Fitness Seller

Test E only kuur na wedstrijd.

Bezoekers in dit topic

Doruun

Cool Novice
Lid geworden
6 apr 2017
Berichten
228
Waardering
23
Lengte
1m84
Massa
97kg
Hey iedereen.
Ik ben van plan om binnen x aantal tijd(kan nog minstens 1,5 a 2,5 jaar zijn) mijn eerste kuur te doen.
Dit zou dus zijn:
Week 1-12 Test E 500mg p/w
Week 14-18 Nolva 20 mg

Opzoek werk heb ik al vrij veel gedaan en dit lijkt me dan ook de verstandigste kuur om mee te beginnen en dan zien we wel weer hoe ik reageer etc.

Mijn vraag nu is of het een goed idee is om deze kuur achter een wedstrijd te doen?

Sinds ik voor een wedstrijd toch serieus moet cutten en ook zo op een laag bodyfat % kom leek het mij een goed idee om dus een prep(naturel) te doen voor een wedstrijd en dan na die wedstrijd deze kuur te draaien om dan serieus weer wat massa te pakken.

Vind hier eigenlijk niet veel info over dus ik wou het maar eens even navragen of dit wel slim is, of andere manieren beter zouden zijn.

Greetz Doruun
 
Zeker slim. Laag vetpercentage is altijd goed als je zou gaan kuren.
Een wedstrijdprep natural doen is dan weer wel pittig, maar met je rebound icm een kuur kan je dan een hele hoop gainen in no time.
 
Zeker slim. Laag vetpercentage is altijd goed als je zou gaan kuren.
Een wedstrijdprep natural doen is dan weer wel pittig, maar met je rebound icm een kuur kan je dan een hele hoop gainen in no time.
Dat zou inderdaad mijn bedoeling zijn. + ik wil echt wel eens een show als een natural draaien en daar mee proberen winnen. Misschien te veel gehoopt maar wie niet waagt niet wint :D
 
Dat zou inderdaad mijn bedoeling zijn. + ik wil echt wel eens een show als een natural draaien en daar mee proberen winnen. Misschien te veel gehoopt maar wie niet waagt niet wint :D
Gewoon doen dan. Als je goed diep en laag in vetpercentage gaat tijdens je prep kan je zomaar 20kg pakken met die eerste kuur.
 
Wel erbij vermelden dat die 20 kilo geen vvm zullen zijn ;)

En dat 20 kg aankomen geweldig klinkt maar dat 20 kg aankomen in een week of 6 tot 10 echt zwaar ongezond is en je je waarschijnlijk ook niet prettiger gaat voelen.
 
En dat 20 kg aankomen geweldig klinkt maar dat 20 kg aankomen in een week of 6 tot 10 echt zwaar ongezond is en je je waarschijnlijk ook niet prettiger gaat voelen.

Wat is er ongezond aan?

Sowieso alsof wanneer je volledig depleted bent, aas er in stampt en weer gaat bulken je die vocht kilo's tot gains van de aas kan rekenen. Kun je beter eerst week bulken en dan pas de aas er in stouwen anders krijg je een volledig onrepresentatief beeld van wat het spul doet.
 
Eindelijk weer eens iemand met een stel goede hersens.

Prima kuur. Alleen zou ik zelf tijdens mijn prep doen.
 
Wat is er ongezond aan?

Sowieso alsof wanneer je volledig depleted bent, aas er in stampt en weer gaat bulken je die vocht kilo's tot gains van de aas kan rekenen. Kun je beter eerst week bulken en dan pas de aas er in stouwen anders krijg je een volledig onrepresentatief beeld van wat het spul doet.

Bloeddruk, nieren, hart, ademhaling, alles gaat er op achteruit. Of wil je me vertellen dat een kilo of 10 a 15 aan extra vocht meedragen niet ongezond is?
 
Eindelijk weer eens iemand met een stel goede hersens.

Prima kuur. Alleen zou ik zelf tijdens mijn prep doen.
Thanks :D Het zou wel primair de bedoeling zijn om massa te pakken met deze kuur en tijdens een prep lijkt mij dit niet handig? Kun je eens toelichten waarom je dat zou doen? Dan hou ik er zeker rekening mee!
 
Ik besef ook wel dat er niet enkel vvm zal bijkomen(wat ook echt logisch is), maar daar zit ik ook niet echt mee in. Ik heb mijn voeding, training en slaap altijd 100% op punt dus dat gaat dan ook zo zijn. Alcohol drinken en roken doe ik al nooit dus daar zit ook geen verleiding in.

Natuurlijk is de kwestie gezond/ongezond wel een beetje verwaarloosbaar in mijn ogen voor deze kuur. Ik ben 100% in orde en laat me ook genoeg checken. Ook al weet ik dat kuren ivm bodybuilding natuurlijk niet echt gezond genoemd kan worden. Ik ken de voor en nadelen en de beslissing die ik gemaakt heb is ook op basis van andere ervaringen en veel inlees werk, daarom ook dat ik het ook pas binnen 1 a 2 jaar zal doen.
 
Bloeddruk, nieren, hart, ademhaling, alles gaat er op achteruit. Of wil je me vertellen dat een kilo of 10 a 15 aan extra vocht meedragen niet ongezond is?

Het is toch niet extra als je depleted bent en dan weer een normale vochtbalans krijgt? Vervolgens krijg je daar bovenop nog een deel vocht van de test maar dat is dan toch niet meer of minder ongezond dan wanneer je je kuur niet depleted startte?
 
Het is toch niet extra als je depleted bent en dan weer een normale vochtbalans krijgt? Vervolgens krijg je daar bovenop nog een deel vocht van de test maar dat is dan toch niet meer of minder ongezond dan wanneer je je kuur niet depleted startte?

