Fitness Seller

Testosteron libidoverhogend?

Bezoekers in dit topic

onderhandelen

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 apr 2007
Berichten
922
Waardering
24
Aangezien ik bereid ben om te leren maar geen enkele reactie terug krijg. Vraag ik het maar in het algemeen.

Is Testosteron per definitie libido verhogend?

Deze vraag heb ik mij zelf eerder gesteld, omdat ik niet die typische (bij)werking had van Testosteron, een verhoogde libido!

Hoe komt dat dan dat Testosteron per definitie niet libido verhogend werkt? ik heb destijds gezocht en mn antwoord gevonden, in dit topic.

Testosteron replacement therapy (HRT / TRT)
Te veel estrogeen

De meest opvallende hormoononbalans bij oudere mannen is een terug val in vrij testosteron terwijl het estrogeen gehalte zo ongeveer gelijk blijft. Door een aantal factoren lijden mannen als ze ouder worden van de dubbele effecten van te weinig testosteron en te veel estrogeen,dit resulteert in de gewone kenmerken van de gezondheidsproblemen die verband houden met het ouder worden.
Een oorzaak van hormoononbalans bij mannen is dat hun testosteron meer word omgezet in estrogeen.

De reden dat testosteron behandeling op zich zelf niet werkt voor veel mannen is omdat de toegediende testosteron zich omzet in nog meer estrogeen en de onbalans nog erger maakt;te veel estrogeen en te weinig vrije testosteron,

De effecten van testosteron op je libido

Sexuele stimulatie en je erectie beginnen in je hersenen als de testosteron receptoren gestimuleerd worden door een aantal prikkelingen van de zenuwen ,bloedlichaampjes,en spieren.Vrij testosteron beïnvloed suxueel verlangen en heeft invloed op je prestaties ,sensaties,en ultieme sensatie van bevrediging(dit heb ik mooi verwoord vind ik zelf  )

Zonder toereikende testosteron waardes,is het coïtusleven van een man zo goed als nihil.Als de waardes zijn hersteld,kunnen positieve veranderingen in de coïtusorganen verwacht worden.(waarbij ik wel even moet wijzen dat er ook een andere oorzaak kan zijn als een tekort aan vrije testosteron bijvoorbeeld verstopte aderen in de penis).

De genitiale regio is bezaaid met testosteron receptoren die ultra gevoelig zijn voor vrije testosteron geleide coïtusuele stimulatie.Studies hebben aangetoond dat testosteron injecties ,cremes.en pleisters niet geleid hebben tot langdurig effekt in de libido verhoging bij oudere mannen.We weten nu waarom .De testosteron kan omgezet worden in estrogeen.Het estrogeen word dan opgenomen door de testosteron receptoren in het hele lichaam.Als een estrogeen molecule een testosteron receptor bezet houd op een celmembraam,blokkeerd dat het vermogen om een toegediende testosteron een gezond hormonaal signaal af te geven.Het maakt niet uit hoeveel serum vrij testosteron er beschikbssr is als te veel estrogeen aan het strijden zijn voor dezelfde cellen receptoren.

Om testosteron het langdurende libido verhogend effekt te laten veroorzaken moet het in de vrije vorm aanwezig zijn in de bleodbaan.Het is ook noodzakelijk om het te veel aan estrogeen te onderdrukken om dat ddie ook de vrije receptoren wil bezetten voorde coïtusprikkels in de hersenen en de genitalieen.Herstellen van een jeugdige hormoonbalans kan een grote invloed hebben op mannelijke coïtusualiteit.

Bron:http://forum.dutchbodybuilding.com/f192/testosteron-replacement-therapy-hrt-trt-130402/
 
Laatst bewerkt:
Dus ik dacht mijn antwoord te hebben gevonden, waarom ik niet die typische (bij)werking heb gekregen.

