XXL Nutrition

Testament? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
De laatste tijd doen somber weer en knettergekke automobilisten op een smalle plattelandsweg me vaak aan de dood denken. Ik voel me hier dichter bij de dood, dan in het zogenaamd gevaarlijke São Paulo, waar mensen wel gek zijn, maar wel goed opletten en R.E.S.P.E.C.T. tonen voor fietsers.
Dat ontbreekt hier volledig...

De laatste dagen hoor ik veel advertenties van het WNF.

Ik heb er al vaker aan gedacht een testament te maken... ben ik nu de enige 'perverse' denker hier (OK, ik ben al 39, maar toch)?

En net zoals WNF aangeeft, voor goede doelen (zij krijgen niets ;) ). Dacht natuurlijk aan Esperanto.. maar eventueel andere doelen ben ik nog over aan het nadenken.

Zodadelijk stort ik me weer in het moordlustige verkeer en ik hoop van ganser harte dat ik een helmspiegel te pakken krijg VOOR ik weer word aangereden.. die stomme fietszaak in Wageningen heeft ze niet meer.. en ik wed dat er in heel NL geen meer te krijgen is (afgevallen tijdens een lifttochtje in een Braziliaanse truck met een gat in de vloer...)

Maar, heeft er iemand hier een testament.. hoe oud was je toen je het opmaakte?

Espi (nee niet somber, wel realistisch)
 
Wij waren 22 en 23 toen we een testament opmaakten. Is hetzelfde idee als een wensenlijstje voor je begrafenis. KLinkt heel cru, maar je weet toch nooit wanneer het je tijd is. Je kan zoals je schrijft er zo ineens niet meer zijn.
Maar dat komt ook mede denk ik doordat ik genoeg van dat alles meemaak in het ziekenhuis.

Greetz
 
pfffff espi, jij sterft iedere dag wel een duizend doden op je fiets of niet ?

Hoe kan dat nou dat ik dat niet heb.
Ik fiets zekers niet hard genoeg :D

Dat terwijl Groningen toch bekend staat om haar slechte verkeerssituatie.

Enne als ik dood ga..........op het moment heb ik toch niets te vergeven dus why should I :D

wel beetje luguber idd.
 
als je een aantal kinderen hebt, dan wil je ook wel dat ze goed terecht komen als er onverhoopt toch iets met ons 2-en gebeurd. Anders gaat een kantonrechter dat bepalen.
Mocht je iets achter te laten hebben dan is een testament net zo gewoon als een begravenisverz.

Je kan natuurlijk ook denken ... who cares als ik dood ben :D
 
Helemaal eens met ilya :D
Ik vraag me echt af op welke wegen jij fietst Espi want ik heb nog nooit iemand zo veel horen zeuren over het verkeer als jij. :rolleyes:
Enne... testament heb ik niet, ben pas 16 :p
 
Testament is mijn inziens essentieel. Zo voorkom je mogelijke familie dramas. Zeker als je kids hebt ivm met voogdij kwesties.

Zelfs zoniet dan vind ik het een prettige idee om alles op papier te hebben hoe ik wil dat mijn nalatenschap geregeld/verdeeld wordt.

Daarom ga ik ook zodra ik full-time ga werken even langs bij de notaris. (= nu nog te duur ;) )
 
Een testament heb ik niet, wel heb ik een spaarregeling die als ik dood ga een 40 duizend euro uitbetaald en nog eens doorspaard totdat als ik dan 65 zou zijn geworden dan het volledige bedrag nog eens uitbetaald. Dus een totaal van rond een ton. Dit heb ik speciaal gedaan omdat ik toch al erg veel rijd en het ook leuk vind in een sportieve wagen te rijden/sprinten wat ook gevaar met zich meebrengt. Zo weet ik dat ik tenminste dood meer waard ben dan levend :D :D

Heeft tenminste nog iemand in de familie zat geld om als ie zou willen een eigen bedrijfje op te starten of iets dergelijks ermee te kunnen doen wat ik zelf niet heb.
 
Ik zal toch eens een bezoekje aan de notaris brengen dan.. ik wilde het nooit doen wegens de kosten, maar ik wil het nu toch wel eens op papier laten zetten..
Overigens zie ik de zin van een begrafenisverzekering niet zo, je weet toch dat je ooit overlijdt, dan zijn de kosten daarvan wel te overzien. Vaak betaal je meer aan de verzekering (want 100% kans op overlijden) dan wanneer je het aan de familieleden overlaat.. en zo duur hoeft een begrafenis/crematie niet te zijn...

