Fitness Seller

testing een compleet nieuw schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frenkpie

Massive Warrior
20 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2002
Berichten
19.637
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
zoals ik al in een topic verteld had, hek een nieuw eet en train schema. dit heb ik gekregen van een personal trainer. Hij beloofde me dus dat ik ongeveer 1-2 kg spiermassa zal aankomen in 2 maanden.

Ik weet dat dit schema tegen veel uitspraken in gaat die hier gezegd worden. maar zoals ik al zei.. dit is een TEST. ik wil es zien hoe het bij mij zal werken. Het had geholpen bij hem vertelde die. (en hijs zelf echt gespierd/sterk imo)

ik ben nu in me 3e week... en krijg volgende week me nieuwe schema. dit is mijn huidige schema:

Day 1,3,5:

Chest:
Flat bench Press
Decline bench Press
Flies machine
Cable cross over
Close grip bench press
Pull over

Legs:
classical squat
wide stance squat
leg kickbacks
seated calf raises

dit alles met 4 sets, 6-10 reps.

Abs:

Classical/roman sit ups
Weight leg raises
leg-lift crunches
side crunches

3 sets 12 reps at least (doe er meestal veel meer)

Day 2,4

Back:
Front/lat pull down
Seated pull over rows
Cable pull over rows
Pull ups or chin ups
Dumbbell bent over rows
Machine reverse flies

Shoulders:
side lateral rises
upright row
arnold press/machine press
dumbbell shrugs

biceps:
21 cable curl
zotmann curl/brbell curl

triceps:
cable pull down
dips
triceps kickbacks

dit alles weer 4 sets, 6-10 reps

abs:
classical/roman sit ups
weighted leg raises
leg lift crunches
side crunches

3 sets, at least 12 reps

Ik train me buik dus 5x per week. Verder me benen en borst 3x per week omdat (op me quadriceps na) die het meeste achter lagen op de rest van me spieren. Mijn triceps waren ook kleiner dan me biceps, vandaar dat ik daarvoor 1 set meer doe.

Mijn eetschema:

7:00-8:00:
2 sneetjes bruin brood 1 eetlepel pindakaas
2 eitjes
1 glas magere melk

10-11:00:
1 banaan
1 appel

12:00-1:00
3 sneetjes bruin brood, 50 gram kipfilet 50 gram rundsvlees en 1 stuk zalm.
0,33 l water
0,2 l vruchtensap

3:00-4:00:
appel en/of banaan

5:00-6:00:
beetje aardappelen (gekookt)
verder veel groentes en soms klein beetje vlees (geen varkens)

9:00-10:00 (na training):

1 glas melk
100 gram kwark
1 eitje
1 sinasappel
20-50 gram kipfilet

en dan om 11:00 nog een glas magere melk
tussendoor drink ik nog een liter of 2 water.

Dit schema is voor 1 maand, zit nu in me 3e week. Ik heb foto's gemaakt 3 weken geleden, en zal het verschil posten, zodra ik de 2e maand af heb (dat is dus over 5 weken).

Owja, 1 dag in de week eet ik gewoon beetje wat ik wil (wel eiwitrijk, maar dan ook wat friet/chips enzo :) )
geef uw mening :)
 
Laatst bewerkt:
ow ik zal ook ff mijn mening geven.. op het begin had ik vaak heel erg honger, maar nu is het minder geworden, het trainen duurt lang (2 uur per dag en t is 4-5x per week)

ik probeer de 5x te halen, maar dat gaat niet altijd. Verder merk ik dat me borst toch een stukje voller is (vooral boven), en me buik is nu platter geworden. Op het begin had ik best veel last van spierpijn (vooral in me trapesius en schouders), maar nu is dat allemaal minder geworden. ik voel alleen een klein beetje spierpijn devolgende dag.

verder voel ik me goed, en ik ben niet helemaal uitgeput na t trainen, wat je wel zou denken als je 2 uur per dag bezig bent.


wel veel leesvoer :D
 
Qua training:

Je buik moet je geen 5x doen per week, dat werkt toch niet. En er is zelf tegen mij gezegt dat het slecht is. 2 x per week is voldoende.


