AndroidHealthClinic

Test zelf eenvoudig de kwaliteit van je VISOLIEcapsules (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

''Keep in mind that you may be better off eating fish twice a week than taking fish oil, as there is more evidence of cardiovascular benefit from eating fish than from taking fish oil. If you already eat fish twice a week, taking a fish oil supplement may offer no additional benefit, unless you are trying to reduce elevated levels of triglycerides with high-dose fish oil.''

Dit komt van Consumerlabs.com. Maar is deze redenatie niet ietwat kort door de bocht? Volgens mij is hier geen rekening gehouden met;
- soort vis
- hoeveelheid vis
- contaminatie

Die visolie van Minami is wat te duur naar mijn zin :P Komt op 40EU /maand. Denk dat het voor mij toch de Omega Balance word.
 
''Keep in mind that you may be better off eating fish twice a week than taking fish oil, as there is more evidence of cardiovascular benefit from eating fish than from taking fish oil. If you already eat fish twice a week, taking a fish oil supplement may offer no additional benefit, unless you are trying to reduce elevated levels of triglycerides with high-dose fish oil.''

Dit komt van Consumerlabs.com. Maar is deze redenatie niet ietwat kort door de bocht? Volgens mij is hier geen rekening gehouden met;
- soort vis
- hoeveelheid vis
- contaminatie

Die visolie van Minami is wat te duur naar mijn zin :P Komt op 40EU /maand. Denk dat het voor mij toch de Omega Balance word.

Ik vind die redenering met name slecht omdat ook uit onderzoeken blijkt dat de effecten merkbaar zijn als je ergens rond de 2000 mg p.d. aan omega 3 vetzuren tot je neemt. Moet je heel wat vis voor eten..
 
Ik vind die redenering met name slecht omdat ook uit onderzoeken blijkt dat de effecten merkbaar zijn als je ergens rond de 2000 mg p.d. aan omega 3 vetzuren tot je neemt. Moet je heel wat vis voor eten..

Daar ben ik ook nog niet uit trouwens. De een zegt dat je bij Omega3 suppletie op de totale waarde van DHA/EPA moet kijken, de ander zegt dat je enkel naar DHA moet kijken. De ander weer naar de totale hoeveelheid Omega3.

Waar ik me een tijd lang aan vasthield was minimaal 1.2g EPA/DHA, maar of dat juist is.. Zou het niet weten?

Heb zojuist de Balance besteld, dosering van 2 caps /dag kom ik aan;

EPA; 720mg, DHA; 480mg en totaal Omega3; 1.5g. Nette waarden voor een nette prijs lijkt me. En dan vertrouw ik maar op PureMax..
 
Die van PS is wat laag gedoseerd (360 mg EPA + DHA is vrij laag), maar dan kun je er natuurlijk ook gewoon meer van nemen. Ik mijd omega 3 pillen van 1000 mg waar maar weinig EPA + DHA. De niet omega 3 vetzuren hoef ik niet..De MP omega balance doet het beter (70% omega 3 per 1000 mg), maar ben op zoek naar 80-90% helaas niet kunnen vinden nog..

---------- Toegevoegd om 01:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:54 ----------

Purepharma heeft een hele hoge dosering. Is wel wat duur.. Ik gebruik zelf de musclepharm. 75% dacht ik
 
Is de visolie van XXL hier al voorbij gekomen? Hoe staat het daarmee?

[Link niet meer beschikbaar]

(is 1 capsule hier ook genoeg van? Bij die van ON raden ze bv 3 capsules aan, DHA en EPA liggen daar wel lager maar bij XXL zijn ze nu ook weer niet 3 keer zo hoog)
 
iemand die van de HEMA getest?
 
Waarom dan niet makreel eten? Ga dat ook maar doen nu ik dit lees. Makreel heeft per 100gr 1750mg epa+dha. Met 50gr makreel elke dag doe je het goed. Hoef je maar 1x per week te kopen... Dan soms afwisselen met zalm en klaar. Haring is nog beter maar lust ik niet.
 
Hoe zou het zitten met Omega 3 verkregen uit algen?
Wat ik hier lees zijn het echt de Omega 3 vetten die oxideren dus wat dat betreft hoeft "algenolie" niet per se beter te zijn.

Ik heb ook geen flauw benul hoe de olie uit de algen wordt verkregen, het aandeel DHA / EPA lijkt respectabel maar ik weet dus niet of deze concentratie
verkregen wordt door eenzelfde proces wat bij visolie de biologische beschikbaarheid nadelig beïnvloedt.