Je zult na een wedstrijd depleted zijn inderdaad. Wat zie je bij 90 % van de BB'ers, die vreten er in een week al 5 tot 10 kg bij aan, waarvan grotendeels vocht. Die zijn ( zeker op de lagere nivo's ) echt niet zo enorm depleted dat ze 10 kg aan vocht en maaginhoud nodig hebben om weer aan normale waarden te voldoen. Gooi daarbij de extra's van een eerste kuur nog op en je hebt imo een zwaar ongezonde situatie. Niet voor niks dat elke expert zegt dat het jojo effect in gewicht 1 van de meest ongezonde dingen in BB is.
 
Je zult na een wedstrijd depleted zijn inderdaad. Wat zie je bij 90 % van de BB'ers, die vreten er in een week al 5 tot 10 kg bij aan, waarvan grotendeels vocht. Die zijn ( zeker op de lagere nivo's ) echt niet zo enorm depleted dat ze 10 kg aan vocht en maaginhoud nodig hebben om weer aan normale waarden te voldoen. Gooi daarbij de extra's van een eerste kuur nog op en je hebt imo een zwaar ongezonde situatie. Niet voor niks dat elke expert zegt dat het jojo effect in gewicht 1 van de meest ongezonde dingen in BB is.

Dat begrijp ik en zie daar ook heel veel mensen slachtoffer van worden.
Alhoewel het mijn eerste kuur zou zijn heb ik wel al veel info verzameld over zowel voeding als AAS. Ik ben dan ook niet van plan om op zo een manier mijn hele fysiek kapot te maken. Na elke cut dat ik doe bouw ik langzaam terug op naar mijn onderhoudt en van daaruit dan weer wat meer kcal.

Ik ben niet het type dat na de wedstrijd/cut naar een all you can eat sushi restaurant gaat of ff de mcdo leeg koopt.
 
Je zult na een wedstrijd depleted zijn inderdaad. Wat zie je bij 90 % van de BB'ers, die vreten er in een week al 5 tot 10 kg bij aan, waarvan grotendeels vocht. Die zijn ( zeker op de lagere nivo's ) echt niet zo enorm depleted dat ze 10 kg aan vocht en maaginhoud nodig hebben om weer aan normale waarden te voldoen. Gooi daarbij de extra's van een eerste kuur nog op en je hebt imo een zwaar ongezonde situatie. Niet voor niks dat elke expert zegt dat het jojo effect in gewicht 1 van de meest ongezonde dingen in BB is.

Dan zou je toch wel verwachtten dat dianabol zwaar afgeraden wordt vanwege de extra vocht retentie?

Sowieso kun je genoeg dingen doen om vocht beperkt te houden
 
Thanks :D Het zou wel primair de bedoeling zijn om massa te pakken met deze kuur en tijdens een prep lijkt mij dit niet handig? Kun je eens toelichten waarom je dat zou doen? Dan hou ik er zeker rekening mee!

Dan behoud jij je massa en oog je voller.

Je kan er nog wat mast naast zetten voor een hardere look.
 
Dan behoud jij je massa en oog je voller.

Je kan er nog wat mast naast zetten voor een hardere look.
Ok begrijp ik en is inderdaad een goed plan. Ik had ook al zitten denken over evt mast erbij te zetten maar was daar nog niet helemaal uit.

Enkel zou ik de show graag nog natty doen, gewoon uit principe om eens te zien wat ik er op die manier toch uit kon halen.
Ik kan dan eventueel bij de volgende show mijn eerste kuur doen, maar het lijkt mij toch dat ik op termijn meer massa ga pakken als ik de kuur doe op laat maar zeggen 6-7% bodyfat en van daaruit ga bulken?

Je hebt me wel een interessant inzicht gegeven, nu zit de twijfel er toch weer wat in welke van de 2 opties ik zou nemen haha :D
 
Ok begrijp ik en is inderdaad een goed plan. Ik had ook al zitten denken over evt mast erbij te zetten maar was daar nog niet helemaal uit.

Enkel zou ik de show graag nog natty doen, gewoon uit principe om eens te zien wat ik er op die manier toch uit kon halen.
Ik kan dan eventueel bij de volgende show mijn eerste kuur doen, maar het lijkt mij toch dat ik op termijn meer massa ga pakken als ik de kuur doe op laat maar zeggen 6-7% bodyfat en van daaruit ga bulken?

Je hebt me wel een interessant inzicht gegeven, nu zit de twijfel er toch weer wat in welke van de 2 opties ik zou nemen haha :D

Zelf weten. Bij mij bestaat het woord natty niet eens meer haha.

Op welk vetpercentage je gaat kuren maakt niet uit voor massa, wel voor de look.
 
Zelf weten. Bij mij bestaat het woord natty niet eens meer haha.

Op welk vetpercentage je gaat kuren maakt niet uit voor massa, wel voor de look.
Haha :D
Maar in een prep ga je niet snel kuren voor massa toch?
Wil ook sowieso gewoon kuren op een zo laag mogelijk vp omdat ik na de kuur even wil afbouwen en direct daarna weer verder bulken. Nog even gebruik maken van het feit dat ik niet regelmatig wedstrijden draai en echt goed massa pakken op die termijn.
 
Haha :D
Maar in een prep ga je niet snel kuren voor massa toch?
Wil ook sowieso gewoon kuren op een zo laag mogelijk vp omdat ik na de kuur even wil afbouwen en direct daarna weer verder bulken. Nog even gebruik maken van het feit dat ik niet regelmatig wedstrijden draai en echt goed massa pakken op die termijn.

In een prep kuur je om je massa te behouden.

Mwah, ik heb ook altijd gezegd even één kuurtje te doen. Nu ben ik constant aan het kuren.
 
Back
Naar boven