MuscleMeat

testosteron en spiergroei (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

assie

Cool Novice
Lid geworden
16 mrt 2019
Berichten
53
Waardering
12
Lengte
1m70
Massa
68kg
Vetpercentage
13%
hallo sporters,

is het waar dat het aantal testosteron hoeveelheid in je lichaam het spiergroei en kracht beperkt?
dus dat je niet meer dan x-getal kan tillen of groeien omdat je zoveel x-testosteron hebt? en dus gewoonweg meer testosteron moet hebben om verder te komen?

of kan iemand met minder testosteron sterker of groter zijn dan iemand met meer testosteron? ik heb het dan over mensen die geen anabolen gebruiken. want ik weet dat zodra je spuit je wel verder komt dus het gaat om naturels.
 
waarom reageert niemand op deze topic?
 
Verkeerde sectie wellicht... :fluit:
 
Een niet nader te noemen ex-mod met teveel vrije tijd had hem allang verplaatst?
 
Verplaatst.
 

ik zie dat je het bij anabolen plaatst. maar de vraag gaat over mensen die geen anabolen gebruiken. dus ik weet niet of dat zo handig is.
want als je anabolen gebruikt weet ik het antwoord ook wel
 
dus dat je niet meer dan x-getal kan tillen of groeien omdat je zoveel x-testosteron hebt?

Er is niet zo'n directe oorzaak-gevolg relatie zoals jij dat hier stelt.
Hoe sterker en groter worden werkt in het menselijk lichaam zit veel complexer in elkaar.
Testosteron is inderdaad wél een belangrijke mede bepalende factor in iemand's potentieel om kracht en spiermassa op te bouwen.
Echter, testosteron is niet enige reden waardoor dit plaats vindt.

Iemand met relatief weinig testosteron kan eventueel sterker zijn dan iemand met relatief veel testosteron.
Kracht is namelijk van veel meer factoren afhankelijk dan slechts dit hormoon en spieromvang.
Als het puur gaat om spiermassa opbouwen, dan is diegene met een hogere testosteronspiegel meestal wel in het voordeel.
Kijk bijvoorbeeld naar het natuurlijke verschil qua testosteronspiegel tussen mannen en vrouwen.
 
Er is niet zo'n directe oorzaak-gevolg relatie zoals jij dat hier stelt.
Hoe sterker en groter worden werkt in het menselijk lichaam zit veel complexer in elkaar.
Testosteron is inderdaad wél een belangrijke mede bepalende factor in iemand's potentieel om kracht en spiermassa op te bouwen.
Echter, testosteron is niet enige reden waardoor dit plaats vindt.

Iemand met relatief weinig testosteron kan eventueel sterker zijn dan iemand met relatief veel testosteron.
Kracht is namelijk van veel meer factoren afhankelijk dan slechts dit hormoon en spieromvang.
Als het puur gaat om spiermassa opbouwen, dan is diegene met een hogere testosteronspiegel meestal wel in het voordeel.
Kijk bijvoorbeeld naar het natuurlijke verschil qua testosteronspiegel tussen mannen en vrouwen.
Testosteron alleen wil niets zeggen, uiteindelijk draait het om de hoeveelheid vrije testosteron die voor het lichaam paraat staat om te gebruiken , als we het over testosteron hebben
En zelfs dat wil niet alles zeggen.
Dan moet het vrije testosteron ook nog eens aandokken in je receptoren.
En die receptoren moeten ook nog eens beschikbaar zijn, dus niet geblokkeerd worden door cortisol bijvoorbeeld of door oestrogeen al verzadigd zijn.
Heeel veel dingen spelen een rol.
Wat ook nog een rol speelt is,je kan erg veel testosteron in je lichaam hebben, zelfs vrije testosteron.
Maar als je ook nog eens erg veel KATABOLE hormonen in je lichaam hebt ronddwarrelen,dan kun je trainen wat je wilt, maar veel gaat er niet gebeuren als het om spiermassa gaat.
 
Back
Naar boven