AndroidHealthClinic

Test-e / Primo - HCG + Arimidex?

Bezoekers in dit topic

Alex010

Novice
Lid geworden
25 jan 2020
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
93kg
Vetpercentage
9%
Hi allen,

Graag wat advies :)!

In het verleden reeds een kuur gedaan: test only - 500mg pw + nakuur. Tijdens deze kuur heb ik gemerkt dat ik erg gevoelig ben voor gyno. Door tijdig te starten met de nolva heb ik de gyno in deze kuur kunnen beperken tot het minimale, maar hier toch een klein schijfje aan overgehouden (gelukkig nauwelijks zichtbaar).

Nu wil ik ondanks bovenstaande toch weer een volgende kuur inplannen. Ik zat te denken aan het volgende:

Week 1-12 500 mg test-e pw
Week 1-12 600 mg primo pw
Week 14 t/m 17 20 mg nolva pd

Nu mijn vragen:

1. Is het verstandig om, door de gevoeligheid voor gyno, arimidex mee te laten lopen?

2. Zo ja, hoeveel negatieve invloed gaat dit hebben op mijn winsten? Door het gebruik van arimidex loop ik dus de voordelen van oestrogeen mis.. Maar hoeveel scheelt dit nu daadwerkelijk in de praktijk?

3. Om het herstel na mijn kuur te bevorderen zou ik graag HCG mee willen laten lopen. Echter lees ik dat HCG weer kan zorgen voor een opstapeling van oestrogeen. Is dit gezien bovenstaande (i.e. gevoeligheid voor gyno) dan wel zo verstandig? En is HCG goed te combineren met arimidex?

Andere opmerkingen en suggesties zijn uiteraard ook welkom!

Stats: 1,87m, 93 kg, 9% vet
 
Uit eigen ervaring heeft nolva mij maar minimaal geholpen bij het reduceren van mijn gyno die ik destijds had. Het enige wat mij geholpen heeft is letrozol. Dit heeft ervoor gezorgd dat mijn gyno(bijna ter grootte van een stuiver) compleet weg was naar een paar weken. Je moet hier wel rekening houden met een eventuele rebound. Destijds heb ik dit protocol gevolgd: https://forum.bodybuilding.nl/topics/femara-ook-voor-gyno.63419/

En ja, natuurlijk moet je armidex mee laten lopen als je al gyno hebt. Als ik jou was zou ik er eerst voor zorgen dat je je gyno aanpakt.

0.5mg armidex(om de dag) gaat echt geen invloed hebben op je gains.
 
Ik zou niet preventief een ai gaan nemen. Gezien je nu ook primo zet kan dit er al voor zorgen dat je geen last zal hebben. Krijg je toch last? Neem dan je arimidex.
 
Waarom arimidex? Aromasin heeft veel voordelen o.a. Igf-1 levels worden geboost i.p.v. een decrease, en geeft geen oestro rebound als je ermee stopt.
 
Goedemorgen heren,

Dank voor jullie reacties. Wordt gewaardeerd!

th0maz, helpt dit ook bij gyno die er al maanden zit? Vraag me daarnaast ook af of het in mijn geval noodzakelijk is om eerst aan de letro te gaan. Mijn huidige gyno is namelijk nauwleijks zichtbaar, maar wellicht wel interessant voor de toekomst (mocht het erger worden)

daann01, waarom zou de primo ervoor zorgen dat ik geen last zal hebben? De test in deze kuur zorgt toch sowieso voor verhoogde oestrogeen niveaus?

Levrone_1987, aromasin lijkt inderdaad een betere keuze. Kan ik dit ook gewoon combineren met HCG in deze kuur of is dit niet aan te raden?

Gr.
 
