AndroidHealthClinic

test-e only cycle (12 weken)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
14 sep 2021
Berichten
7
Waardering
8
Beste mensen,

Na 6 jaar naturel trainen, heb ik besloten om aan mijn eerste test-e only kuur te beginnen. Onderhand begonnen aan week 8, en ben ik volgens de weegschaal 4 kilo aangekomen. Dat zonder een zichtbaar verschil in toename van body fat. Eet ongeveer in een surplus van 300 kcal. Visueel gezien weinig verschil, naast een extremere pomp tijdens het trainen, en meer vasculariteit. Ik vraag me echter af of mijn progress tot nu toe een beetje realistisch is met wat je mag verwachten van een test-only cycle. Heb namelijk niet het gevoel dat ik het maximale eruit haal, als ik kijk naar mensen die 9-15 kg gainen in hun eerste kuur. Indien dat inderdaad zo is, zijn tips natuurlijk welkom.

Before (after)
Bench: 100 x 8 (100 x 15)
Lichaamsgewicht: 79 KG (83KG)
Lichaamsvet: 15% (13%)
Chest: 112.5 (120)
Bicep: 42.5 (43.5)

Pics:
 
Beste mensen,

Na 6 jaar naturel trainen, heb ik besloten om aan mijn eerste test-e only kuur te beginnen. Onderhand begonnen aan week 8, en ben ik volgens de weegschaal 4 kilo aangekomen. Dat zonder een zichtbaar verschil in toename van body fat. Eet ongeveer in een surplus van 300 kcal. Visueel gezien weinig verschil, naast een extremere pomp tijdens het trainen, en meer vasculariteit. Ik vraag me echter af of mijn progress tot nu toe een beetje realistisch is met wat je mag verwachten van een test-only cycle. Heb namelijk niet het gevoel dat ik het maximale eruit haal, als ik kijk naar mensen die 9-15 kg gainen in hun eerste kuur. Indien dat inderdaad zo is, zijn tips natuurlijk welkom.

Before (after)
Bench: 100 x 8 (100 x 15)
Lichaamsgewicht: 79 KG (83KG)
Lichaamsvet: 15% (13%)
Chest: 112.5 (120)
Bicep: 42.5 (43.5)

Pics:
Goed fysiek
Wellicht dat je toch beter een hoger calorie surplus kan hanteren?
Ik denk dat je liever wat meer massa gained icm vet dan dat je geen vet gained en niet de maximale massa eruit haalt.
En daarbij komt nog kijken dat niet iedereen hetzelfde reageert op AAS
 
4kg is prima als je zoals je zegt geen/amper vet hebt gegained en wel goed bent gegroeid en sterker bent geworden.
9kg of meer kan indd maar dat is toch altijd meet vet/vocht.
Weet niet hoeveel test je hebt gezet?

Als je dit vast weet te houden zou het alleen maar mooi zijn want dan kun je je volgende kuur gewoon nogmaals bulken.
 
Goed fysiek
Wellicht dat je toch beter een hoger calorie surplus kan hanteren?
Ik denk dat je liever wat meer massa gained icm vet dan dat je geen vet gained en niet de maximale massa eruit haalt.
En daarbij komt nog kijken dat niet iedereen hetzelfde reageert op AAS

Dank voor je reactie! Had ik ook in gedachten, ga ik zeker eens proberen voor de komende weken.

4kg is prima als je zoals je zegt geen/amper vet hebt gegained en wel goed bent gegroeid en sterker bent geworden.
9kg of meer kan indd maar dat is toch altijd meet vet/vocht.
Weet niet hoeveel test je hebt gezet?

Als je dit vast weet te houden zou het alleen maar mooi zijn want dan kun je je volgende kuur gewoon nogmaals bulken.

Ja vooral anekdotes van anderen die claimen dat je tijdens je eerste kuur opblaast, is wat een grote rol speelt. Wellicht dat dit mij dus vanaf het begin onrealistische verwachtingen gaf. Vanaf het begin zet ik 500 mg/per week. Het doel is idd om zo veel mogelijk lean mass te gainen, zonder vet.
 
Ik zou heel erg oppassen met verhogen van de kcals als je nu gewoon elke week paar honderd gram zwaarder wordt.
Je wilt een kuur niet eindigen met te veel vet. Zeker niet als je hierna off gaat
 
Ik zou heel erg oppassen met verhogen van de kcals als je nu gewoon elke week paar honderd gram zwaarder wordt.
Je wilt een kuur niet eindigen met te veel vet. Zeker niet als je hierna off gaat
Afgelopen weken was de gewichtstoename heel minimaal (.1/2) per week. Ik heb voor deze week de kcal verhoogd. Hopelijk is het voldoende, en kom ik niet te veel vet aan idd.
 
