grotendeels te wijten is aan directe effecten van androgenen, dus onafhankelijk van de bloeddruk. Bovendien hebben AAS effect op enkele factoren betrokken bij de bloedstolling en verhoogt het het hematocriet.

En hoe kan dit slecht zijn voor je nieren?
Wat bedoel je precies? Hypertensie is een van de belangrijkste risicofactoren voor nierschade. Nu is er heel weinig onderzoek gedaan naar het directe effect van androgenen op de nieren, maar er is een vermoeden dat AAS bij chronische gebruikers een verhoogd risico geeft op glomerulosclerose.

Ik kan me alleen voorstellen dat door de verhoogde bloeddruk beschadigingen optreden in je bloedvaten en daar vetophopingen kunnen ontstaan. Persoonlijk controleer ik elke week mn bloeddruk. Als deze normaal is zou er toch eigenlijk geen schade kunnen optreden? (In de zin van dat ik dit bij wijze van 20 jaar achter elkaar zou kunnen doen). Orals even buiten beschouwing gelaten. Ik heb het dan enkel over een wekelijkse hoge dosis synthetische testosteron.
Nee dus.
 
Waarom denk je dat? Er wordt consequent een linkerventrikelhypertrofie gevonden in chronische AAS-gebruikers met een verminderde diastolische functie. Er wordt aangenomen dat dit grotendeels te wijten is aan directe effecten van androgenen, dus onafhankelijk van de bloeddruk. Bovendien hebben AAS effect op enkele factoren betrokken bij de bloedstolling en verhoogt het het hematocriet.
Bedankt voor je antwoord. Ik was inderdaad vergeten dat AAS ook direct invloed hebben op de viscositeit van het bloed en dat ook weer diverse nadelige gevolgen heeft. Dat zou namelijk ook mijn inmiddels aanwezige vermoeidheidsklachten kunnen verklaren. Kort samengevat: ja, ook 1 kuurtje test only is een 'aanslag' op je lichaam. En nee, je zal er waarschijnlijk niet direct dood aan gaan. Voor mij in ieder geval duidelijk: Dit is dus mijn eerste en laatste kuur :)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven