MuscleMeat

Test e gelijktijdig met Enclomiphene

Bezoekers in dit topic

54334

Cool Novice
Waardering
4
Hi,

Ik gebruik nu enclomiphene om wat hogere test waardes te krijgen. Wat mij opviel is dat een hele lichte gyno ( uit pubertijd) verdwijnt met die enclomiphene.(12.5mg ED)
Nou wil ik wel eens experimenteren door een test-e cycle (eerste keer cycle) te gaan doen (375mg p/wk ** 1.5 ml per week dus) en daar dan die enclomiphene naast blijven gebruiken. Dus geen clomid!!
Iemand hier ervaring mee?

Met als doel?

Hi,

Ik gebruik nu enclomiphene om wat hogere test waardes te krijgen. Wat mij opviel is dat een hele lichte gyno ( uit pubertijd) verdwijnt met die enclomiphene.(12.5mg ED)
Nou wil ik wel eens experimenteren door een test-e cycle (eerste keer cycle) te gaan doen (375mg p/wk ** 1.5 ml per week dus) en daar dan die enclomiphene naast blijven gebruiken. Dus geen clomid!!
Iemand hier ervaring mee?

Ik denk dat die kans NIHIL is.

Ik hoop gyno kans verlagen in mijn geval...
Maar nu ik er ff over nadenk... Zal dit niks doen.... Want die gyno verdween ws doordat enclo mijn test/estradiol ratio meer anti gyno maakte...maar het nemen van exo test zal die ratio weer compleet veranderen... Uncharted territory

Maar nu ik er ff over nadenk... Zal dit niks doen.... Want die gyno verdween ws doordat enclo mijn test/estradiol ratio meer anti gyno maakte...maar het nemen van exo test zal die ratio weer compleet veranderen... Uncharted territory

Je wat? :lol:

Wat is eigenlijk je vetpercentage?

Laat ik het even beter toelichten wat ik precies wil gaan doen.

Ik heb zelf het vermoedde dat kwaaltjes etc die ik heb komen doordat ik een vrij laag test heb (15.1nmol/l, 40jr). Ja het valt binnen de ref waardes, maar ik denk dat elke lichaam anders reageert en dat mijn lichaam dit te weinig vind. Tevens heb ik last van puffy nipples (sinds pubertijd) en verlies ik al 20+ jr langzaam mijn hoofdhaar. Om wat aan dat lage test te doen ben ik onlangs enclom gaan gebruiken. Tot mijn verbazing waren mijn puffy nipples letterlijk na 1 dag verdwenen. En aangezien je puffy nipples krijgt van te hoge estradiol voor je lichaam (heb het dus niet over ref waarden), bedacht ik mij dus dat enclo niet alleen je test verhoogd maar dus ook iets veranderd met de omzetting naar estradiol. Vandaar mijn opmerking eerder, dat ik dus geloof dat enclo mijn ratio test/estradiol verbeterd (in mijn geval).
Ik bedacht mij ook dat het best gek is dat als ik een relatief lage test/est ratio heb (zie puffy nipples, en andere low test kwaaltjes)... Dat ik dan toch ook last heb haarverlies, immers lage test/est ratio zou alleen maar gunstig moeten zijn voor je haar. Mijn theorie is nu de volgende, ik vermoed dat mijn lichaam extra DHT aanmaakt doordat ik juist een te lage test/estr ratio heb. Dit om de hoge estr tegen te gaan. Dit zou dan kunnen verklaren waarom ik last heb van EN puffy nipples EN haarverlies. Mijn hoop is dan ook dat een betere ratio ervoor zorgt dat mijn lichaam uit zich zelf minder DHT gaat aanmaken... (ps wil geen fin meer gebruiken). Nu zal de exo test voor een gedeelte ook worden omgezet naar DHT....

Dus voor de goede order, ik wil experimenteren of exo test (hogere test waardes bereiken) plus enclo (hopelijk zorgt het voor een betere test/estr ratio) mijn problemen kunnen verminderen.
Nou ziin mijn testwaardes te hoog volgens de ref waardes om in aanmerking te komen voor TRT, maar zoals ik al zei.. Ik denk dat elk lichaam anders reageert en werkt. En dat voor mij lichaam dit misschien wel lage waardes zijn. Maar of dit het wel is, wil ik dit dus eerst even testen dmv cycle (10weken). En toen was de gedachte... als ik dan toch de boel lam leg, waarom dan niet gelijk wat meer test nemen.. (handig met trainen)... Zo kwam ik op 1,5ml pw uit.. (375mg pw).. ZIt een beetje tussen beginnerskuur en TRT in.

Laat ik het even beter toelichten wat ik precies wil gaan doen.

