AndroidHealthClinic

Test-e kuur werkt niet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bartje2

Novice
Lid geworden
15 mrt 2019
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
68kg
Vetpercentage
8%
Kort verhaal:
Ik heb recent een eerste keer een test-e kuur gedaan. 500mg/week, 12 weken (met aromisine) + 4 weken PCT.
Die heeft eigelijk helemaal niet gewerkt. Netto ben ik ongeveer 1 kilo spieren bijgekomen.
Nu vraag ik mij af of ik iets fundamenteel fout heb gedaan of dat er misschien gewoon mensen zijn waarbij testosterone niet bijdragen tot meer spieren doordat bijvoorbeeld de aromatisering naar oestrogeen veel te hoog is.
Zou dat kunnen ? Zijn er zo nog mensen bekend ?
Of zijn het andere fouten die ik heb gemaakt ?

Lang verhaal:
Ik ben nu 42 jaar. Heb in totaal een 8-tal jaar (niet aansluitend) getraind.
Ik heb het altijd heel erg moeilijk gehad om spiermassa bij te krijgen. Ook als twintiger.
Twee jaar geleden ben ik terug begonnen met intensief sporten.
Ik ben gestart op 70kg (ik ben 1.8m), relatief veel vet, en geen spieren.
Eerst het vet er afgetraind tot ik zichtbare buikspieren had. Toen woog ik slechts 60 kg.
Totaal geen spieren dus.

Dan heb ik 2 jaar krachttraining gedaan en gestegen naar 67kg met een laag vetpercentage.
Ik ben dus 7 kg gestegen op 2 jaar tijd. Niet erg veel, denk ik. Of is dat normaal als veertiger ?
Daarna ging het eigelijk maar heel moeizaam vooruit. Maanden stilstand.

Aangezien ik vroeger ook heel moeilijk spierenmassa bijkreeg, dacht ik eens een kuurtje te volgen om te zien of dat misschien helpt. Ik dacht: misschien kom ik geen spiermassa bij door een laag testosterone gehalte.
Ik ben tijdens de kuur op 12 weken tijd 10kg bijgekomen. Dus van 67kg naar 77kg.
Maar daarvan was zeker 6kg vocht en 3kg vet. Aan het einde van de kuur ging er direct op enkele dagen tijd 6kg vocht af en op het einde van het cutten, zit ik terug op 68kg.
Ik had best wel veel last van oestrogeen, dus ik heb een dubbele dosis aromasine gebruikt. Dat hielp wel tegen de bijwerkingen, maar ik hield nog steeds veel vocht bij.

De mogelijke problemen waar ik aan dacht:
1) Te weinig gegeten ? Ik denk dat dit niet het probleem was aangezien ik toch duidelijk vet was bijgekomen. Als ik 3kg vet bij kom op 12 weken tijd, heb ik toch voldoende gegeten ?

2) Te weinig proteine ? Ik heb mijn macros getracked en steeds gezorgd voor 2g/kg proteine. Ik denk niet dat dat het probleem is.

3) Niet intensief genoeg getraind ? Ik train 6 keer per week gedurende 45 minuten. Ik doe vooral compound lifts. Elke spiergroep 2x per week, inclusief benen. Ik train erg intensief en moet steeds uitkijken voor blessures. Dus ik denk dat ik eerder overtrain dan ondertrain.

4) Hormonale problemen? Door heel sterke aromatisering verdwijnt de testosterone snel uit mijn lichaam. Kan dat ? Moet ik dan nog meer aromisine gebruiken ?

Ik vraag mij dus af wat het probeem kan zijn.
Kan het zijn dat ik 3 kg vet bijkrijg en 1 kg spieren en dat ik toch te weinig gegeten heb ?
Kan het zijn dat ik door overtraining geen vooruitgang boek ? Maar dan zou je toch denken dat je met anabolen sneller hersteld.
Of zijn er inderdaad mensen waarbij testosterone-esters gewoon niet werken ? En ben ik dus zo iemand en moet ik gewoon eens kijken naar alternatieven. Welke dan ?

Bedankt voor jullie advies
 
Ben jij gelijk na je kuur begonnen met cutten?
 
je voeding was niet in orde
 
Wat waren je macro's gedurende je kuur?
Hoe kom je er bij dat je 3kg vet aan komt en 1kg spier?
 
Hoe weet je day het 3kg vet en 1kg spieren is?
 
Ben beginnen cutten na de PCT. Dus na 4 weken.
Ik denk dat het 3kg vet is en 1kg spieren omdat:
1) omdat ik al wat ervaring heb met bulken en cutten zonder test-e, en ik dus aan de hand van mijn buikvet een beetje kan inschatten hoeveel vet er daarna terug afgaat.
2) omdat ik na het stoppen van de kuur op enkele dagen 6kg verloor. Dat kunnen geen spieren of geen vet zijn. Dat kan niet zo snel verdwijnen. En dan na het cutten was ik 3kg lichter om terug op hetzelfde niveau van buikvet te komen.
 
Mijn verbruik in rust zou 1900kcal moeten zijn. Voor de energie om te sporten tel ik 600kcal. Tijdens de kuur heb ik geprobeerd om in de 3000-3500kcal range te blijven. Dus 500 a 1000 kcal boven het verbruik. Zou dat nog te weinig zijn ?

