MuscleMeat

Testosteron (anabolen) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gast_170118

Novice
Lid geworden
18 okt 2020
Berichten
13
Waardering
4
Lengte
1m78
Massa
65kg
Beste,
Heb een tijdje geleden bij een bloedcontrole de "vrije testosteron" laten vaststellen en het resultaat is 0.220 mol/l. De dokter bevestigde dat dit aan de lage kant ligt en heb DHEA voorgeschreven gekregen. DHEA deed de eerste maand iets maar ik merk nu geen impact meer.
Ik had mijn testosteron laten vaststellen omdat ik had gelezen dat een lage waarde kon verklaren waarom ik heel snel uitgeput ben en ook heel lage energie levels heb.
Ben op zoek naar meningen van anderen en misschien zelfs een naam van een dokter (in België) die dit weldegelijk wil bekijken want ik heb de indruk dat men niet tuk is op het geven van testosteron supplementen. Niet dat ik absoluut een supplement wil maar heb gelezen op verschillende fora dat het kan bijdragen tot het verminderen van depressieve gevoelens en ook dat bijdraagt tot toenemen van de energie. Er zijn verschillende websites waar men het een en ander kan kopen maar ik doe het liefst onder medisch toezicht.
Alvast bedankt!
 
Waarom is het vrije testosteron gemeten en niet totaal testosteron? Weet je dat toevallig? Zou je al je bloeduitslagen hier kunnen plaatsen?

Heb je last van erectiele dysfunctie, verminderd libido, minder lichaamsbeharing? Snel uitgeput heeft er weinig mee te maken, en 'lage energie levels' is nogal een vage en niet-specifieke klacht.

Ik heb verder geen idee waarom je arts DHEA heeft voorgeschreven.
 
Waarom is het vrije testosteron gemeten en niet totaal testosteron? Weet je dat toevallig? Zou je al je bloeduitslagen hier kunnen plaatsen?

Heb je last van erectiele dysfunctie, verminderd libido, minder lichaamsbeharing? Snel uitgeput heeft er weinig mee te maken, en 'lage energie levels' is nogal een vage en niet-specifieke klacht.
Er is allerhande gemeten, vooral op mijn vraag omdat ik op het internet het een en ander gelezen had.

Dit is o.a. getest onder GONADEN:
FSH 6.2 U/L
LH 4.6 U/L
Oestradiol <25 ng/L
Prolactine 7.4 ug/L
Testosteron: 915 nmol/L
Testost. bind. globuline 22.1 nmol/L
Vrij testosteron berekend 0.220 mol/L
Androstanediolglucuronide 6.9 ug/L

Verminderd libido: ja
Erectiele dysfunctie: niet echt, maar is zeker niet meer zo geweldig als voorheen
Minder lichaamsbeharing: ik denk het niet

Wat me heel erg opvalt is dat ik geen "stamina" heb... ik doe enkele oefeningen en ben onmiddellijk uitgeput.
 
Laatst bewerkt:
Lage energie levels... Hoe zit je met je voeding?
Je gewicht lijkt me ook wat aan de lage kant. In je eerdere topic is daar ook naar gevraagd.
 
Lage energie levels... Hoe zit je met je voeding?
Je gewicht lijkt me ook wat aan de lage kant. In je eerdere topic is daar ook naar gevraagd.
Ik eet vrij veel en heel gezond... veel proteïnen en enkele complexe koolhydraten. Ik zit rond de 2500KCAL per dag. Heb een irritant buikje (een kleintje natuurlijk) dat ik maar niet wegkrijg.
Ik drink geen alcohol, ik slaap voldoende (min. 7 uur) en drink 2 liter water per dag.
Ik neem Vit D3 supplement, krill olie en magnesium bisglycinate.
 
