XXL Nutrition

TEST-E only / halverwege kuur beginnend gyno probleem

Bezoekers in dit topic

BRATI

Cool Novice
Lid geworden
4 jun 2013
Berichten
36
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
90kg
Vetpercentage
13%
Goedemorgen DBB'ers,

Ik heb mijn DBB-gebruik tamelijk lang weten te beperken tot het lezen van berichten, tot posts kwam het nooit omdat alles vrij duidelijk was. Ik zit nu echter met een probleem en ben benieuwd of jullie mij, ondanks het feit dat hier reeds talloze topics over zijn aangemaakt, kunnen helpen.

Achtergrondinformatie;

- 22 jaar oud
- train nu zo'n 3 jaar 'dedicated'
- 91 kg
- 13% +/-

Voedings en- trainingsschema's zijn voor mijn vraag niet relevant, deze laat ik dus even achterwegen. Mocht dit volgens jullie wel relevant zijn, dan zal ik deze schema's uiteraard even uittypen.

- Was tot een jaar of 17 'dik' (90 kg, nog nooit een gewicht aangeraakt), op mijn 14e t/m 16e ook last gehad van gyno.

- Ben vervolgens begonnen met afvallen (75/80 kg, nog nooit een gewicht aangeraakt). Tijdens deze periode van afvallen trok ook de gyno/vetophoping op mijn borst redelijk weg.

- Op mijn 19e begonnen met trainen, gewicht is toen altijd blijven schommelen tussen de 78 en 85 afhankelijk van mijn VP. Ik ben deze periode opnieuw vet verloren, hier is spiermassa voor in de plaats gekomen.

- Vorig jaar mijn eerste ervaring gehad met anabolen, destijds een winstrol-only kuur gedaan, 50mg per dag, 8 weken lang, zonder nakuur. Deze kuur beviel mij uitstekend, geen last van gyno of andere sides en goed gegained.

Huidige situatie;

Begin februari de knoop doorgehakt en besloten met een TEST-E only kuur te beginnen. Ik had de kuur als volgt voor ogen:

Week 1-10: 500mg TEST-E
Week 13-15: 10mg Nolvadex

Startgewicht: 84,5 kg
Huidig gewicht: 91 kg

Over de gains heb ik tot nu toe niets te klagen, het gaat enorm hard, harder dan ik had verwacht.

Ik zit nu in de 4e week van deze kuur en merk sinds vorige week dat de gevreesde gyno weer mondjesmaat terug aan het komen is (tepels worden gevoeliger, zwellen een beetje op en worden iets groter). Ik wil kosten wat kost voorkomen dat dit erger wordt.

Wat adviseren jullie mij om dit te bewerkstelligen? Ik dacht zelf aan 10mg Nolvadex tot het probleem verholpen is en ondertussen gewoon doorgaan met de TEST-E.

Ik vraag me overigens af of het eerder gebruiken van Nolvadex invloed kan hebben op mijn nakuur? En wat als de gyno na een week of 2 Nolvadex te hebben gebruikt nog niet weg is getrokken? Welke opties houd ik dan nog over? Stoppen met de TEST-E?

Ik sta open voor adviezen,

Gr
 
Gevoeliger en opzwellen heb ik ook altijd, en zoveel mensen. Wanneer je knobbel voelt pas beginnen met nolva.
 
Gevoeliger en opzwellen heb ik ook altijd, en zoveel mensen. Wanneer je knobbel voelt pas beginnen met nolva.

Knobbel durf ik het niet te noemen maar de klier is zeker voelbaar.

Ik neem trouwens aan dat het gevoelige en de zwelling na de kuur bij jou is weggetrokken?
 
Ja dat heb ik ook, de klier zwelt gewoon op door oestrogenen en daardoor is het gevoeliger. Na de kuur trekt dit gewoon weg. Zolang je maar geen harde knobbel voelt.
 
Hmm, blijf het een abstract gebied vinden (wanneer is de knobbel hard, wanneer zorgwekkend, wanneer permanent e.d)

Weet jij meer over de impact van bijvoorbeeld 10 dagen lang 10mg Nolvadex stacken tijdens je kuur? En kun je hierna ongestraft weer stoppen met de Nolvadex?
 
Als het echt nog zo beginnend is als je zegt dan kan 10mg nolva ED het prima in toom houden, als het toch erger wordt na een week of 2 kan je nog naar 20mg ED gaan. Als dat niet helpt voor een week of 2-3 ben je in het ergste geval tzt genoodzaakt een AI te pakken als Aromasin of Arimidex en die op minimale dosering mee te laten lopen naast 10mg nolvadex om direct je E levels aan te pakken (Nolvadex bindt met de oestrogeen-receptor en is dus een antagonist (SERM), terwijl Aromasin/Arimidex bindt met het Aromatase-enzym en daardoor de omzetting naar oestrogeen blokkeert; N.B. Aromasin zal dan de voorkeur genieten omdat dit permanent bindt+blokkeert terwijl Arimidex bij het stoppen weer de enzymen vrijlaat en dus een verhoogde kans op terugkomen van de gyno dan).