Qua Eten:

Je krijgt veel te weinig eiwitten binnen.
en ik zou je zalm en kip etc (dus je eiwitten) meer verdelen over je eettijden.


Dit viel me 1e instantie op.
Komen vast nog wel meer opmerkingen.

suc6
 
mij was verteld dat ik beter 4 uur voor mijn training een warme maaltijd kon eten. want na 4 uur wordt het eten omgezet naar energie.

en wrom zou 2 x per week voldoende zijn? ik denk dat je abs optimaler zullen groeien als je ze meer trained (met minimaal 48 uur rust tussen)
 
ik zou zeggen: je overtraind jezelf op deze manier..je krijgt en te weinig cals binnen en je traind erg lang en vaak...

als ik bijv. kijk naar je borst 6x4 = 24 sets ??? en dat drie keer per week ??? omg !

tja..
 
Ik denk dat je met dit schema wel droog zal worden. Verder zul je na een tijdje merken dat je overtrained bent en geen voorruitgang boekt.
 
Originally posted by burn
Ik denk dat je met dit schema wel droog zal worden. Verder zul je na een tijdje merken dat je overtrained bent en geen voorruitgang boekt.


:clap: EENS!
 
Erg raar schema..
Om je borst training als voorbeeld te nemen:
Zijn die 24 sets voor borst 24 worksets(daarmee bedoel ik 80 % intensiteit of hoger)? Ookal zijn het geen worksets dan vind ik het nog steeds heel veel. En dan ook nog 3 keer per week? Dat zijn bij elkaar 72 sets voor borst :eek: :eek:
De meeste mensen doen 9/12 worksets per training met 5 / 7 dagen rust ertussen en groeien er goed op. Misschien reageer jij er anders op maar voor mij zou 24 sets per training en dat nog is 3 keer per week funest zijn voor mijn geliefde pectorales :D
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by KaLe


??? iets verkeerds gezegd?

Nee joh was zeer goed!

Zat je gewoon beetje te pesten! :laugh:


:sad: Sorry
 
nou hoor.......... :(
 
hmm ja t is idd veel...

dit eetschema voelt ok imo. ik slaap even veel als normaal.. miss minder zelfs. slaap goed. heb geen hongerig gevoel en k kan nog steeds evenveel tillen als voorheen (ok de laatste borst niet meer, maar de andere gaan nog heel goed)
 
Yja als je je er goed bij voelt en geen tips wil aannemen dan moet je gewoon zo door blijven trainen.
 
elmar waar lees jij dat ik zeg dat ik geen tips wil aanemen :S
ik geef mijn MENING, over hoe mijn ERVARINGEN ermee zijn !

en zoals je in de topic titel al kan LEZEN, staat er dat ik dit aan t uittesten ben ! !

en for your information.. ik ga WEL wat met die tips doen, ik zal die trainer vanavond zien en ga hem erop aanspreken, en naar zijn argumenten luisteren waarom hij mijn zon trainingsschema geeft.
 
btw. iemand nog op of aanmerkingen van de volgorde van de oefeningen en over t feit dat ik deze oefeningen 1 maand ga doen? en pas na een maand andere oefeningen ga doen.

owja en je zei dat ik te weinig eiwitten binnen kreeg van mijn voeding, wat zou jij toevoegen aan dit dieet om aan voldoende eiwitten te komen en wanneer?

ik zat te denken aan elke dag 500 gram kwark meer, 1 eitje extra en miss savonds na t trainen een bord pap met magere melk.

of zou dit nog niet voldoende zijn?
 
Laatst bewerkt:
en hoes et gesprek met je trainer verlopen?
 
nou hij had verteld dat het zijn bedoeling was, om een maand lang ff mijn lichaam te shockeren.

hij had me gisteren nog me spiergroepen bekeken en hij zag dat er duidelijk verschil zat, tussen voor en na. vooral bij de borst. lager vet en beetje meer spiermassa.

volgende week krijg ik een nieuw schema van hem waar ik + - 300 gram eiwitten per dag binnen zal krijgen. en ik zal dus ook iets meer cardio moeten doen omdat ik dan meer vet binnen krijg, dus de trainingsschema wordt niet zo groot als deze.
 
Back
Naar boven