Nu komt de grap.
Ik zie onderstaand topic en denk heeey ik herken dit en reageer.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/waarom-testosteron-deca-durabolin-zetten-205899/index2.html

Waarop ik onderstaand pm krijg, en ik het dus niet meer snap.

Krijg 0,0 reactie trug. Waar het mij omgaat is, heb ik het verkeerd begrepen?

Ben bereid om nieuwe dingen te leren, dus laat aub dit topic staan.

Ik vraag mij af of ik het verkeerd heb begrepen.


Dit is die pm

Origineel gepost door onderhandelen Bekijk Post
Neen die relatie klopt niet. Toediening van supra fysiologische dosissen Testosteron zal zw averechts werken.

Supra fysiologisch= 250 mg p/w


Testosteron dient men altijd toe omdat het een aantal basis functies in je lichaam vervult zegmaar en niet om je libido omhoog te krijgen was dat maar waar.

--------------------------------------------------------------------------------------

Als je niet weet waar je over praat zeg je beter niets. Er klopt echt geen letter van heel die post, en dan doe je nog alsof je alle wijsheid in pacht hebt ook
Reactie per pm. Reactie op de vraag waarom het niet klopt heb ik niet gehad.




Dus Is Testosteron per definitie libido verhogend?
 
Laatst bewerkt:
nee niet alleen testosteron

Uit dierstudies is gebleken dat testosteron eerst moet omzetten in DHT voordat het erecties kan veroorzaken.(b) Daarom verandert testosteron helemaal niets aan de coïtus van gecastreerde ratten als die ook finasteride krijgen.(c) Finasteride is een middel dat de omzetting van testosteron in DHT blokkeert.


Overigens is DHT niet 'het' mannelijke coïtushormoon. Zonder estradiol stelt de mannelijke coïtusualiteit niets voor. Je hebt bijvoorbeeld zowel estradiol als testosteron om de hersencellen te laten functioneren die je zin in coïtus geven.(d) Gecastreerde ratten die alleen DHT krijgen hebben daardoor geen normaal coïtusleven.(e)
 
maar heb wel ondervonden bij toedienen van test dat ik beduidend meer zin krijg
 
Je zou zeggen dat je je vrije testosteron zou moeten verhogen om te profiteren van (extra) testosteron.

Maw als je vrije test laag is, is je libido ook laag, zo lees ik hem.

Om testosteron het langdurende libido verhogend effekt te laten veroorzaken moet het in de vrije vorm aanwezig zijn in de bleodbaan.Het is ook noodzakelijk om het te veel aan estrogeen te onderdrukken om dat ddie ook de vrije receptoren wil bezetten voorde coïtusprikkels in de hersenen en de genitalieen.

maar heb wel ondervonden bij toedienen van test dat ik beduidend meer zin krijg

Dat heb ik dus niet gehad, het tegendeel. K heb een lange tijd 0,0 gevoeld, net een vrouw :(

Kan me dat moment in de nakuur nog goed herinneren was 5 a 6 wkn na de laatste injectie, zat in de auto zag een vrouw op de fiets en flitste coïtusuele gedachten door mn kop.

Ik schrok ervan, was al gwent om niks te denken/ voelen
 
heb ik ook een tijd gehad..ben blij dat ik nu terug zin heb..heb het een jaar lang bijna niet gehad na een kuur van 10 weken 500 deca en 1 sust zonder nakuur.
maar tijdens had ik wel zin..welke producten had je dan gebruikt?
 
ik heb op dit topic twee punten om toe te voegen. Ten eerste vraag ik mij serieus af of je als sporter je wel wil inlaten met testosteronverhogende middelen, aangezien de meesten daarvan op de dopinglijst staan. En ten tweede is libido-verhogend iets heel anders dan alleen een erectie krijgen.

