XXL Nutrition

Testosteron hulpvraag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nick99

Novice
Lid geworden
17 nov 2022
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
88kg
Vetpercentage
10%
Hi allemaal,

Ik ben hier volledig nieuw, dus ik zal me even kort voorstellen.

Ik ben Nick. 23. Ongeveer anderhalf jaar serieus bezig met krachttraining. 88kg 9,5% bf en 192 lang.

Nou worstel ik met een paar dingen waarvan ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Ik heb al enige tijd last van het feit dat ik denk dat mijn testosteron waarden te laag zijn. Ik heb vaker last van een mindere stemming, terwijl alles in mijn leven eigenlijk goed zit en ik geen aanleiding heb tot stress of iets. Ik voel me in het algemeen minder 'man', mijn libido is lager en ik zie niet veel progressie in mijn spieropbouw, terwijl ik goed let op voeding, slaap, Progressive overload en uitvoering.

Ik heb vorige maand mijn testosteron waarden laten testen dmv bloedprikken en hier kwam 11 nmol/l. Dit is volgensmij enigszins laag. Zeker voor iemand die minstens 3-4x per week krachttraining doet lijkt me.

Nou heb ik er over nagedacht of het verhogen van mijn testosteron een goede optie zal zijn voor mij. Kan iemand mij hierbij adviseren?

Thanks,
Nick
 
De huidige TRT-aanbeveling is 75-100 mg wekelijks. Sustanon is het meest gebruikte hiervoor maar Test Propionaat kan ook.
 
Hi allemaal,

Ik ben hier volledig nieuw, dus ik zal me even kort voorstellen.

Ik ben Nick. 23. Ongeveer anderhalf jaar serieus bezig met krachttraining. 88kg 9,5% bf en 192 lang.

Nou worstel ik met een paar dingen waarvan ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Ik heb al enige tijd last van het feit dat ik denk dat mijn testosteron waarden te laag zijn. Ik heb vaker last van een mindere stemming, terwijl alles in mijn leven eigenlijk goed zit en ik geen aanleiding heb tot stress of iets. Ik voel me in het algemeen minder 'man', mijn libido is lager en ik zie niet veel progressie in mijn spieropbouw, terwijl ik goed let op voeding, slaap, Progressive overload en uitvoering.

Ik heb vorige maand mijn testosteron waarden laten testen dmv bloedprikken en hier kwam 11 nmol/l. Dit is volgensmij enigszins laag. Zeker voor iemand die minstens 3-4x per week krachttraining doet lijkt me.

Nou heb ik er over nagedacht of het verhogen van mijn testosteron een goede optie zal zijn voor mij. Kan iemand mij hierbij adviseren?

Thanks,
Nick
Een lager vetpercentage kan ook invloed hebben op je libido en testosteron. Hoeveel eet je en wat eet je?
 
Idd post je voeding eens, eet je genoeg vetten?
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Plaats eens je voeding zonder direct naar trt te grijpen.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Idd post je voeding eens, eet je genoeg vetten?

Plaats eens je voeding zonder direct naar trt te grijpen.
Exact wat bovenstaande heren zeggen.
Verder:
Ik neem aan dat je in de ochtend voor 10:00 bloed af heb laten nemen?
Ik zou persoonlijk een wat completere test op o.a. LH, FSH, testosteron, SHBG, prolactine laten doen.
 
Zoals al gezegd, langdurig energietekort kan zeker bij naturals je testosteronproductie onderdrukken. 11nmol per liter is laag maar zeker niet extreem laag. Zo'n waarde zou goed verklaarbaar kunnen zijn door andere factoren zoals voeding, slaap, alcohol, roken en je vetpercentage. Daarnaast heb je slechts één meting gedaan. Testosteronwaardes fluctueren enorm. Een uroloog of endocrinoloog zal daarom ook meerdere metingen doen alvorens te starten met TRT. Je wil er wel zeker van zijn dat je echt hypogonadisme hebt voordat je exogeen teststoron gaat toedienen. Zeker op je 23ste..
 
Back
Naar boven