MuscleMeat

Test net binnen referentiewaarden: wat nu?

Bezoekers in dit topic

Ano_1985_99

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
16 sep 2011
Berichten
1.387
Waardering
156
Na een periode van verminderde recuperatie en me wat neerslachtig voelen mn testosteron waarde even laten meten. Deze kwam uit op 3.1ng/ml, wat net binnen de referentiewaarden valt (3-10), maar uiteraard erg laag is voor mijn leeftijd (25).

Ik heb maar één teelbal meer wegens ziekte dus de kans is erg groot dat de oorzaak daar te zoeken is.

Ik heb nu binnen 4 weken een nieuwe test maar heb een donkerbruin vermoeden dat dat resultaat niet veel beter zal zijn.

Probleem is dat dergelijke waarden voor veel andrologen gezien worden als 'normaal', en ze niet willen behandelen.

Nu moet ik dus op zoek naar iemand met kennis van zaken die dit wel wil behandelen in België.

Zijn er hier mensen met suggesties? Hertoghe vindt ik zelf persoonlijk wat een te grote gek. Dacht zelf aan Dr. Verheyden van het UZA?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Beta!!

---------- Post toegevoegd 5 August 2013 om 12:08 ----------

Maare OT regel gewoon wat UG shit en ga dat zetten!

Opgelost!
 
Normaal met 1 teelbal. Gelukkig lig je nog binnen de referentiewaarde.

Je zou eens kunnen checken bij een van de 2 dokters wat er mogelijk is. Best bij de dokter die er ook echt wat aan wil doen als jij dat wil.

In die periode van verminderde recuperatie, veel getraind en/of gewerkt?
 
Beta!!

---------- Post toegevoegd 5 August 2013 om 12:08 ----------

Maare OT regel gewoon wat UG shit en ga dat zetten!

Opgelost!

Oké, 'gym1850'.

Normaal met 1 teelbal. Gelukkig lig je nog binnen de referentiewaarde.

Je zou eens kunnen checken bij een van de 2 dokters wat er mogelijk is. Best bij de dokter die er ook echt wat aan wil doen als jij dat wil.

In die periode van verminderde recuperatie, veel getraind en/of gewerkt?

Middelmatig getraind en fysieke arbeid, maar wel veel stress door deadlines ed. Verminderde recuperatie vooral na herhaaldelijke lichamelijke inspanningen. 4 keer in de week op normaal niveau trainen zorgde ervoor dat ik voor de rest van de dagen niet meer vooruit te branden was, en gewoon zin had om de hele dag in mijn bed te liggen om te herstellen. Tijdens vakantiewerk merkte ik ook dat ik veel meer vermoeid was dan m collega's na een week fysieke arbeid, terwijl ik gemakkelijk de bufste en sportiefste was. Door dat opmerkelijke verschil heb ik mn test waarde laten controleren just to be sure.

Bedankt voor de hulp.
 
Laatst bewerkt:
Benny Verheyden, daar zou ik naartoe gaan. Ik ben er ooit ook zelf geweest. Had toen ook redelijk lage waarden omdat ik ervoor gekuurd had. Ik heb hem dat niet gezegd en hij legde mij toen uit dat daar iets kon aan gedaan worden. Hij legde mij uit wat de nadelen waren als mannen te weinig testosteron hadden en gaf mij wat uitleg over androgel, enz... Ik ben toen twee maanden later terug bij hem geweest om mijn bloed terug te laten nakijken maar mijn waardes waren toen normaal. Ik wil hiermee zeggen dat hij zeker open staat voor testosterontoevoeging als dat nodig zou zijn.
 
Benny Verheyden, daar zou ik naartoe gaan. Ik ben er ooit ook zelf geweest. Had toen ook redelijk lage waarden omdat ik ervoor gekuurd had. Ik heb hem dat niet gezegd en hij legde mij toen uit dat daar iets kon aan gedaan worden. Hij legde mij uit wat de nadelen waren als mannen te weinig testosteron hadden en gaf mij wat uitleg over androgel, enz... Ik ben toen twee maanden later terug bij hem geweest om mijn bloed terug te laten nakijken maar mijn waardes waren toen normaal. Ik wil hiermee zeggen dat hij zeker open staat voor testosterontoevoeging als dat nodig zou zijn.

Dus je bedoelt dat je zoals mij wel binnen de referentiewaarden zat, maar vrij laag?

Bedankt voor het advies. Antwerpen is niet zo ver dus dat is ook mooi meegenomen.
 
Oké, 'gym1850'.



Middelmatig getraind en fysieke arbeid, maar wel veel stress door deadlines ed. Verminderde recuperatie vooral na herhaaldelijke lichamelijke inspanningen. 4 keer in de week op normaal niveau trainen zorgde ervoor dat ik voor de rest van de dagen niet meer vooruit te branden was, en gewoon zin had om de hele dag in mijn bed te liggen om te herstellen. Tijdens vakantiewerk merkte ik ook dat ik veel meer vermoeid was dan m collega's na een week fysieke arbeid, terwijl ik gemakkelijk de bufste en sportiefste was. Door dat opmerkelijke verschil heb ik mn test waarde laten controleren just to be sure.

Bedankt voor de hulp.

Stress ;) daar heb je het al. Kan testosteron serieus verlagen, dus even afwachten tot volgende meting.
 
Update:

Net mijn waarden binnengekregen via de post:

Totaal test: 3.1 (3-10 ng/ml)
Vrije test: 63.7 (57-178 ng/ml)

Alletwee deze waarden liggen dus heel erg dicht tegen de mininumim referentiewaarde aan.

Verder hematocriet ook vrij laag, wat te verwachten is bij deze test waarden.

Ik ga morgen al bellen voor een afspraak bij Benny Verheyden, zodat die zijn licht eens kan laten schijnen over deze materie.



Stress ;) daar heb je het al. Kan testosteron serieus verlagen, dus even afwachten tot volgende meting.

Probleem is dat stress de komende weken niet gaat verminderen.
 
Dus je bedoelt dat je zoals mij wel binnen de referentiewaarden zat, maar vrij laag?

Bedankt voor het advies. Antwerpen is niet zo ver dus dat is ook mooi meegenomen.

Het zou kunnen dat ik er juist onder zat. Ik weet het niet meer. Is meer dan 5 jaar geleden.
 
Back
Naar boven