MuscleMeat

test van 13 normaal?

Bezoekers in dit topic

terryboy

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2004
Berichten
583
Waardering
26
Vorige week lab geprikt. Testosteron (totaal) was 13 (referentiewaarden 8,8 32,4)
Is dit laag voor iemand van 34 jaar?
Hrt of suppletie zit er denk ik niet in omdat dit als normaal wordt beschouwd.
Wat zijn de gemiddelde waardes voor iemand van mijn leeftijd?
 
had 14 mnol op 20 jaar man lol
 
Oke. En iets aan gedaan?
 
Qua wat? Artsen vinden zulke waardes gewoon normaal.
 
qua optimaliseren van de waarde? Idd artsen vinden dit in de normaalwaarde vallen.
 
ik zie zo veel mensen vragen stellen ivm test levels die te laag zijn. begin nou te twijfelen aan de sprijding... hebben ze de boven limiet van de sprijding bij stieren genomen of zijn de mensen die hier echt ook merken dat ze een lage test level hebben?

OT:
merk je ook dat je aan de lage kant zit?

---------- Toegevoegd om 12:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:45 ----------

of was je nieuwschierig naar je test level en bleek dat je laag zat?
 
Klachten van vermoeidheid en minder libido.
De range is ook best groot. 9 is dus goed maar iemand met 27 (drie keer zo veel) dus ook goed.
En er is natuurlijk een verschil tussen goed (in de zin van geen pathalogische afwijking) en optimaal.
 
Ik zat op 19 jaar op 14nmol/l maar had dan wel weer een SHBG van 22nmol/l en dus meer vrije testosteron waardoor de lage waarde niet veel uitmaakt voor je gesteldheid. Wat is je SHBG waarde?
 
Vorige week lab geprikt. Testosteron (totaal) was 13 (referentiewaarden 8,8 32,4)
Is dit laag voor iemand van 34 jaar?
Hrt of suppletie zit er denk ik niet in omdat dit als normaal wordt beschouwd.
Wat zijn de gemiddelde waardes voor iemand van mijn leeftijd?

Dit is een gemiddelde waarde voor jou leeftijd. Waarom zou je HRT willen doen met een normale waarde?
 
Je zit niet in de laagste 10%. Wat voor klachten heb je?
 
Vorige week lab geprikt. Testosteron (totaal) was 13 (referentiewaarden 8,8 32,4)
Is dit laag voor iemand van 34 jaar?
Hrt of suppletie zit er denk ik niet in omdat dit als normaal wordt beschouwd.
Wat zijn de gemiddelde waardes voor iemand van mijn leeftijd?
Wijkt -1.3 standaarddeviatie af van het gemiddelde (ervan uitgaande dat je geen diabeet bent).
 
Vorige week lab geprikt. Testosteron (totaal) was 13 (referentiewaarden 8,8 32,4)
Is dit laag voor iemand van 34 jaar?
Hrt of suppletie zit er denk ik niet in omdat dit als normaal wordt beschouwd.
Wat zijn de gemiddelde waardes voor iemand van mijn leeftijd?

Heel makkelijk, ze zeggen dat "de gemiddelde waarde" ergens tussen die ranges ligt .

Wat was je vrije testosteron ?

Hoe laat op de dag heb je je laten prikken ?
 
Vrij test en shbg is niet geprikt. Klachten zijn vermoeidheid en laag libido.
Wat houdt die standaarddeviatie in?

Om 8 uur Smorgens laten prikken trouwens
 
Vrij test en shbg is niet geprikt. Klachten zijn vermoeidheid en laag libido.
Wat houdt die standaarddeviatie in?

Om 8 uur Smorgens laten prikken trouwens
Vrij test wordt berekend, niet geprikt.

Vermoeidheid en laag libido hoeven niet testosteron-gerelateerd te zijn. Vermoeidheid alleen al kan 16.204 verschillende oorzaken hebben.
 
Heeft iemand een degelijke bron voor de gemiddelde test waarden uitgesplitst per 10 jaar? (en niet vanaf 20 tot 49 jaar...). Ik had ergens gevonden dat het 600-700ng moest zijn, maar vind het niet meer...

Ik heb mij onlangs laten testen omdat ik na 4 jaar trainen weinig was bijgekomen wat spiermassa en kracht betreft, veel vermoeid, neerslachtig, slechtgezind, laag libido, geen harde erecties meer, ... de standaardklachten dus. Mijn test is 13,14 nmol en valt tussen de referentiewaarden (die waren 8,6 - 29 voor 20j tot 49j - heb mij wel om 18u laten prikken, na een werkdag).

Ik ben hier en daar info aan het verzamelen over kuren & HRT, maar ik denk dat zelf HRT toedienen niet dé oplossing is voor mijn situatie...
 
Heeft iemand een degelijke bron voor de gemiddelde test waarden uitgesplitst per 10 jaar? (en niet vanaf 20 tot 49 jaar...). Ik had ergens gevonden dat het 600-700ng moest zijn, maar vind het niet meer...

Ik heb mij onlangs laten testen omdat ik na 4 jaar trainen weinig was bijgekomen wat spiermassa en kracht betreft, veel vermoeid, neerslachtig, slechtgezind, laag libido, geen harde erecties meer, ... de standaardklachten dus. Mijn test is 13,14 nmol en valt tussen de referentiewaarden (die waren 8,6 - 29 voor 20j tot 49j - heb mij wel om 18u laten prikken, na een werkdag).

Ik ben hier en daar info aan het verzamelen over kuren & HRT, maar ik denk dat zelf HRT toedienen niet dé oplossing is voor mijn situatie...
Laat je testen in de ochtend ???

Edit:
http://www.artofmanliness.com/2013/01/16/normal-testosterone-levels/

Trouwens, ik was in jouw geval allang op eigen houtje met TRT begonnen. Je gaat toch niet doorleven met deze symptomen? Je merkt al vrij snel of TRT werkt.
 
Back
Naar boven