MuscleMeat

Testosteron enanthaat en kanker

Bezoekers in dit topic

Mijn vader heeft in de jaren 70/80 ook regelmatig gekuurd, hij heeft mij verteld dat voornamelijk test/deca/winstrol(stromba) werd gebruikt. Hij heeft op latere leeftijd wel kanker gekregen, nooit bewezen dat het van de AAS komt.
dit is net zo nuttig als '' mijn oma rookt al der hele leven, is 90 en kerngezond ''
 
Het versnelt en veroorzaakt geen prostaatkanker, is allang achterhaald.

Volgens mij heb jij het niet alleen over veroorzaken, maar ook over versnellen.
 
Volgens mij heb jij het niet alleen over veroorzaken, maar ook over versnellen.

Dan moet je even een paar posts terugkijken wat ik met versnellen bedoelde.
 
Onderbouwde feiten zijn er genoeg te vinden.
Het is niet zo dat testosteron in welke hoedanigheid dan ook prostaatkanker veroorzaakt. Meer was het niet.

Te laag testosteron heeft serieuze gevolgen | Andros Mannenkliniek
Als je te weinig testosteron hebt, proberen ze dat aan te vullen tot je een normaal level hebt. Waarom denk je dat je bij testosterontoediening om de 6 maanden of minstens om het jaar je prostaat moet laten nakijken? Om onmiddellijk te kunnen ingrijpen omdat ze weten dat bij sommigen door die toediening een prostaatkanker kan ontstaan. En er is een groot verschil tussen een gel nemen wat je testosteronlevel verhoogt en een normaal dag- en nachtritme nabootst wat testosteronlevel in je lichaam betreft en testosteron injecteren zodat je constant met teveel testosteron in je lichaam zit. Een te laag testosteron is slecht maar een te hoog ook. En vergelijk een vergrote prostaat niet met prostaatkanker. Dat zijn totaal verschillende zaken.
 
Wat klopt er niet aan wat hij zegt? Bij lokaal uitgebreide prostaatcarcinoom en bij gemetastaseerd prostaatcarcinoom is het protocol om de testosteronproductie plat te leggen.
Wel omdat testosteron de groei van het carcinoom helpt, niet omdat het per se de oorzakelijke factor is. Dat is hier wel belangrijk.
 
Wel omdat testosteron de groei van het carcinoom helpt, niet omdat het per se de oorzakelijke factor is. Dat is hier wel belangrijk.
En dat zegt hij ook niet. Hij zegt dat je testosteronproductie wordt platgegooid en dat klopt gewoon.
 
En dat zegt hij ook niet. Hij zegt dat je testosteronproductie wordt platgegooid en dat klopt gewoon.
Inderdaad, maar de volgorde van posts suggereert een oorzakelijk effect, daarom wou ik het er even tussen zetten. ;)
 
Onderbouwde feiten zijn er genoeg te vinden.
Het is niet zo dat testosteron in welke hoedanigheid dan ook prostaatkanker veroorzaakt. Meer was het niet.

Te laag testosteron heeft serieuze gevolgen | Andros Mannenkliniek


indd. Je hebt vormen van kanker die hormoon gevoelig zijn. Die tumor cellen groeien door invloed van geslachts hormonen. Denk aan borstkanker waarbij oestrogeen verantwoordelijk is voor tumorgroei. Bij prostaat kanker testosteron. Echter is het nog nooit bewezen dat kanker word veroorzaakt door testosteron. Er is tot op heden nog geen bewijs gevonden dat cel mutaties die zorgen voor kanker worden veroorzaakt geslachtshormonen. Wel weten we dat geslachtshormen dus invloed hebben op groei van bepaalde tumoren/kanker soorten.
 
Laatst bewerkt:
het doet dus niets met kanker ?
met andere woorden,mocht zich iemand in het beginstadia van kanker bevinden ,kan diegene dus gerust een kuurtje test e nemen?
dat is toch een beetje raar of niet dan?

het doet dus helemaal niets met kanker dat bijvoorbeeld in de longen bevindt?

Volgens mij als in het begin stadium van kanker zit denk je niet meer aan AAS....
 
Natuurlijk zou iemand met kanker niet aan aas moeten denken ..maar stel iemand weet niet dat die kanker heeft!! DAAR heb ik het dus over !
Inkoppertje eigenlijk he?
 
Natuurlijk zou iemand met kanker niet aan aas moeten denken ..maar stel iemand weet niet dat die kanker heeft!! DAAR heb ik het dus over !
Inkoppertje eigenlijk he?

Het antwoord “stel je eens voor” is alleen voor Peter.R.de Vries weg gelecht.

Helaas kom jij hier niet me weg, en dus is het inkoppertje bij deze afgewezen....

slotje er op en verbranden dit topic!
 
Back
Naar boven