Zijn er hier mensen die wel veel last hebben van aromatisatie, maar die toch veel spiermassa bijkomen ? Kan ik daar een link tussen maken ? Of is dat niet relevant ?
 
is een bekend probleem MrDroeftoeter spuit zich al jaren vol met alles wat er te koop en hij is nog steeds een mega ecto van 65 kilo
 
1) Te weinig gegeten ? Ik denk dat dit niet het probleem was aangezien ik toch duidelijk vet was bijgekomen. Als ik 3kg vet bij kom op 12 weken tijd, heb ik toch voldoende gegeten ?

2) Te weinig proteine ? Ik heb mijn macros getracked en steeds gezorgd voor 2g/kg proteine. Ik denk niet dat dat het probleem is.

3) Niet intensief genoeg getraind ? Ik train 6 keer per week gedurende 45 minuten. Ik doe vooral compound lifts. Elke spiergroep 2x per week, inclusief benen. Ik train erg intensief en moet steeds uitkijken voor blessures. Dus ik denk dat ik eerder overtrain dan ondertrain.

4) Hormonale problemen? Door heel sterke aromatisering verdwijnt de testosterone snel uit mijn lichaam. Kan dat ? Moet ik dan nog meer aromisine gebruiken ?

Ik vraag mij dus af wat het probeem kan zijn.
Kan het zijn dat ik 3 kg vet bijkrijg en 1 kg spieren en dat ik toch te weinig gegeten heb ?
Kan het zijn dat ik door overtraining geen vooruitgang boek ? Maar dan zou je toch denken dat je met anabolen sneller hersteld.
Of zijn er inderdaad mensen waarbij testosterone-esters gewoon niet werken ? En ben ik dus zo iemand en moet ik gewoon eens kijken naar alternatieven. Welke dan ?

Bedankt voor jullie advies
Punt 4 mag je uit je hoofd zetten. Dat heb je zelf uitgevonden en heeft er totaal niets mee te maken. Je zou eerder moeten denken of je iets te veel aromasin zou gebruikt hebben. Je zou er beter een androgeen middel zoals masteron bij moeten nemen ipv aromasin. Ik behoor ook tot het type dat gemakkelijk 5-7 kg meer weegt tijdens een testosteronkuur maar daarna terug veel verliest. De meesten vinden stanozolol bullshit maar daar reageerde ik dan weer beter op. Ik werd daar vlug sterker van, kwam op 6 weken 3kg erbij, die bleven dan ook en ik had geen dip achteraf. Ieder mens is anders en reageert anders op bepaalde middelen.
 
  • Like
Waarderingen: Feem
Ik denk dat een deel van je probleem zit in die schattingen mbt kilo's die je aankomt. Het lijkt er op alsof je bang bent om vet aan te komen. Je zou je omvang in cm's kunnen meten op verschillend punten van je lichaam.
Ik ben ook wel benieuwd naar je vetpercentage. En heb je before en after foto's?
Qua kcal intake lijkt 3000-3500 inderdaad wel voldoende. 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht is wle wat krap in een kuur.
 
Ik denk dat een deel van je probleem zit in die schattingen mbt kilo's die je aankomt. Het lijkt er op alsof je bang bent om vet aan te komen. Je zou je omvang in cm's kunnen meten op verschillend punten van je lichaam.
Ik ben ook wel benieuwd naar je vetpercentage. En heb je before en after foto's?
Qua kcal intake lijkt 3000-3500 inderdaad wel voldoende. 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht is wle wat krap in een kuur.

2 gram is prima en helemaal niet krap
 
Misschien scheelt er iets aan jouw definitie van intensief trainen. Hoe sterk ben je? Doe je aan progressive overload? Of squat je al 3 jaar lang superintensief met 70kg?
 
Je boekte al maanden geen vooruitgang toen je nog maar 70 kg woog. De oorzaak ligt dus bij jou en niet bij de roids. Je doet iets niet goed qua voeding en/of training. Dan gaan roids je ook niet helpen.

Daarnaast ben je ook nog eens direct na je kuur gaan cutten. Dat is natuurlijk ook bepaald niet slim.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Direct gaan cutten na je kuur is niet slim. Op dat moment moet je goed blijven eten en hard blijven trainen om gewonnen massa zoveel mogelijk te behouden.
 
Bedankt voor de adviezen.
1) Ik denk dat mijn training niet het probleem is, maar misschien moet ik inderdaad nog meer eten. Ik altijd een vrij snel metabolisme gehad.
Ik heb mijn voeding niet drastisch verhoogd tijdens de kuur omdat ik de indruk had dat ik goed bezig was omdat ik veel gewicht bij kwam. Achter bleek dit vooral vocht te zijn.
Nu dat ik weet dat ik veel vocht bijhoudt, weet ik dat ik uit die gewichtstoename niet moet concluderen dat ik genoeg eet.

2) Mijn 'leverancier' raadt mij boldenon aan. Zou mij minder last geven van gyno en vocht. Dan zal ik ook niet zo veel aromasine moeten nemen.

3) Hoe lang na de PCT moet je wachten voor het starten met cutten ? Die PCT eindigt 6 weken na de laaste injectie. Ik dacht dat 6 weken lang genoeg was.
 
Je moet op dit moment sowieso niet aan een kuur denken. Zolang de basiskennis ontbreekt, gaat kuren je niks opleveren. Dan loop je risico's voor niets.
 
Back
Naar boven