Goedemorgen heren,

Dank voor jullie reacties. Wordt gewaardeerd!

th0maz, helpt dit ook bij gyno die er al maanden zit? Vraag me daarnaast ook af of het in mijn geval noodzakelijk is om eerst aan de letro te gaan. Mijn huidige gyno is namelijk nauwleijks zichtbaar, maar wellicht wel interessant voor de toekomst (mocht het erger worden)

daann01, waarom zou de primo ervoor zorgen dat ik geen last zal hebben? De test in deze kuur zorgt toch sowieso voor verhoogde oestrogeen niveaus?

Levrone_1987, aromasin lijkt inderdaad een betere keuze. Kan ik dit ook gewoon combineren met HCG in deze kuur of is dit niet aan te raden?

Gr.
Primobolan aromatiseert niet/nauwelijks. Deze verbeterd dan ook je a:e balans wanneer je te veel oestrogeen hebt. Dit was bij je vorige kuur het geval, vandaar de gyno. Cools heeft hier een heel topic over geschreven met nuttige info. Als je die even doorspit zal het duidelijker voor je zijn!
 
Ik zou niet preventief een ai gaan nemen. Gezien je nu ook primo zet kan dit er al voor zorgen dat je geen last zal hebben. Krijg je toch last? Neem dan je arimidex.
Ai niet preventief nemen met bestaande gyno? Dat lijkt me niet zo verstandig.

Waarom heerst er hier zo'n taboe op het gebruik van ai's? Kan iemand überhaupt onderbouwen hoeveel minder gains je zou maken t.o.v. het niet gebruik maken van ai's. Het feit dat de meeste mensen(waaronder ikzelf) gyno hebben opgelopen is omdat ze bang zijn dat een beetje armidex/armosin veel impact gaat hebben op je gains. In mijn optiek kun je better safe than sorry zijn. Gyno surgery is niet goedkoop en het terugdraaien(indien mogelijk)ervan is ook een kut process.

Waarom arimidex? Aromasin heeft veel voordelen o.a. Igf-1 levels worden geboost i.p.v. een decrease, en geeft geen oestro rebound als je ermee stopt.
Klopt, Aromsin is in meerdere opzichten veel beter. Echter heb ik zelf ondervonden dat aromasin te zwak voor mij was. Het blijft altijd een persoonlijke keuze, maar als je gevoelig bent voor gyno kun je beter ervoor zorgen dat je iets gebruikt dat sterk genoeg is.

Goedemorgen heren,

Dank voor jullie reacties. Wordt gewaardeerd!

th0maz, helpt dit ook bij gyno die er al maanden zit? Vraag me daarnaast ook af of het in mijn geval noodzakelijk is om eerst aan de letro te gaan. Mijn huidige gyno is namelijk nauwleijks zichtbaar, maar wellicht wel interessant voor de toekomst (mocht het erger worden)

daann01, waarom zou de primo ervoor zorgen dat ik geen last zal hebben? De test in deze kuur zorgt toch sowieso voor verhoogde oestrogeen niveaus?

Levrone_1987, aromasin lijkt inderdaad een betere keuze. Kan ik dit ook gewoon combineren met HCG in deze kuur of is dit niet aan te raden?

Gr.
Ja, maar hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans is dat je er iets aan kunt doen. Dat moet jezelf bepalen. Ik weet niet hoe erg je gyno is. Persoonlijk zou ik eerst voor zorgen dat je die gyno aanpakt.
 
Waarom arimidex? Aromasin heeft veel voordelen o.a. Igf-1 levels worden geboost i.p.v. een decrease, en geeft geen oestro rebound als je ermee stopt.

Armidex geeft geen rebound. Als het teveel aanwezig is in het lichaam wordt get gewoon afgebroken. Maar de een heeft de voorkeur over de ander. :)
 
Primobolan aromatiseert niet/nauwelijks. Deze verbeterd dan ook je a:e balans wanneer je te veel oestrogeen hebt. Dit was bij je vorige kuur het geval, vandaar de gyno. Cools heeft hier een heel topic over geschreven met nuttige info. Als je die even doorspit zal het duidelijker voor je zijn!

klopt als een bus. Primobolan aromatiseert eigenlijk niet. Ik als vrouw zijnde ben er veel over aan het lezen en zal ook het stukje van Cools gaan zoeken. Ik heb zelf twee dagen geleden een kuurtje besteld.
 
