Weekupdate 9 & 10 en cutblast review
Tijdje niet van me laten horen. Dit dus ivm vakantie haha. Ik zal jullie toch nog even mn log gaan updaten, anders komt er ook zo'n abrupt einde aan. Overall was de cut best prima! Ik heb eigenlijk zero kracht en massa verloren, en zeker de laatste 4 weken is het erg hard gegaan qua vetpercentage. Zou ik het precies zo weer doen? Moeilijk te zeggen. Ik denk dat ik met minder gear ook wel toekon. Ik ben wel blij dat ik geen orals heb gebruikt, dit had echt geen meerwaarde geboden.
Uiteindelijk ben ik rond de 88,5kg bw (leeg) op vakantie gegaan. Ergens op vakantie ingewogen op 90kg, dus daar zat een kleine rebound bij. Bij terugkomst van vakantie woog ik echter alweer 88kg, wat me eigenlijk niet verbaast. Ik heb stukken minder geslapen, super actief geweest en qua eten is het toch altijd behelpen. Ik kon wel redelijk trainen op vakantie, alleen squats en deads waren geen optie daar.
Ik ben naar mijn idee wel onder de 10% gekomen op iets van 88,5kg. Daar ben ik heel tevreden mee! Komende winter weer wat massa pakken en hopelijk volgende zomer 90kg+ op <10% vp. We'll see

.
AAS:
In week 9 & 10 heb ik gebruikt:
- 300mg test-e
- 600mg mast-e
- 2x 30mg efedrine + 200mg caffeïne
- 7x20mg tamoxifen
Ik heb tamoxifen weer toegevoegd, want na een week jeuk en een week een pijnlijk gevoel merkte ik toch dat het weer enigszins was gaan groeien. Op 20mg tijdens mn cruise zal het voldoende zijn om weer weg te laten trekken. Vervelend wel, ik had het echt de hele blast niet nodig... Pas de laatste week/2 weken dat het weer begon. Vreemd.
Hieronder een review van de compounds van afgelopen cutblast.
Testosteron:
Op 300mg viel testosteron naar mijn idee weg tegen de 600mg masteron. Desalniettemin denk ik dat een cut op 450mg test ook erg leuk kan zijn. Ik vind het lastig om te zeggen wat de meerwaarde was van testosteron in deze cut, maar ik ben er wel van overtuigd dat het de basis is. Op een hogere dosering (denk aan 600mg met 400mg mast) sta je er een stuk voller bij, daar durf ik mn handen wel voor in het vuur te steken.
Masteron:
Masteron is bij uitstek leuk in een cut, maar wel pas echt op een low bf. Eerlijk gezegd denk ik dat je meer hebt aan een test only als je op 15% bf staat. Ik begon al redelijk droog aan de cut, maar zeker in de laatste paar weken zag ik pas het echte effect van masteron. Kneiter kneiter kneiter droog wat betreft vochtretentie

. Je begint haarvaatjes te zien op plekken waarvan je niet wist dat je ze had, en bovendien blijven ze nog aanwezig ook. Ik ben een stuk meer vasculair dan eerst en ik denk dat ik dat te danken heb aan masteron. Ik ben van mijzelf totaal niet agressief ingesteld, dus ik heb ook nul last gehad van agressie. Het enige wat ik merkte is dat ik was sneller geagiteerd raakte, maar dat viel meer te wijten aan het cutten dan aan de gear. Op vakantie was ik totaal niet geagiteerd, aangezien ik daar ook niet in een groot deficit zat.
Efedrine:
Fijne ondersteuning bij het cutten. 2x30mg dagelijks is meer dan voldoende ook. Het is zeker geen wondermiddel, je moet er echt niet veel van verwachten, maar wat ik zo achteraf kan zeggen erover is dat het voor meer energie zorgt en de honger onderdrukt. Ik vind het geen must, maar als je het dan toch hebt liggen dan kun je het best gebruiken

. Ik heb ook helemaal geen last gehad van de bekende bijwerkingen van dit soort middelen (versnelde hartslag, opgejaagd gevoel, zweterig).
Voeding:
De laatste weken waren op een goede 2400-2600 kcal met 6+ uur aan cardio per week. Het was afzien, maar ook wel weer goed te doen. Mentaal trok ik het wel, het was met name lichamelijk wat het zo kut maakte. Dat ongelooflijk vermoeide gevoel in je benen wanneer je je weer naar je volgende locatie sleept... echt vreselijk.
Training:
Nog 1RM's getest aan het eind van de cutblast. Ik heb mijn 1RM's van mijn wedstrijd geëvenaard, maar dan op een lager bw. Dat is dus gewoon een pr

. Wat ik wel fijn vond is dat ik geen kracht heb verloren tijdens het cutten, maar het trainen is toch minder leuk dan tijdens een bulk. Het enige wat leuk is, is het flexen na een training

. Ik heb echt een shitload aan foto's hieraan overgehouden.
Fysiek:
Zoals de foto's wel uitwezen was ik echt gortdroog. Aders doorlopend van buik tot over de borst. Nog een beste hardheid door de masteron ook. Knal er wat carbs in en ik had de kaart van mijn vakantiebestemming op mijn onderarmen en buik

. Daarover gesproken, ik ben nog nooit zoveel nagestaard, aangesproken en half verkracht op een vakantie. Vrouwen, mannen, honden, alle leeftijd stonden mij gewoon ongegeneerd aan te staren en na te wijzen over straat. Echt heel absurd

. Ik moet er wel bij vermelden dat ik niet de enige was die dit had, maar ik vond het een vreemde gewaarwording

.
Nu even een tijdje cruisen. Ik heb bovendien nog een afspraak staan in het Spaarne Gasthuis met dr. de Ronde. Ik zal jullie daarover op de hoogte houden.