Ik heb zelf het vermoedde dat kwaaltjes etc die ik heb komen doordat ik een vrij laag test heb (15.1nmol/l, 40jr). Ja het valt binnen de ref waardes, maar ik denk dat elke lichaam anders reageert en dat mijn lichaam dit te weinig vind. Tevens heb ik last van puffy nipples (sinds pubertijd) en verlies ik al 20+ jr langzaam mijn hoofdhaar. Om wat aan dat lage test te doen ben ik onlangs enclom gaan gebruiken. Tot mijn verbazing waren mijn puffy nipples letterlijk na 1 dag verdwenen. En aangezien je puffy nipples krijgt van te hoge estradiol voor je lichaam (heb het dus niet over ref waarden), bedacht ik mij dus dat enclo niet alleen je test verhoogd maar dus ook iets veranderd met de omzetting naar estradiol. Vandaar mijn opmerking eerder, dat ik dus geloof dat enclo mijn ratio test/estradiol verbeterd (in mijn geval).
Ik bedacht mij ook dat het best gek is dat als ik een relatief lage test/est ratio heb (zie puffy nipples, en andere low test kwaaltjes)... Dat ik dan toch ook last heb haarverlies, immers lage test/est ratio zou alleen maar gunstig moeten zijn voor je haar. Mijn theorie is nu de volgende, ik vermoed dat mijn lichaam extra DHT aanmaakt doordat ik juist een te lage test/estr ratio heb. Dit om de hoge estr tegen te gaan. Dit zou dan kunnen verklaren waarom ik last heb van EN puffy nipples EN haarverlies. Mijn hoop is dan ook dat een betere ratio ervoor zorgt dat mijn lichaam uit zich zelf minder DHT gaat aanmaken... (ps wil geen fin meer gebruiken). Nu zal de exo test voor een gedeelte ook worden omgezet naar DHT....

Dus voor de goede order, ik wil experimenteren of exo test (hogere test waardes bereiken) plus enclo (hopelijk zorgt het voor een betere test/estr ratio) mijn problemen kunnen verminderen.
Nou ziin mijn testwaardes te hoog volgens de ref waardes om in aanmerking te komen voor TRT, maar zoals ik al zei.. Ik denk dat elk lichaam anders reageert en werkt. En dat voor mij lichaam dit misschien wel lage waardes zijn. Maar of dit het wel is, wil ik dit dus eerst even testen dmv cycle (10weken). En toen was de gedachte... als ik dan toch de boel lam leg, waarom dan niet gelijk wat meer test nemen.. (handig met trainen)... Zo kwam ik op 1,5ml pw uit.. (375mg pw).. ZIt een beetje tussen beginnerskuur en TRT in.
Je tepels zijn puffy omdat je te vet bent.

Geloof mij ik ben niet vet....

Maar jouw opmerking is dom omdat je niet het scherpste mes in de ladenblok bent
Ach meteen een aanval wat schattig, laat meteen je niveau zien.

Goed..we kunnen het gaan hebben over mijn vetpercentage... Denk alleen niet dat dat van belang is nu... Het ging mij meer of iemand ook kennis heeft van het gebruiken van enclomiphene en test.... Omdat ik vermoed dat het wellicht je estradiol tijdens een kuur kan verbeteren (lager dan zonder enclomiphene)...

Ps ik kreeg die puffy nipples toen ik 15 was... En toen was ik helemaal vel over been... En idd

Vet > hoge estradiol > puffy nipples...

Maar het hoeft niet te beginnen met vet.. zie iedereen die mega droog is en ze toch ontwikkeld.... door aas... Dus door verandering van de test/estradiol ratio

En ik heb ze dus nu niet meer... Dankzij enclomiphene... En ben nul veranderd in bf

Enclomifeen is een zogeheten selectieve oestrogeenreceptormodulator (SERM). Het doet niets met oestrogeen, zoals oestradiol, zelf. Wel bindt het aan de oestrogeenreceptor en doet dit als antagonist. Over het effect van eclomifeen op gyno is geen data beschikbaar. Wel is er heel veel data over een andere SERM, tamoxifen, die daar (heel) effectief tegen is. Het idee om een SERM te nemen tijdens een kuur om zo gyno te voorkomen of te behandelen is in elk geval niet nieuw, dat doen best veel kuurders. Over de behandeling van gynecomastie heb ik een uitgebreid artikel geschreven op mijn blog: https://peterbond.org/post/endocrine-treatment-of-gynecomastia

Puffy nipples is in elk geval geen gyno.

Tering waarom typ je dat hele onzinverhaal erbij haha. Het gaat er helemaal niet om of jij vind dat 15nmol te weinig is voor jouw lichaam of dat je A:E ratio zogenaamd slecht is of dat je kneiterveel DHT aanmaakt. Je wilt gewoon kuren zonder kans op gynaecomastie. Die garantie kan niemand je geven. Gewoon niet kuren👌

Edit: Krijg je die enclompihene uberhaupt op recept?

Verder is wat Galen zegt zo’n beetje wat aangeraden wordt. Niets nemen behalve testo en als gyno opspeelt dan knal je er tamoxifen in

Enclomifeen is een zogeheten selectieve oestrogeenreceptormodulator (SERM). Het doet niets met oestrogeen, zoals oestradiol, zelf. Wel bindt het aan de oestrogeenreceptor en doet dit als antagonist. Over het effect van eclomifeen op gyno is geen data beschikbaar. Wel is er heel veel data over een andere SERM, tamoxifen, die daar (heel) effectief tegen is. Het idee om een SERM te nemen tijdens een kuur om zo gyno te voorkomen of te behandelen is in elk geval niet nieuw, dat doen best veel kuurders.

Puffy nipples is in elk geval geen gyno.
Ik heb altijd puffy nipples met zo een schijfje erachter gehad... Is dat niet beginnende gyno?

Dus op zich prima om enclomiphene synchroon te laten lopen.. thx

Ik heb altijd puffy nipples met zo een schijfje erachter gehad... Is dat niet beginnende gyno?

Dus op zich prima om enclomiphene synchroon te laten lopen.. thx
Een schijfje wel, een opgezette (/puffy) tepel niet.

En dat laatste schrijf ik niet.

Back
Naar boven