Ai niet preventief nemen met bestaande gyno? Dat lijkt me niet zo verstandig.

Waarom heerst er hier zo'n taboe op het gebruik van ai's? Kan iemand überhaupt onderbouwen hoeveel minder gains je zou maken t.o.v. het niet gebruik maken van ai's. Het feit dat de meeste mensen(waaronder ikzelf) gyno hebben opgelopen is omdat ze bang zijn dat een beetje armidex/armosin veel impact gaat hebben op je gains. In mijn optiek kun je better safe than sorry zijn. Gyno surgery is niet goedkoop en het terugdraaien(indien mogelijk)ervan is ook een kut process.


Klopt, Aromsin is in meerdere opzichten veel beter. Echter heb ik zelf ondervonden dat aromasin te zwak voor mij was. Het blijft altijd een persoonlijke keuze, maar als je gevoelig bent voor gyno kun je beter ervoor zorgen dat je iets gebruikt dat sterk genoeg is.


Ja, maar hoe langer je wacht, hoe kleiner de kans is dat je er iets aan kunt doen. Dat moet jezelf bepalen. Ik weet niet hoe erg je gyno is. Persoonlijk zou ik eerst voor zorgen dat je die gyno aanpakt.
Heb helemaal niets gezegd over gains.

Drugs nemen waarvan je nieteens weet of je ze nodig hebt is gewoonweg dom. "Ik zal vast paracetamol nemen want ik ga waarschijnlijk koppijn krijgen vandaag".

Als je zo'n last hebt van gyno, wacht dan met kuren tot het slinkt. Dit gaat waarschijnlijk toch niet gebeuren, door een verbeterde a:e ratio is er een grote kans dat gyno niet groeit. Mocht dit toch gebeuren? Neem dan je ai. Halfwaardetijd is kort genoeg om het probleem direct aan te pakken.

Ai's hebben een serieuze negatieve impact op je cholesterol en vertering. Jezelf gezond houden onder de omstandigheden lijkt mij vrij verstandig.

Als je oestrogeen slechts een beetje te hoog is ga dan voor proviron, minder impact op je cholesterol en het verlaagd zelfs je shbg-->meer vrije test.
 
Tevens is het gek om het gelijk te slikken terwijl je oestrogeen laag is, want na je eerste pin is niet gelijk je oestrogeen hoog. Dat bouwt namelijk op, net zoals test over de gegeven tijd. Zulke dingen slik je correctief en niet preventief.
 
Heb helemaal niets gezegd over gains.

Drugs nemen waarvan je nieteens weet of je ze nodig hebt is gewoonweg dom. "Ik zal vast paracetamol nemen want ik ga waarschijnlijk koppijn krijgen vandaag".

Als je zo'n last hebt van gyno, wacht dan met kuren tot het slinkt. Dit gaat waarschijnlijk toch niet gebeuren, door een verbeterde a:e ratio is er een grote kans dat gyno niet groeit. Mocht dit toch gebeuren? Neem dan je ai. Halfwaardetijd is kort genoeg om het probleem direct aan te pakken.

Ai's hebben een serieuze negatieve impact op je cholesterol en vertering. Jezelf gezond houden onder de omstandigheden lijkt mij vrij verstandig.

Als je oestrogeen slechts een beetje te hoog is ga dan voor proviron, minder impact op je cholesterol en het verlaagd zelfs je shbg-->meer vrije test.

Mee eens. Maar hebben Ai's invloed op de vertering? in welk opzich?
 
Heb helemaal niets gezegd over gains.

Drugs nemen waarvan je nieteens weet of je ze nodig hebt is gewoonweg dom. "Ik zal vast paracetamol nemen want ik ga waarschijnlijk koppijn krijgen vandaag".