Hoeveel weken nog resterend?

Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
 
Hoeveel weken nog resterend?

Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!
Ben nu halverwege week 8, dus nog 3,5 weken te gaan. Althans, dat is het plan vooralsnog 😂

Algemene update: Heb mijn kcal opgeschroefd en gewicht neemt iets sneller toe. Overigens overgestapt naar Push Pull Legs. Gisteren nieuwe PR: 120 x 6 bench, wat 4 dagen geleden 120 x 4 was.
 
Before (after)
Bench: 100 x 8 (100 x 15)
Lichaamsgewicht: 79 KG (83KG)
Lichaamsvet: 15% (13%)
Chest: 112.5 (120)
Bicep: 42.5 (43.5)

Sinds het maken van deze post, weer wat progress geboekt.
Onder andere:
- Bench PR's: 120 x 6, 140 x 2 (bij beide ruim 1 rep in reserve)
- Lichaamsgewicht 84KG
- Chest 123cm
- Biceps 44cm

Jammer dat ik inmiddels al in week 9 zit :( Gaat nu wel lekker.
 
Sinds het maken van deze post, weer wat progress geboekt.
Onder andere:
- Bench PR's: 120 x 6, 140 x 2 (bij beide ruim 1 rep in reserve)
- Lichaamsgewicht 84KG
- Chest 123cm
- Biceps 44cm

Jammer dat ik inmiddels al in week 9 zit :( Gaat nu wel lekker.
140kg bench voor 2 met 84kg bw

Respect 🤝
 
als het nu lekker gaat doe je toch twaalf weken?
Heb ik gedaan uiteindelijk. Plateau geraakt rond week 8, en kwam weinig tot niets meer aan. Kracht bleef wel stijgen, tot het punt dat 50kg dumbbells incline 4x12 moeiteloos ging.

Aanstaande donderdag beginnen met PCT en hopen dat ik de gains kan behouden!
140kg bench voor 2 met 84kg bw

Respect 🤝
Thanks man. Kijken wat de volgende cycle gaat brengen 😉
 
  • Like
Waarderingen: ak
Wellicht dat iemand nog geïnteresseerd is in het eindresultaat. Hierbij nog een paar korte notes:

- Chest 123 (112.5), bicep 43.5 (42.5), taille 81 (78.5), quad 65 (61), BW 82KG (78KG).
- Merkte een week na mijn laatste pin meteen gewichtsverlies van ruim 2kg. Komt door vocht + glycogeen, neem ik aan. Hopelijk blijft het niet op dit tempo dalen.
- Max lifts niet getest. Ter indicatie bench ik nu 100kg, 4 setjes 10-12 reps steady. Lat pull down (niet met trolleys), 160 kg ook voor 12 reps. Toegenomen kracht in benen in ook nog aanwezig, vooral in de hamstrings.

Afgelopen donderdag begonnen aan PCT. Nu al uitkijken voor de volgende cycle ;)
 
Wellicht dat iemand nog geïnteresseerd is in het eindresultaat. Hierbij nog een paar korte notes:

- Chest 123 (112.5), bicep 43.5 (42.5), taille 81 (78.5), quad 65 (61), BW 82KG (78KG).
- Merkte een week na mijn laatste pin meteen gewichtsverlies van ruim 2kg. Komt door vocht + glycogeen, neem ik aan. Hopelijk blijft het niet op dit tempo dalen.
- Max lifts niet getest. Ter indicatie bench ik nu 100kg, 4 setjes 10-12 reps steady. Lat pull down (niet met trolleys), 160 kg ook voor 12 reps. Toegenomen kracht in benen in ook nog aanwezig, vooral in de hamstrings.

Afgelopen donderdag begonnen aan PCT. Nu al uitkijken voor de volgende cycle ;)
Behoorlijke verbetering 🤝

Goeie prestatie!
 
- Merkte een week na mijn laatste pin meteen gewichtsverlies van ruim 2kg. Komt door vocht
zit nu zelf in week 7 Off, gedaalt van 103 naar 100.5 kg de eerste 3 weken van Pct. Nu bljft gewicht gewoon consistent, gewoon vocht zoals je zegt. libido is een weekje weg geweest maar komt nu gewoon weer goed op gang. Gewoon boven je onderhoud eten deze periode en komt wel snor dan.
 
Back
Naar boven