Om verder uit te wijden op mijn eerste punt, er zijn bijzonder veel stoffen die je testosteron al dan niet verhogen of dit claimen. Voor een groot deel daarvan geldt dat ze op de dopinglijst staan. En ook je testosteronwaarde moet binnen bepaalde grenzen blijven. Daarnaast denk ik dat er veel nuttigere supplementen zijn om mee te beginnen, voordat je naar hormoonboosters gaat. Een goed voedings- en trainingspatroon heeft ook een zeer sterk positief effect op je hormoonhuishouding, dus lijkt het mij verstandig om dat eerst op orde te krijgen. Daarnaast is het maar de vraag of al die testosteronboosters wel werken.
Als iemand er een gevonden heeft, die echt werkt en ook nog gebruikt kan worden door sporters die op doping gecontroleerd worden, PM mij dan ff.

En dan nu het tweede punt, libido en het hebben van een erectie zijn totaal anders. Dat neemt niet weg dat ze aan elkaar verbonden zijn. Maar een groter libido geeft alleen maar aan dat je vaker zin hebt in coïtus of een grotere behoefte hebt aan coïtus, dt hoeft niet altijd te leiden tot een erectie. Tenzij je natuurlijk bij iedere gedachte aan coïtus al een erectie krijgt. (Dus dat zou betekenen dat je ook nu een erectie moet hebben, puur omdat je het woord 'coïtus' leest). Ik mag toch hopen dat dit voor de meeste mensen niet het geval is, ik heb toch liever dat mijn bloed ook naar andere lichaamsdelen stroomt...

Kortom, succes ermee en keep it clean
 
@ Cools...test/ deca 200/250....tijdens had ik ook geen zin :(

Denk zelf een overdaad aan oestrogenen dit veroorzaakt heeft

Studies hebben aangetoond dat testosteron injecties ,cremes.en pleisters niet geleid hebben tot langdurig effekt in de libido verhoging bij oudere mannen.We weten nu waarom .De testosteron kan omgezet worden in estrogeen.Het estrogeen word dan opgenomen door de testosteron receptoren in het hele lichaam.Als een estrogeen molecule een testosteron receptor bezet houd op een celmembraam,blokkeerd dat het vermogen om een toegediende testosteron een gezond hormonaal signaal af te geven.Het maakt niet uit hoeveel serum vrij testosteron er beschikbssr is als te veel estrogeen aan het strijden zijn voor dezelfde cellen receptoren.


@ seabass....ik snap wat je bedoelt maar gaat hier om of


Hormoon testosteron, per definitie libido verhogend werkt.

Ik denk het niet aangezien, Overdaad aan test omzet naar oestrogenen.

Of klopt dat artikel niet?

Dat ik daarom op mn vingers ben getikt?
 
volgens mij kloppen die artikelen wel.

maar je kan het zelf proberen door je 'vrije testosteron' te verhogen, door bijvoorbeeld eens proviron te proberen. of door oestrogeen op de receptor te blokken met behulp van nolvadex.
 
volgens mij kloppen die artikelen wel.

Maar je kan het zelf proberen door je 'vrije testosteron' te verhogen, door bijvoorbeeld eens proviron te proberen. Of door oestrogeen op de receptor te blokken met behulp van nolvadex.

+1
 
ik ga het is uitproberen..6weken 200mg deca per week..is zien of dat ik nog zin heb..ben vandaag begonnen..nakuur gaat pregnyl en clomid worden denk ik..5000iu om de 5 dagen week na laatste injectie en dan 14 dagen 50mg clomid
normaal zou ik een stuk minder zin moeten krijgen door afwezigheid van testosteron
 
testosteron is niet het enigste hormoon dat voor een goed libido zorgt maar wel een van de belangrijkste,dus als je testosteron laag is kan toediening van testosteron injecties wel helpen
 
ook nog niet gegarandeerd.


dit is t meest simpele en doeltreffend antwoord imo. Voor zo ver ik het heb kunnen verifiëren op basis van info die tot nu toe beschikbaar is. K heb geen nieuwere info kunnen vinden.