Ja ik heb de tocht weer overleefd.
De bewuste weg is een smalle weg waar veel sluipverkeer overheen raast. Officiële toegelaten snelheid is 60 km/uur, maar velen rijden boven de 80 km/uur. Er zijn wel 8 drempels aangebracht die echter totaal geen effect hebben omdat het hoogteverschil minimaal is.. de ruimte die aan de zijkant voor fietsers is overgelaten is minimaal en dus ga ik er altijd overheen.. en dat levert bijna elke dag rotsituaties op en zonder spiegeltje kan ik moeilijk inschatten hoe gestoord de achterliggers zijn.. ik ben al tenminste 5x zeer rakelings op het allerlaatste moment ingehaald. En 1x met de dood bedreigd, dus zulke nonsens zijn het niet.
En dat in de Betuwe nota bene..

Gelukkig neem ik op de terugweg bijna altijd de lange zeer rustige en mooie route, maar op de heenweg heb ik meestal bloedspoed.. trouwens ook die zeer rustige route kent toch wel lokaal verkeer dat zich ook weer op schofterig snelle wijze verplaatst. Maar die weg is zo smal dat je door midden op de weg te rijden, de boel aardig in de hand hebt.. alleen moet je wel ff opletten, ben ook daar vaker rakelings op volle snelheid gepasseerd.. dat is iets wat me in de meeste buitenlanden echt heus waar niet overkomt (muv Duitsland dan, daar zijn het even grote hufters)

Espi
 
Toen ik nog iedere dag trainde en 60 tot 100 km p/d reed heb ik ook een extra ongevallenverzekering afgesloten. in het weekend reed ik vaak 120 tot 160 km en als je zoveel op de fiets zit merk je pas hoevaak fietsers worden gesneden of geen voorrang krijgen. Meestal vergissen automobilisten zich in de snelheid waarmee ik aankwam rijden op een kruising. Zelf stop ik altijd voor een rood licht en verleen netjes voorrang. Ik weet dat wielrenners een slechte naam hebben in het verkeer maar ik hield me altijd netjes aan de regels.
 
hahaha zoals je het vertelt, espi.

Echt prachtig :D

sluipverkeer ! (ja ik weet dat het een bestaande term is maar in deze context).

Ik zie het al voor me.....

Espi.........met magnum in de holster,
op de achtergrond eye of the tiger.

Hard schreeuwend : ADRIANNNNNNNNNNNN ! (rocky)

Een stukkie rode doek om het voorhoofd (rambo)

GO GIRL !!
 
:lol: :haha: :roflol: @ Ilya!

Maar waar haal ik verdorie die kraaienpootjes vandaan.. ik weet al precies waar ze gestrooid moeten worden ... :evil: :evil2:

Espi
 
Originally posted by Diver2000
Toen ik nog iedere dag trainde en 60 tot 100 km p/d reed heb ik ook een extra ongevallenverzekering afgesloten. in het weekend reed ik vaak 120 tot 160 km en als je zoveel op de fiets zit merk je pas hoevaak fietsers worden gesneden of geen voorrang krijgen. Meestal vergissen automobilisten zich in de snelheid waarmee ik aankwam rijden op een kruising. Zelf stop ik altijd voor een rood licht en verleen netjes voorrang. Ik weet dat wielrenners een slechte naam hebben in het verkeer maar ik hield me altijd netjes aan de regels.

Klopt.. JUIST wanneer ik dus over de weg rijd waar dat al (buitenland) dan niet (NL, B, D) is toegelaten houd ik me tot op de decimaal achter de komma aan de verkeersregels. Alleen als een verkeerslicht geen fiets kan detecteren rijd ik uiteraard door wanneer dat veilig is.. ik kan me ook wild ergeren aan halve debielen die 3 dik naast elkaar rijden en lak hebben aan het overige verkeer. Ik was juist zo gesteld op die spiegel omdat ik dan kan anticiperen op wat er aan het gebeuren is..

Een verzekering was misschien zo gek niet, mijn fiets is wel verzekerd bij Elvia maar ik heb ooit schade gehad door een aanrijding tijdens het 600km brevet en dat is niet vergoed onder het mom van "het was een wedstrijd" ik reed gvd alleen en deed 40 uur over 600 km, een wedstrijd, het mocht wat!!!

Juist omdat ik perfect op de hoogte ben van wat echt veilig is, ben ik zo verbeten op die regels die van geen kanten kloppen en alleen maar tot doel hebben fietsers achter het behang te plakken eh, naar fietspaden/stroken te verbannen.