Ik eet vrij weinig en heel gezond... veel proteïnen en enkele complexe koolhydraten. Ik zit rond de 2500KCAL per dag. Heb een irritant buikje (een kleintje natuurlijk) dat ik maar niet wegkrijg.
Ik drink geen alcohol, ik slaap voldoende (min. 7 uur) en drink 2 liter water per dag.
Ik neem Vit D3 supplement, krill olie en magnesium bisglycinate.
fixed
 
  • Like
Waarderingen: GJX
Als je een echt flink traint dan is dit vrij weinig wat mogelijk je moeheid wel kan verklaren.
Val je af nu?
 
Bedoel je niet 915 ng/dL? 915 nmol/L testosteron kan niet. Samen met die SHBG-waarde is je berekende vrije testosteronconcentratie fout.

Vrije concentratie moet je ook niet bepalen in dit geval.
 
Bedoel je niet 915 ng/dL? 915 nmol/L testosteron kan niet. Samen met die SHBG-waarde is je berekende vrije testosteronconcentratie fout.

Vrije concentratie moet je ook niet bepalen in dit geval.
Dit is een typo - resultaat zegt 9.15 mol/l testosteron

Heb het gevoel dat ik aan het verloren lopen ben in alle informatie dat ik vind op het internet.
Ben in maart 2019 begonnen met krachttraining - ik ben altijd vrij slank geweest en heb toename kunnen vaststellen. Hetgeen me zorgen maakt is de snelle uitputting. Soms ben ik na 15 minuten kapot en heb ik echt problemen om door te gaan. Ik moet op zoek naar iemand die me wegwijs kan maken in de overload aan informatie, denk ik.
 
Bedoel je niet 915 ng/dL? 915 nmol/L testosteron kan niet. Samen met die SHBG-waarde is je berekende vrije testosteronconcentratie fout.

Vrije concentratie moet je ook niet bepalen in dit geval.
Ik wou het ook melden. Of bedoelt hij 9.15 nmol/L,
 
Dit is een typo - resultaat zegt 9.15 mol/l testosteron

Heb het gevoel dat ik aan het verloren lopen ben in alle informatie dat ik vind op het internet.
Ben in maart 2019 begonnen met krachttraining - ik ben altijd vrij slank geweest en heb toename kunnen vaststellen. Hetgeen me zorgen maakt is de snelle uitputting. Soms ben ik na 15 minuten kapot en heb ik echt problemen om door te gaan. Ik moet op zoek naar iemand die me wegwijs kan maken in de overload aan informatie, denk ik.
Doe over een paar weken weer een test.

Is je puberteit verder normaal geweest?
 
Heb nieuwe resultaten vandaag ontvangen (na 3 maanden gebruik van 100mg DHEA):
FSH 8.3 Ui/L
Oestradiol 20 ng/L
Estradiol beschikbaar (E2/SHBG) 0.330 ratio
Testosterone 12.1 mol/L. // 3493 pg/mL
S H B G: 22 mol/L
Testo. beschikbaar (TT/SHBG) 55.8 ratio
Androstaandiol-gluc 13.4 ug/L

Zijn deze waarden nog steeds laag?
 
Androstaandiol-gluc 13.4 ug/L: is iets te hoog. Iets om op te volgen want DHT is net hetgeen je binnen de perken zou moeten houden. Testosteron is niet hoog maar binnen de normale waardes. FSH is hoog, ik veronderstel dat LH ook aan de hoge kant zal zijn wat dan toch zou kunnen wijzen op een hardwerkende hypofyse omdat de ballen niet zo goed werken.
 
Was ook maar even naar mijn huisarts gegaan na een paar jaar medicijngebruik. En vanwege deze reactie:
Ik heb verder geen idee waarom je arts DHEA heeft voorgeschreven.
Om mijn hormoon levels en bloedwaardes te checken. Ik heb het idee dat artsen 90% van de keren niet luisteren. Want ik kwam ervandaan met vanalles behalve een antwoord op mn vraag en
n verkeerde verwijzing. Ik denk dat het een goed idee is om een dokter te hebben die weet wat een bodybuilder of atleet eigenlijk nodig heeft. Ik weet niet of dit wat toevoegt. Maar het kost op deze manier moeilijk veel tijd en irritatie.
 
Back
Naar boven