XXL Nutrition

Testje gedaan low fat dieet vs medium fat dieet (cutting)

Bezoekers in dit topic

Doffer

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
8
Lengte
1m72
Massa
91kg
Vetpercentage
11%
Mijn eigen bevindingen is dat met met medium vet aan het dieet toch sneller vet verbrand vergeleken
met een low vet dieet. Ik heb dit in 12 weken getest achtereen, mijn vet percentage is zelfs wat gestegen bij low vet en bij medium vet zo'n 40 gram per dag ging ik het kwijt raken als een malle. Net of ik in in een korte tijd de weken inhaalde dat ik zonder vet at max 15 gram vet per dag. Nu denk ik dat dit door de hormonen kan komen? Dieet was namelijk wel op d ezelfde hoeveel heid cals met meer eiwit tijdens low vet en minder eiwit tijdens wat meer vet carbs is het zelfde gebleven en heb getest met een 4 punten meting.
Tijdens low vet zo'n 14% gemeten 2% meer dan toen ik begon met het dieet en de 6 weken medium vet is mij
vet geaald naar 11% vet. Persoonlijk denk ik hormenen doe beter in balans zijn met wat meer vet in het dieet,
met name vet uit eieren noten en vis.

40 gram is ook nog weinig bro;)
hoe zat je met de rest v.d. macro's?
En je was waarschijnlijk on?

• Topic Starter Topic Starter
Ik was indd on. de rest van de voeding zat wel goed, vooral veel carbs uit vezelrijke producten
redelijk wat fruit, gemiddeld zo'n 3 a 4 stuks en veel groente gemiddeld zo'n 400 gram per dag.
Ik wil de eens gaan cutten op low vet maar dat werkt gewoon niet voor mij, en zo gezond is het eingelijk ook niet
want vet regeld zo veel i je lichaam, door tekort zal die regeling van hormenen wel op de hobbel zijn gegaan?

Wie zegt dan dat een low fat dieet goed/gezond is?

Vervang je je vetten bij low fat door koolhydraten of juist door eiwitten?
Lijkt me ook nogal een verschil, aangezien veel mensen gevoelig(er) reageren op koolhydraten.
Zelf ben ik eerder een voorstander low carb dan low fat maar das persoonlijk.

Terug
Naar boven