Misschien ontgroei ik mijn wilde haren nog eens.. maar voorlopig ga ik kraaienpootjes sparen ???
 
Heb een testament op laten maken toen ik voor het eerst een huis kocht en ging samenwonen.

Toch moet ik ff wat over dat gekanker op die automobilisten kwijt.
Zeker zijn er aso automobilisten, maar als je als automobilist in Amsterdam rijd, dan wil je de fietsers juist wel wurgen! Ik probeer me netjes aan de regels te houden (op te hard rijden, buiten de stad, als de situatie het toelaat na dan) en ok, heel soms maak je een foutje. In Amsterdam komen de fietsers echt uit alle richtingen en houden zich aan geen enkele regel (hun motto is: nooit stilstaan, altijd doorfietsen hoe dan ook), dus ja het kan gebeuren dat je iemand eens over het hoofd ziet. De fietsers worden meteen agressief en slaan op je auto. Waar halen ze gvd het lef vandaan? Moet ik dat ook gaan slaan als die k*tfietsers me voor de zoveelste keer snijden zodat ik hard moet remmen?

Liep laatst naar mijn auto, komen 2 fietsers langs (volwassen mannen), hoor ik ze tegen elkaar zeggen: kom, laten we wat spiegels er af trappen. Is me al 2 keer overkomen (kosten 700 euro per keer, zelf te betalen!), en ik kan je vertellen, als ik het zie gebeuren dan rijd ik ze dood. Idem met kraaiepootjes, levensgevaarlijk als iemand een klapband krijgt en de macht over het stuur verliest en bijv. een fietser daardoor dood rijdt (ben je dan trots op je daden Espi?).

Zo, dit was de visie van een automobilist die zich netjes opsteld, maar met het aso gedrag van fietsers geconfronteerd word! Het is maar net aan welke kant je staat. De meeste verkeersgebruikers zijn ok, helaas herinner je je met name de slechte. Zowel automobilisten, als fietsers, brommers etc.
 
Er zitten overal wel goede en slechte bij.
Maar ik voornamelijk brom/fietsers gevaarlijke dingen doen.

Ikzelf houd wel van een stukje toeren in de wagen met een leuk stukje muziek erop. Ik houd me goed genoeg aan de regels en als ik een snelheids overtreding maak is het veelal bij een sprintje tegen een andere wagen. En tjah hoe moet je anders erachter komen hoever hij inzijn 3 kan doortrekken, je mag hier maar maximaal 120.
 
Originally posted by avg
En tjah hoe moet je anders erachter komen hoever hij inzijn 3 kan doortrekken, je mag hier maar maximaal 120.
Tja, of een keer de top van je auto testen?? Nog steeds niet gedaan trouwens (netjes he?, maar vond 240 al hard genoeg :D )
 
Originally posted by oldy


Zo, dit was de visie van een automobilist die zich netjes opsteld, maar met het aso gedrag van fietsers geconfronteerd word! Het is maar net aan welke kant je staat. De meeste verkeersgebruikers zijn ok, helaas herinner je je met name de slechte. Zowel automobilisten, als fietsers, brommers etc.

Oldy , ik ben het echt helemaal met je eens , ik erger me ook groen en geel aan de fietsers die in de stad overal lak aan hebben..
Echter, ook al heb ik schijt aan die stomme rotfietspaden , dan houd ik me op de WEG wel keurig aan de verkeersregels (muv lichten die geen fiets kunnen detecteren, anders sta je een kwartier voor paal). Ik ben me zeer bewust van de risico's van deelname aan het verkeer en daarom baal ik ook zo dat ik geen nieuwe helmspiegel kan kopen.. ik vind het zo nonsens te zeggen dat je die als fietser niet nodig hebt.. heb je ooit iemand horen beweren dat een auto geen spiegel nodig heeft? En dat je om kunt kijken is onzin, daarmee krijg je vaak een te grote stuuruitslag ook al kijk je uit dat niet te doen en bovendien heb ik me met autorijden aangewend om bijna elke minuut in de spiegel te kijken (is er in gestampt en daar houd ik me nog steeds keurig aan als ik zelf rijd) en met een helmspiegel kijk ik gem. elke 2-3 minuten erin...

Ik heb ook niet voor niets de dikke pil "Effective Cycling" van John Forester in huis, die elke mogelijke verkeerssituatie doorneemt en de meest effectieve benadering er uit licht.. een fiets is qua verkeersdeelnemer echt niet veel anders dan een auto of beter: tractor.

Espi, die gewoon te zuunig is om auto te rijden en bovendien het slecht voor de lijn vindt...
 