Als je Testosteron teveel gebonden is zal je libido gewoon slecht blijven.

Proviron is dan je vriend.
 
K heb wat meer info opgezocht, trek je eigen conclusies:

Rol van testosteron en prolactine

Voldoende vrij testosteron in de bloedbaan is noodzakelijk voor
het onderhouden van de coïtusuele opwindbaarheid en het vermogen om een erectie te kunnen krijgen, zowel tijdens de slaap als door coïtusuele prikkeling.6,10,25

De fysiologische (‘normale’) range van testosteronconcentraties (3-12 ng/ml) is aanzienlijk hoger dan nodig om normaal seksueelfunctioneren mogelijk te maken.
De bij jongere mannen kenmerkende circadiaanse fluctuatie in de testosteronproductie, met een piek in de ochtend waarna de productie met ongeveer 35% daalt gedurende de rest van de dag, verdwijnt voor een deel met het ouder worden. Cross-sectioneel onderzoek liet een significant verband zien tussen hoogteverschillen van androgeenspiegels van gezonde mannen en hun coïtusuele gedrag.26-28
Een hogere androgeenspiegel gaat samen met sterker verlangen en meer coïtusuele activiteit.

Er is slechts beperkte evidentie van het effect van testosteron toediening bij eugonadale mannen met en zonder coïtusuele moeilijkheden. Toediening van suprafysiologische testosterondoseringen aan gezonde mannen met ongestoord seksueelverlangen, bij wijze van mannelijk anticonceptivum, bleek niet te leiden tot significante zelfgerapporteerde veranderingen in seksueelgedrag.29

Een niet-significante trend werd wel gevonden richting sterkere coïtusuele opwinding en meer spontane erecties. Frequentie van seksueelcontact, masturbatie en tevredenheid over het coïtusuele leven veranderden niet. Het verlagen van het T-niveau in de eerste fase van deze studie door toediening van een GnRH-antagonist leidde wel tot vermindering van seksueelverlangen en activiteit.29 In eugonadale mannen met verminderd seksueelverlangen bleken testosteroninjecties vergeleken met placebo een verhoging van het coïtusuele verlangen te veroorzaken. Het sterker ervaren coïtusuele verlangen werd echter niet vertaald naar subjectieve verbetering van de coïtusuele relatie.30 Dit werd toegeschreven aan het niet opgelost zijn van relationele problemen, die bij een deel van deze patiënten een belangrijke rol speelden.

Deze bevindingen leiden tot de conclusie dat androgeentoedining alleen heilzaam werkt bij mannen met een substantieel verlaagde T-spiegel. Androgeenaanvulling bij eugonadale mannen met HSDD kan verbetering in verlangen opleveren,maar andere oorzaken van de aantasting van het verlangen kunnen het probleem in stand houden. Bij hogere doseringe van exogeen hormoon bleken, bovendien, de sterke homeostsche hormonale mechanismen het moeilijk te maken om de bloedspiegel van vrij testosteron in de gewenste richting te beïnvloeden.31,32

De ondergrens van het testosteronniveau dat noodzakelijk is voor het mannelijk seksueelfunctioneren wordt gesteld op 3 ng/ml, maar aanzienlijke variatie is mogelijk.33 Lagere spiegels komen slechts voor bij 1% van de mannen tussen twintig en veertig jaar, maar bij 20% van de 65-plussers.44 De relatie tussen verminderd seksueelverlangen en dalende testosteronconcentraties is reproduceerbaar gebleken.34.
Naast de relatie met seksueelverlangen bestaat er een relatie van het androgeenniveau met de erectiele respons.

Prolactine heeft een onderdrukkend effect op seksueelverlangen. Hyperprolactinemie ten gevolge van een hypofysetumor kan hypogonadisme veroorzaken en via die weg tot verminderd seksueelverlangen leiden, en tot depressie en angstklachten.37 Ook sommige medicijnen (antipsychotica, oestrogenen) kunnen verhoogde prolactinespiegels bij de man veroorzaken.

