MuscleMeat

testosteron en aanmaak spiervezels

Bezoekers in dit topic

borninawonder

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 apr 2004
Berichten
719
Waardering
14
Dit is eigenlijk een reactie op de thread van CCNP betreffende groeihormoon.
Kent er iemand artikelen die aantonen dat testosteron wel of niet voor hyperplasia (aanmaak van nieuwe spiercellen,spiervezels)kan zorgen?
Er wordt gezegd dat test enkel voor een vergroting van de bestaande spiervezels kan zorgen.
Heb nog nooit een artikel tegengekomen dat deze stelling onderbouwt...
 
hoge test inname zorgt wel voor een verhoogde igf-1 spiegel. dus misschien op een indirecte manier?
 
borninawonder zei:
Dit is eigenlijk een reactie op de thread van CCNP betreffende groeihormoon.
Kent er iemand artikelen die aantonen dat testosteron wel of niet voor hyperplasia (aanmaak van nieuwe spiercellen,spiervezels)kan zorgen?
Er wordt gezegd dat test enkel voor een vergroting van de bestaande spiervezels kan zorgen.
Heb nog nooit een artikel tegengekomen dat deze stelling onderbouwt...

Een leuke vraag voor Big Cat mischien?:)
 
Is inderdaad voor mij ook een heel nieuw verhaal . Als leek zijnde dacht ik ook steeds dat als je traint je spieren groter worden doordat ze groeien in de zin van meer cellen .

Dus verwondert het ook mij ten zeerste hier te lezen dat dat eigenlijk niet zo is , versta me niet verkeerd verwondert wil niet zeggen niet geloven . Maar als ik sommige magere mannetjes zie en hoe ze er bv enkele jaren later uitzien . Dezelfde spieren maar gewoon meer inhoud dus ??

Dat overcompenseren van je lichaam tijdens herstel is gewoon die beschadigde cellen sterker maken dan ze waren dan ??

Als je bv een been breekt maakt je lichaam op die plek ook meer bot aan als overcompensatie , maar dus ook meer cellen .

ingewikkelde (leer)stof volgens mij .
 
borninawonder zei:
Dit is eigenlijk een reactie op de thread van CCNP betreffende groeihormoon.
Kent er iemand artikelen die aantonen dat testosteron wel of niet voor hyperplasia (aanmaak van nieuwe spiercellen,spiervezels)kan zorgen?
Er wordt gezegd dat test enkel voor een vergroting van de bestaande spiervezels kan zorgen.
Heb nog nooit een artikel tegengekomen dat deze stelling onderbouwt...

hier:

http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/full/285/1/E197
 
Back
Naar boven