Ik vind trouwens wel dat je nakuur anders moet. Zou week 13 Nolva op 30-40mg ED pakken en resterende wk14-16 op 20mg ED. Zie dat je geen HCG laat meelopen ook, 10mg ED is echt te weinig dan.
 
Als het echt nog zo beginnend is als je zegt dan kan 10mg nolva ED het prima in toom houden, als het toch erger wordt na een week of 2 kan je nog naar 20mg ED gaan. Als dat niet helpt voor een week of 2-3 ben je in het ergste geval tzt genoodzaakt een AI te pakken als Aromasin of Arimidex en die op minimale dosering mee te laten lopen naast 10mg nolvadex om direct je E levels aan te pakken (Nolvadex bindt met de oestrogeen-receptor en is dus een antagonist (SERM), terwijl Aromasin/Arimidex bindt met het Aromatase-enzym en daardoor de omzetting naar oestrogeen blokkeert; N.B. Aromasin zal dan de voorkeur genieten omdat dit permanent bindt+blokkeert terwijl Arimidex bij het stoppen weer de enzymen vrijlaat en dus een verhoogde kans op terugkomen van de gyno dan). Ik vind trouwens wel dat je nakuur anders moet. Zou week 13 Nolva op 30-40mg ED pakken en resterende wk14-16 op 20mg ED. Zie dat je geen HCG laat meelopen ook, 10mg ED is echt te weinig dan.
Je kan gerust 40 Mg nolva nemen als 20 niet werkt en dan moet je een ai nemen
 
Als het echt nog zo beginnend is als je zegt dan kan 10mg nolva ED het prima in toom houden, als het toch erger wordt na een week of 2 kan je nog naar 20mg ED gaan. Als dat niet helpt voor een week of 2-3 ben je in het ergste geval tzt genoodzaakt een AI te pakken als Aromasin of Arimidex en die op minimale dosering mee te laten lopen naast 10mg nolvadex om direct je E levels aan te pakken (Nolvadex bindt met de oestrogeen-receptor en is dus een antagonist (SERM), terwijl Aromasin/Arimidex bindt met het Aromatase-enzym en daardoor de omzetting naar oestrogeen blokkeert; N.B. Aromasin zal dan de voorkeur genieten omdat dit permanent bindt+blokkeert terwijl Arimidex bij het stoppen weer de enzymen vrijlaat en dus een verhoogde kans op terugkomen van de gyno dan).

Ik vind trouwens wel dat je nakuur anders moet. Zou week 13 Nolva op 30-40mg ED pakken en resterende wk14-16 op 20mg ED. Zie dat je geen HCG laat meelopen ook, 10mg ED is echt te weinig dan.

Bedankt voor de informatie.

'tzt genoodzaakt een AI te pakken'? Hoe kan ik deze tzt interpreteren? Tijdens mijn nakuur of tijdens de laatste weken van de TEST-E periode?? En minimale dosering? Wat adviseer je? 0,5 mg?

Ik begin vanaf vanavond preventief met 10mg Nolvadex en houd dat 10 dagen vast. Ik hoop dat hier de kous mee af is.

Ik houd jullie sowieso even op de hoogte.
 
Geef de 10mg nolva even een paar weken. Als het niet meer verergert zit je wat dat betreft goed, volgens mij zal in 99% van de gevallen de gevoeligheid/zwelling zoals je die nu hebt tijdens je nakuur/na je kuur weer snel wegtrekken dan.

Als het na een paar weken toch verergert (is), dan zou ik de dosering uppen naar 20-30mg nolva ED (afhankelijk van hoeveel erger het is geworden, maar houd doorgaans maar 20mg ED aan), en dit wederom een paar weken de tijd geven. Als het dan niet vermindert naar een acceptabele staat dan zou ik de nolva verminderen na die 2 weken op 20mg ED terug naar 10mg ED nolva, en er dan Aromasin bij gaan nemen 12,5mg ED totdat het wegtrekt. Ik kan me niet voorstellen dat bij test op 500 je na het toevoegen van de Aromasin nog in de problemen komt, zodra het minder wordt kan je proberen te kijken wat je minimaal nodig hebt om het in toom te houden (dit kan bijvoorbeeld 12,5mg Aromasin EOD zijn zonder nolva).

Tijdens je nakuur zou ik uitgaan van 1e week nakuur 30mg nolva gevolgd door 3 weken op 20mg ED. Als je eenmaal aan de Aro tijdens je kuur begint omdat je dit dus nodig hebt tegen de gyno, dan zal ik dit dus tijdens de kuur mee laten lopen en tijdens je nakuur ook gewoon de eerste paar weken op 12,5mg ED/EOD (even afhankelijk van hoe je je voelt etc.).
 