[...]Andere oorzaken van verminderd seksueelverlangen
Behalve van voldoende beschikbaar vrij testosteron is het ervaren van seksueelverlangen afhankelijk van psychologische en relationele factoren. [...]

Bron:Nederlands tijdschrift voor Urologie
 
ik heb op dit topic twee punten om toe te voegen. Ten eerste vraag ik mij serieus af of je als sporter je wel wil inlaten met testosteronverhogende middelen, aangezien de meesten daarvan op de dopinglijst staan. En ten tweede is libido-verhogend iets heel anders dan alleen een erectie krijgen.

Om verder uit te wijden op mijn eerste punt, er zijn bijzonder veel stoffen die je testosteron al dan niet verhogen of dit claimen. Voor een groot deel daarvan geldt dat ze op de dopinglijst staan. En ook je testosteronwaarde moet binnen bepaalde grenzen blijven. Daarnaast denk ik dat er veel nuttigere supplementen zijn om mee te beginnen, voordat je naar hormoonboosters gaat. Een goed voedings- en trainingspatroon heeft ook een zeer sterk positief effect op je hormoonhuishouding, dus lijkt het mij verstandig om dat eerst op orde te krijgen. Daarnaast is het maar de vraag of al die testosteronboosters wel werken.
Als iemand er een gevonden heeft, die echt werkt en ook nog gebruikt kan worden door sporters die op doping gecontroleerd worden, PM mij dan ff.

En dan nu het tweede punt, libido en het hebben van een erectie zijn totaal anders. Dat neemt niet weg dat ze aan elkaar verbonden zijn. Maar een groter libido geeft alleen maar aan dat je vaker zin hebt in coïtus of een grotere behoefte hebt aan coïtus, dt hoeft niet altijd te leiden tot een erectie. Tenzij je natuurlijk bij iedere gedachte aan coïtus al een erectie krijgt. (Dus dat zou betekenen dat je ook nu een erectie moet hebben, puur omdat je het woord 'coïtus' leest). Ik mag toch hopen dat dit voor de meeste mensen niet het geval is, ik heb toch liever dat mijn bloed ook naar andere lichaamsdelen stroomt...

Kortom, succes ermee en keep it clean

So what? waarom niet? Weetje wel niet hoe stom jouw post klinkt. "ik wil niet dit gebruiken omdat het op de dopinglijst staat" who gives a shit about that. Stomste redenering ooit. Dat is het zelfde alsof ik zeg, ik rook niet omdat mijn moeder dat niet leuk vindt lol. Verder moet je ook niet aas gaan vergelijken met supps, das een heel ander soort koek. Testosteron booster blijven crap tenzei je een eigen productie hebt ver beneden gemiddeld. Als je echt merkbaar resultaat wilt moet je test productie gewoon kunstmatig met 200-300% verhoogd worden en niet enkele 10 procentjes. En die enkele 10 procentjes zijn ook de grenzen die jij aanhaalt, dus als dat niet voor je werkt dan houdt het op vriend qua "testosteron boosters" en niet blijven zoeken naar iets dat gewenste resultaat wel opleverd maar niet op de dopinglijst staat want dat kan niet. Verder ook erg lame dat het wel ok is als er via supps je test niveau verhoogd worden en via echte aas is het opeens allemaal zo slecht. Op beide manieren ben je het gewoon kunstmatig aan het verhogen en komen op zelfde neer. Dus als iets nog 10x beter werkt en je test niveau nog veel meer verhoogd en niet op de dopingslijst staat is het allemaal opeens wel "eerlijk" en goed? Ik ga er niet eens meer op in...laat maar zitten
 
:Dhaha iets teveel testosteron.. roidrage kuki
 
Back
Naar boven