AndroidHealthClinic

Testosteron/Oestrogeen Balans

Bezoekers in dit topic

Beastpkr

Novice
Lid geworden
6 jan 2014
Berichten
20
Waardering
2
Lengte
1m75
Massa
67kg
wat ik mij afvraag he als je 1000mg test zet en je arimidex of beter aromasin wat oestrogeen kapot maakt. dan is er toch juist onbalans in het systeem wat groei kan belemmeren? bijvoorbeeld 500 test e geen last van teveel aromatiseren terwijl bij 1000 dat wel is zou 500 zonder ai niet het zelfde zijn ??
 
Zou er gewoon mast naast zetten en weg met AI
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
zapzap ja dat is een mogelijkheid maar mijn vraag is anders dan weer extra gear te pakken (masteron Prop wel een van favoriet).

doet 1gr nou daadwerkelijk meer dan bijv 500mg zonder ai etc
 
Bij 1000mg test zou ik persoonlijk wel een low dose AI laten meelopen. Tis niet omdat je geen estro sides hebt dat estro niet torenhoog is.
 
Probeer eerst eens zonder. Ik heb ook nergens last van als ik 1 gram testosteron zet.
 
Probeer eerst eens zonder. Ik heb ook nergens last van als ik 1 gram testosteron zet.

Precies dit, ik heb ook nergens last van, op 500mg lijkt bij mij veel uit balans, als ik hoger ga dan heb ik nagenoeg geen sides.
 
wat ik mij afvraag he als je 1000mg test zet en je arimidex of beter aromasin wat oestrogeen kapot maakt. dan is er toch juist onbalans in het systeem wat groei kan belemmeren? bijvoorbeeld 500 test e geen last van teveel aromatiseren terwijl bij 1000 dat wel is zou 500 zonder ai niet het zelfde zijn ??

Je zegt het zelf al "oestrogeen kapot maken". Dat is niet de bedoeling. De bedoeling is van een AI, als oestrogeen te hoog is, deze te verlagen tot een acceptabel niveau in vergelijking met je androgeenlevels.

Daarom verhoog je dus beter je androgeenlevels met masteron zodat de balans weer goed is :)
 
Ieder persoon reageert anders op testosteron wat oestrogeenvorming betreft. Voor HRT dokters is het al een groot probleem om per patient de juiste dosis ari te geven in geval van oestrogeenvorming. Gewoonweg omdat elk persoon verschillend is. Zij moeten in het begin ook dosis aanpassen en een paar weken later met een bloedtest nakijken en terug corrigeren totdat ze een goed evenwicht gevonden hebben.
 
Ieder persoon reageert anders op testosteron wat oestrogeenvorming betreft. Voor HRT dokters is het al een groot probleem om per patient de juiste dosis ari te geven in geval van oestrogeenvorming. Gewoonweg omdat elk persoon verschillend is. Zij moeten in het begin ook dosis aanpassen en een paar weken later met een bloedtest nakijken en terug corrigeren totdat ze een goed evenwicht gevonden hebben.
Wordt arimidex dan ook voorgeschreven? De dokter van een vriend van me raadde hem het gebruik van arimidex af (terwijl dit écht wel nodig was), was overigens wel de gewone huisarts
 
Wordt arimidex dan ook voorgeschreven? De dokter van een vriend van me raadde hem het gebruik van arimidex af (terwijl dit écht wel nodig was), was overigens wel de gewone huisarts
Dokters zoals Hertoghe of HRT dokters in Amerika zullen dat wel doen indien nodig maar dat zijn zeer kleine dosissen die dan desnoods aangepast worden. Ze gaan wel af op bloedanalyses die ze regelmatig (om de drie of zes maanden) nemen. Dr Hertoghe heeft het daar alleszins over in zijn boek waar hij schrijft dat dit echt per persoon verschilt en dus niet evident is.
 
Het gaat niet om de balans tussen test en oestrogeen maar de hoeveelheid oestrogeen...
 
Wordt arimidex dan ook voorgeschreven? De dokter van een vriend van me raadde hem het gebruik van arimidex af (terwijl dit écht wel nodig was), was overigens wel de gewone huisarts
Kan maar arimidex heeft een rebound effect doordat oestrogeen nog steeds in je zit je blokkeert alleen de aromatisatie
 
Het gaat niet om de balans tussen test en oestrogeen maar de hoeveelheid oestrogeen...
laat ik het anders stellen. je lichaam probeert altijd het balans te vinden tussen test en oestrogeen. mijn vraag was of er nou verschil zit in bijv 1000mg test 20mg aromasin 50mg proviron of bijv 500 test geen oestrogeen sides. mbt verschil in massa of gwn onnodig doseren en sides oproepen
 
Je zegt het zelf al "oestrogeen kapot maken". Dat is niet de bedoeling. De bedoeling is van een AI, als oestrogeen te hoog is, deze te verlagen tot een acceptabel niveau in vergelijking met je androgeenlevels.

Daarom verhoog je dus beter je androgeenlevels met masteron zodat de balans weer goed is :)
Perfect antwoord mbt "androgeen levels danku !
 
Kan maar arimidex heeft een rebound effect doordat oestrogeen nog steeds in je zit je blokkeert alleen de aromatisatie
Rebound effect gebeurt enkel wanneer je er mee stopt en niet correct afbouwd (dacht ik). Ai gebruiken of niet is persoonlijk volgens mij
 
Ik ben zelf een fan van masteron toevoegen in een kuurtje om het risico op oestrogene sides te beperken maar ik vrees dat de werking daarvan ook zijn grenzen kent.

Stel je doet test 500, mast 400 en deca 400. Dan denk ik dat je even goed groeit (waarschijnlijk beter) dan op 1000 mg test, en zit je met een evenwichtigere kuur.

Als je dan toch 1000 mg test doet, zou ik persoonlijk waakzaam zijn voor signalen van hoog oestrogeen en een ai gebruiken indien nodig. Steeds laag beginnen en bij arimidex idd afbouwen op het eind. De kans bestaat dat je op 1 gram test minder oestrogene sides hebt dan op 500mg (het menselijk lichaam is soms raar) en dat je geen ai hoeft te gebruiken.

Samengevat: Op 1000 mg test zou ik een ai achter de hand houden en voorzichtig doseren. Alternatief is test 500, deca 400 en mast 400, hetgeen mijn voorkeur zou genieten.
 
Back
Naar boven