Een potentieel gebrek aan vervuiling lijkt me wel een pluspunt, het zal echter nog wel ff duren voordat het wat goedkoper wordt.
http://www.testa-omega3.com/nl/

[Link niet meer beschikbaar]
 
Net een potje visolie van Powersupplements binnen gekregen. Deze dus:

http://www.powersupplements.nl/visolie-omega-3-36

Staat bij Marinol en ze verzekeren een topkwaliteit. Nu net dus een pot binnen gekregen en meteen een visolie capsule open gemaakt; sterke visgeur en het smaakt ook absoluut naar vis. Geen twijfel over mogelijk. Ruik de visgeur nu ook nog aan mijn handen. Is dit nu een teken dat dit slechte kwaliteit visolie is?

Kwam op hun eigen site dit antwoord tegen op een vraag die over de geur en vissmaak ging:

De aanwezigheid of afwezigheid van visgeur en -smaak is inderdaad een aanwijzing of er sprake is van een kwalitatief goede visolie. Een standaardolie zoals die wordt gebruikt in de meeste visoliesupplementen ruikt en smaakt meestal sterk naar vis. Er zal ook veelvuldig sprake zijn van oprispingen uit de maag met een sterke visgeur.

Onze Marinol-visolie is gedeodoriseerd, wat betekent dat de olie veel minder naar vis ruikt en smaakt. Geen enkele visolie is geheel vrij van visgeur en -smaak. Het is een natuurlijk product (tenzij het in grote mate chemisch is bewerkt, en dat is bij onze visolie niet het geval) en daardoor er zal altijd een zekere mate van visgeur aanwezig blijven. Wie er speciaal op gaat letten zal dus zeker een visgeur of -smaak kunnen waarnemen (overigens vooral als de softgel wordt opengemaakt, wat niet nodig is). Maar dat zal veel minder zijn dan bij een standaardolie en er zal ook veel minder sprake zijn van spontane ‘visboeren’.

De visolie die wij gebruiken is absoluut geen slechte visolie, integendeel. Marinol-visolie staat, vanwege een extra zuiveringsproces, bekend om zijn hoge zuiverheid. We laten de olie elk jaar door een onafhankelijk laboratorium testen op de aanwezigheid van zware metalen zoals lood, kwik, arseen en cadmium, en op biologische verontreinigingen, en sinds we daarmee bijna tien jaar geleden zijn begonnen zijn de resultaten zonder uitzondering extreem goed geweest. De waarden zijn zo laag, vaak niet eens meetbaar met de verfijnde meetapparatuur, dat je per dag duizenden capsules zou mogen innemen en dan nog niet de maximale normen zou overschrijden. Die normen worden vaak wel overschreden als je een paar keer per maand zalm eet.



Is dit nou gewoon een verkooppraatje?
 
Laatst bewerkt:
Vraag me af welke Omega3 wel te vertrouwen is.. Als iemand een betrouwbaar merk\webshop heeft, meld het hier :D
 
Vraag me af welke Omega3 wel te vertrouwen is.. Als iemand een betrouwbaar merk\webshop heeft, meld het hier :D

Heb er wel een voor je maar is niet te betalen. En niet in Nederland te verkrijgen. Heb tijd geleden een keer 5 potten geimporteerd. Is van het merk Nutrigold.

[Link niet meer beschikbaar]

Producten van Nutrigold kun je vertrouwen.
 
Heb er wel een voor je maar is niet te betalen. En niet in Nederland te verkrijgen. Heb tijd geleden een keer 5 potten geimporteerd. Is van het merk Nutrigold.

[Link niet meer beschikbaar]

Producten van Nutrigold kun je vertrouwen.

Inderdaad Pharmaceutical Grade IFOS 5-Star Certified Fish Oil.
 
Kan je ook zoeken op die IFOS gecertificeerde vis olie? Zijn er bijvoorbeeld meerdere webshops welke deze vis olie aanbieden?
 
Hier nog 1 met IFOS 5 sterren:

[Link niet meer beschikbaar]
 
Weet iemand hoe het zit betreft de visolie van xxl?
 
Weet iemand hoe het zit betreft de visolie van xxl?
Ik schat de kans op verontreiniging wel hoger in bij merken waar achtergrondinformatie beperkt is. Zover ik gelezen heb wordt er heel veel gerommeld met visolie en is de kwaliteit erg wisselvallig. PCB's, dioxines, pax, kwik etc zijn veel voorkomende problemen bij visolie. Voor de zekerheid eet ik 2x vis en één zakje walnoten in de week. Dat kan wel uit tegen deze duurder genoemde varianten hierboven... vroeger maakte men zich ook niet extreem druk hier over denk ik dan maar (ook deels te kort aan bewustzijn).
 
Back
Naar boven