Originally posted by Esperantisto
ik vind het zo nonsens te zeggen dat je die als fietser niet nodig hebt.. heb je ooit iemand horen beweren dat een auto geen spiegel nodig heeft? En dat je om kunt kijken is onzin, daarmee krijg je vaak een te grote stuuruitslag ook al kijk je uit dat niet te doen

LOL, de enige situatie die ik kan bedenken waarin ik zo'n stuuruitslag zou krijgen bij 't omkijken is, wanneer ik te diep in 't glaasje heb gekeken... :D
meestal gaat dit ook gepaard met een innige aanraking met 't asfalt.

maar ff serieus, een normale fiets heeft nou niet echt een grote snelheid, waardoor een achteruitkijkspiegel echt noodzakelijk wordt toch?
en ik heb eerlijk nog nooit gehoord of gemerkt dat iemand zo erg uit koers raakte bij 't omkijken..
misschien komt 't wel doordat jij op een racefiets oid rijdt, waar je je gewicht meer op 't stuur hebt, zodat 't wel zou kunnen gebeuren, maar ik betwijfel 't dat dat niet te corrigeren valt.
gewoon je buikspieren een beetje aanspannen bij 't omkijken, zodat je minder gewicht meer op 't stuur hebt..

vind 't wel een apart argument van een klaarblijkelijk fervente fietser... :D
 
Tja het was ff wennen een spiegel, ik was net in de VS en van mijn gastheer (ook randonneur) moest en zou ik een spiegel nemen. Mokkend gaf ik toe en warempel na een paar maanden wilde ik niet anders meer.
Praktisch alle Amerikaanse (en Canadese) serieuze fietsers hebben er een om ten allen tijde de verkeerssituaties te kunnen beoordelen.
Daarom juist voel ik me zo als een kleuter behandeld in NL.. maar ja, als zoveel fietsers zich als stomme debielen gedragen is dat misschien geen wonder. Maar als je mensen verantwoordelijkheden ontneemt gaan ze zich vanzelf stompzinnig gedragen.

Bij meer verantwoordelijkheid voor je eigen veiligheid ga je je ook verantwoordelijk gedragen.

Espi

PS: een praktijksituatie van wat het voordeel van een spiegel is. In Brazilië reden ik (met spiegel) en mijn fietspartner (zonder spiegel) een stuk weg met vrij steile 'rollercoaster' heuvels.
Die heuvels waren steeds heel typisch: bij het laagste punt moest je vaak een of ander riviertje oversteken. Niets aan het handje? Nou nee, want die weg had een riante vluchtstrook, behalve dus onderin bij de brug waar de vluchtstrook verdween.
Dus moest je de weg op daar..
Mijn partner had de bibbers in de benen en reed aan de linkerkant van de weg (omdat hij zo het verkeer aan kon zien komen aan zijn kant) en steeg dan af wanneer dat zo was en liep naar de andere kant van de brug.
Ik reed gewoon rechts op de vluchtstrook en voegde in tijdens het afdalen op de wegstrook daarbij in de spiegel controlerend of er niet toevallig net verkeer aan kwam, of ze hard reden en vooral natuurlijk of ze me de ruimte lieten. Voor de zekerheid ging ik midden op mijn weghelft rijden, zodat ze niet op de gedachte konden komen me op dezelfde weghelft in te halen, wat dus nooit gebeurde.. Als ik om had moeten kijken had ik te veel vaart moeten minderen, nu kon ik zonder remmen over de brug vliegen en zeker tot halverwege de volgende helling komen zonder bij te hoeven trappen...

Maar kortom... een testament is dus zinvol.. jammer dat die notarissen zo crimineel duur zijn!
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Esperantisto
Oldy , ik ben het echt helemaal met je eens , ik erger me ook groen en geel aan de fietsers die in de stad overal lak aan hebben..
Ben blij dat we het toch met elkaar eens zijn :D . Ook de automobilisten zijn zeker niet heilig (zoals je meerdere keren hebt aangehaald). Vond het gewoon ff tijd om ook de andere kant te belichten.

Kan je geen spiegel op je stuur monteren ipv op je helm?
 
Kan je geen spiegel op je stuur monteren ipv op je helm?


Nee

- te zwaar
- trilt te veel
- minder effectief, het blikveld is te klein
- ik wil niet voor joker fietsen

Wat wel kan, is bijv. een mini-spiegeltje in je zonnebril plakken aan de binnenkant. Ook moet ik nog ergens een klemspiegeltje hebben voor aan de poot van de bril, maar dat leek me altijd te topzwaar..
 
Back
Naar boven