Geef de 10mg nolva even een paar weken. Als het niet meer verergert zit je wat dat betreft goed, volgens mij zal in 99% van de gevallen de gevoeligheid/zwelling zoals je die nu hebt tijdens je nakuur/na je kuur weer snel wegtrekken dan.

Als het na een paar weken toch verergert (is), dan zou ik de dosering uppen naar 20-30mg nolva ED (afhankelijk van hoeveel erger het is geworden, maar houd doorgaans maar 20mg ED aan), en dit wederom een paar weken de tijd geven. Als het dan niet vermindert naar een acceptabele staat dan zou ik de nolva verminderen na die 2 weken op 20mg ED terug naar 10mg ED nolva, en er dan Aromasin bij gaan nemen 12,5mg ED totdat het wegtrekt. Ik kan me niet voorstellen dat bij test op 500 je na het toevoegen van de Aromasin nog in de problemen komt, zodra het minder wordt kan je proberen te kijken wat je minimaal nodig hebt om het in toom te houden (dit kan bijvoorbeeld 12,5mg Aromasin EOD zijn zonder nolva).

Tijdens je nakuur zou ik uitgaan van 1e week nakuur 30mg nolva gevolgd door 3 weken op 20mg ED. Als je eenmaal aan de Aro tijdens je kuur begint omdat je dit dus nodig hebt tegen de gyno, dan zal ik dit dus tijdens de kuur mee laten lopen en tijdens je nakuur ook gewoon de eerste paar weken op 12,5mg ED/EOD (even afhankelijk van hoe je je voelt etc.).

Ik ga dit opvolgen, begin nu met 2 weken 10 mg nolvadex ED.

Moet ook een beetje relativeren. Misschien dat ik mezelf het een en ander ook aanpraat of dingen groter maak dan dat ze zijn. Begrijp me niet verkeerd, de knobbeltjes zitten er zeker, moet ze alleen even naar waarde inschatten.

Dit is mijn eerste TEST-E kuur, ondanks mijn voorbereidingen zowel fysiek, mentaal, desk research als de ervaringen van mensen om me heen moet ik zeggen dat het 'test-gevoel' 'even wennen' is. Ben er sinds begin week 3 (1,5 weken geleden) toch eigenlijk wel continu mee bezig.
 
Wacht maar tot week 6 aanbreekt, dan ga je het echt merken.

Keep us posted!
 
Beginnen met 1mg arimidex per dag tot het minder wordt. UG tot 2 of 3 mg ophogen en zodra het minder wordt langzaam afbouwen. Met HG zul je met 1mg per dag voldoende hebben.

Zou niet wachten tot het een harde knobbel word..dit is weefsel en krijg je niet weg..alleen chirurgisch. Kan wel wat slinken maar eens er weefsel gegroeid is blijft dit.

Begin nou maar met arimidex en bewaar de nolva voor je nakuur. Neem van mij aan dat dit de snelste manier is zonder gefakkel met andere middelen etc.

Gewoon arimidex..al die die onzin over te laag oestrogeen. Het is nu duidelijk te hoog en dit wil je snel verlagen.

Ik zuig dit niet uit mijn duim..zoek op dr Rand mcCain ask the doc en maak dan je keuze.

Succes
 
Beginnen met 1mg arimidex per dag tot het minder wordt. UG tot 2 of 3 mg ophogen en zodra het minder wordt langzaam afbouwen. Met HG zul je met 1mg per dag voldoende hebben. Zou niet wachten tot het een harde knobbel word..dit is weefsel en krijg je niet weg..alleen chirurgisch. Kan wel wat slinken maar eens er weefsel gegroeid is blijft dit. Begin nou maar met arimidex en bewaar de nolva voor je nakuur. Neem van mij aan dat dit de snelste manier is zonder gefakkel met andere middelen etc. Gewoon arimidex..al die die onzin over te laag oestrogeen. Het is nu duidelijk te hoog en dit wil je snel verlagen. Ik zuig dit niet uit mijn duim..zoek op dr Rand mcCain ask the doc en maak dan je keuze. Succes
Snap idd niet waarom sommige alles gaan proberen en dan kans hebben dat het erger word ipv direct een middel te gebruiken dat bijna zeker werkt
 
Na net het 'gyno-sticky' te hebben gelezen durf ik toch wel vast te stellen dat ik jammer genoeg gyno aan het ontwikkelen ben.

Ga nu zsm opzoek naar het middel zonder me daar (helaas) in te hebben kunnen verdiepen.

Mocht dit binnen afzienbare tijd de klachten niet verminderen/doen verdwijnen, dan zal ik mijn kuur vroegtijdig stoppen.
 
Beste Brati cool novice

Kun je meer vertellen over de ontwikkelingen van je gyno destijds. Met wat is het verlopen??
 
Beste Brati cool novice

Kun je meer vertellen over de ontwikkelingen van je gyno destijds. Met wat is het verlopen??

Thread is meer dan een jaar oud en topicstarter is ook al meer dan een jaar niet online geweest, ben je altijd zo hoopvol ingesteld?
 
Back
Naar boven