Als je zo'n last hebt van gyno, wacht dan met kuren tot het slinkt. Dit gaat waarschijnlijk toch niet gebeuren, door een verbeterde a:e ratio is er een grote kans dat gyno niet groeit. Mocht dit toch gebeuren? Neem dan je ai. Halfwaardetijd is kort genoeg om het probleem direct aan te pakken.

Ai's hebben een serieuze negatieve impact op je cholesterol en vertering. Jezelf gezond houden onder de omstandigheden lijkt mij vrij verstandig.

Als je oestrogeen slechts een beetje te hoog is ga dan voor proviron, minder impact op je cholesterol en het verlaagd zelfs je shbg-->meer vrije test.
Bedoelde dat ook meer in algemene zin.

De vergelijking die je maakt gaat nergens over. Als je anabolen gebruikt dan weet je dat de kans bestaat dat je er gevoelig voor bent. Sommige mensen zijn er meer gevoelig voor dan anderen. De reden waarom de meeste mensen gyno oplopen is omdat ze geloven dat ai's heel veel invloed op je gains gaan hebben. De meeste die 't reactief gebruiken zijn er meestal al te laat mee(waaronder Alex010 waarschijnlijk). Overigens gebruiken veel mensen ook hcg tijdens hun kuur. Dit verhoogt ook je oesterogenwaarden.

Gyno slinkt echt niet vanzelf. Je moet daar toch iets voor gebruiken. Ik en vele anderen hebben andere middelen dan nolva moeten gebruiken om er volledig af te komen.

Dat klopt maar in hoeverre? Mijn cholesterolwaarden zijn perfect tijdens 't gebruik van armidex. Sommige ai's hebben zelf een positieve invloed op je cholesterolwaarden.
 
Bedoelde dat ook meer in algemene zin.

De vergelijking die je maakt gaat nergens over. Als je anabolen gebruikt dan weet je dat de kans bestaat dat je er gevoelig voor bent. Sommige mensen zijn er meer gevoelig voor dan anderen. De reden waarom de meeste mensen gyno oplopen is omdat ze geloven dat ai's heel veel invloed op je gains gaan hebben. De meeste die 't reactief gebruiken zijn er meestal al te laat mee(waaronder Alex010 waarschijnlijk). Overigens gebruiken veel mensen ook hcg tijdens hun kuur. Dit verhoogt ook je oesterogenwaarden.

Gyno slinkt echt niet vanzelf. Je moet daar toch iets voor gebruiken. Ik en vele anderen hebben andere middelen dan nolva moeten gebruiken om er volledig af te komen.

Dat klopt maar in hoeverre? Mijn cholesterolwaarden zijn perfect tijdens 't gebruik van armidex. Sommige ai's hebben zelf een positieve invloed op je cholesterolwaarden.
Natuurlijk is dat een overdreven vergelijking. Mijn god.

Je kan erover zeveren en doen wat je wil. Preventief drugs nemen is dom. Je neemt het pas als je 100% zeker weet dat je het nodig hebt.

De info die ik hierover geef heb ik van jordan peters, als jij denkt dat je het beter weet... Doe je ding:rolleyes:

Het enige wat ik wil toevoegen: er zijn 'gezondere' manieren om dit probleem tegen te gaan.
 
Laatst bewerkt:
Aromataseremmers doen niets/nauwelijks wat tegen bestaande gynecomastie noch ter preventie ervan.
 
-
 
Laatst bewerkt:
1580081885308.png

1580081904661.png
 
Op t forum van JP lijkt t mij juist dat ze bij hoge oestrogeen waarde’s AI aanraden?
Wat is het nut daarvan? Iedereen die kuurt met testosteron heeft hoge oestrogeenwaardes.
 
Op t forum van JP lijkt t mij juist dat ze bij hoge oestrogeen waarde’s AI aanraden?
Ligt aan de situatie, ben je lid van het forum? Check jp's filmpjes over proviron maar eens.
 
-
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven